Hondje

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Martin

Hondje

Bericht door Martin » za aug 27 2011 2:54 pm

Graag jullie comentaar en advies.

Afbeelding

Grt,
Martin

Niels Hintzen
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

Re: Hondje

Bericht door Niels Hintzen » za aug 27 2011 4:22 pm

Hoi Martin,

Je hond mooi, en mooi kader, op de foto gezet. Zoals je vroeg een paar tips.
Probeer tijdens het kaderen te letten op een rustige achtergrond, het is net jammer dat je andere hond in de rechterbovenhoek bij de foto staat.
Ook zijn de tegels wat overbelicht, misschien mooier om van je hond op b.v. een grasveld een foto te maken. Probeer verder de ogen altijd scherp te krijgen, dit lukt je niet snel met de autofocus, want die focussed veel makkelijk op de neus, maar je zult zien daar worden dierenfoto's (en ook portretten van mensen) veel sterker van (ga dus met handmatige scherpstelling aan de gang).
Succes, en ben benieuwd naar de vervolgfoto's.

Niels

Martin

Bericht door Martin » zo aug 28 2011 1:49 am

Hoi Niels,

Je hebt volkomen gelijk, jammer van de hond op de achtergrond ja.

Tja en de hond ligt op de stoep en zit meestal niet stil, dus moeilijk om haar op het gras te krijgen en dan ook nog rustig. :lol:

Ik vind het ook moeilijk om de hond die zwart is goed te belichten zonder dat de tegels overbelicht raken. (als dat al kan)

Ik ga de volgende keer zeker proberen om op de ogen scherp te stellen en zal proberen om een rustiger achtergrond te hebben.

Hartelijk dank voor je tips.

Martin

tpas
Forumlid
Forumlid

Bericht door tpas » di aug 30 2011 10:02 am

Om de tegels niet te overbelichten en toch doortekening in de vacht te krijgen bij een zwarte hond, zou je een flitser kunnen gebruiken.
D700; D80 ; Nikkor 60mm Micro f/2.8 ; Nikkor 85 f/1.8; Nikkor 16-35 f/4.0; Nikkor 24-70 f/2.8 ; Nikkor 70-200 VRII f/2.8 ; Nikkor TC2.0 III; Nikon SB910,SB600; MB-D10 ; Manfrotto 055XPROB met 498RC2; Feisol CM-1471

Martin

Bericht door Martin » di aug 30 2011 2:12 pm

Ok dat kan ik dan wel eens gaan proberen.
Zou het met de standaard flitser kunnen of moet ik een andere kopen en zo ja welke is voor mij het meest geschikt.

Groet,
Martin

Erich Snijder
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Erich Snijder » di aug 30 2011 3:37 pm

Paar toevoegingen.
Neem een lager standpunt waarbij je op gelijke hoogte met je hond bent.
Doe die vreselijke slipketting af.
Neem een kleinere diafragma waarde waarbij je DOF een stuk kleiner wordt en dan zeker scherpstellen op de ogen.
Achtergrond zal hierdoor ook meer vervagen en de hond wordt er ook mooier van (Waarbij ik niet zeg dat je een lelijke hond hebt !!!!).
En ik zou de hond vanaf de linkerkant hebben geschoten waarbij je probeert om strijklicht over de hond te krijgen.

Groeten en succes.
Erich.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”