Cimetière de Montmartre

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Niels
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Cimetière de Montmartre

Bericht door Niels » zo aug 28 2011 5:16 pm

Hoi allemaal,

Gisteren op de terugreis vanuit Zuid-Frankrijk even Parijs aangedaan. En daar voor het eerst naar Cimetière de Montmartre geweest.
Wow, wow, wow, wat was dat ontzettend mooie en indrukwekkend :shock: . Helaas konden we niet al te lang blijven, maar hebben daar meer dan een uur rondgelopen, en nog niet een kwart van alles gezien. Indrukwekkend om te zien hoe de begraafplaats midden in de stad ligt, met bruggen er over heen, en grote gebouwen er strak langs. Heb mezelf in ieder geval voorgenomen om binnenkort een keer terug te gaan, om meer te fotograferen daar. (is tenslotte maar 4.5 uur rijden vanaf Den Bosch.

Onderstaand een kleine impressie, hoop dat jullie het mooi vinden…

Gr. Niels

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

(meeste foto's in Z/W aangezien ik in een Zwart-Wit fase zit :wink:
Klikken is nog nooit zo leuk geweest met mijn Nikon...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...

FreeWilly
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Cimetière de Montmartre

Bericht door FreeWilly » zo aug 28 2011 5:38 pm

Beste Niels,
Prachtige beelden van die mooie kerkhof uit Montmartre.
Beetje jammer voor de hemel, maar voor de rest perfect.
Een moeilijke thema waar iedereen niet zo gelukkig is om er naar te kijken, maar geef toch een mooi effect als het goed bewerkt is in zwart-wit, zoals die van jou.
En klein tip voor jouw z&w, je mag wel wat meer contrast er bij voegen in jou bewerking, dit geeft wat meer pit, dit is wel mijn visie natuurlijk...

Willi@m :)
Foto's zijn Copyright © - Nikon: D4 - AFS-85/1.4G - 135/2D DC - Mikro AFS-105/2.8G - 14-24/2.8 - 24-120/4 VRII - 24-70/2.8 - 70-200/2.8 VRII - AFS-300/2.8 IF - TC-20EIII - SB-800 - SB-910

Niels
Forumlid
Forumlid

Bericht door Niels » zo aug 28 2011 5:47 pm

Hallo Willem,

Bedankt voor je reactie. Dat jij ze mooi vindt is voor mij een groot compliment, jij bent een voorbeeld betreft Zwart-Wit foto's. :wink:
Ik zal nog eens kijken naar de contrasten, op zich heb ik ze van allemaal wel wat verhoogt, maar vind het moeilijk om te zeggen, nu is het mooi / niet mooi meer.
Zelfde geldt voor het overbelichten van de lucht, ook erg moeilijk :(

Ik ga er nog mee aan de slag, dank je wel in ieder geval :wink:
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...

Jasper
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jasper » zo aug 28 2011 7:55 pm

Leuke set Niels.

Jammer van de onnatuurlijke luchten.
Volgens mij kun je er idd nog veel meer uithalen met andere zw/wt conversie en curven.

Succes met je fase!

Jasper.
Groeten, Jasper.
Flickr

george013

Bericht door george013 » zo aug 28 2011 8:47 pm

Ik heb wel over deze begraafplaats gehoord, ben er nooit geweest. Ligt een favorite schrijver van mij, Emile Zola, althans zijn tombe.
In je inleiding noem je een aantal kenmerken die deze begraafplaats zo uniek maakt maar je hebt deze niet in je foto's verwerkt.
Ben benieuwd naar de oplossing van die lucht. Of je maakt een foto met de belichting meer gericht op de lucht en licht de donkere partijen op in de nabewerking, of je gaat meer voor de donkerepartijen zodat de lucht/wolken gewoon verdwijnt.
Ben ook benieuwd naar de exif.
Zal wel niet de reactie zijn waar je op wacht, maar toch.
George

jac49
Forumlid
Forumlid

Bericht door jac49 » ma aug 29 2011 7:03 am

Mooie serie,maar zou een kleuren versie van deze serie niet mooier zijn?
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door strangeartefact » ma aug 29 2011 2:33 pm

Mooie serie, zou er grag eens heen willen.
Kwa nabewerken, je kan erg veel processen aan z/w, als de basis iig maar goed is. Waarmee werk je in je pp?
Ik vind persoonlijk dat z/w erg goed werkt met begraaflaatsen. Kleur kan uiteraard ook mooi zijn.

Peter
Bijna leeg hier....

Niels
Forumlid
Forumlid

Bericht door Niels » ma aug 29 2011 9:25 pm

Bedankt voor de reacties, :wink: Ik heb erg bewust gekozen voor zwart-wit. Ben het met Peter eens dat dat juist voor dit soort thema's mooi is, echter is dat helemaal persoonlijk denk ik.

Ga nog eens op m'n gemak zitten om het zwart-wit opnieuw om te zetten, daar kan ik inderdaad nog veel in verbeteren.

@George, ik heb inderdaad geen foto's van de brug en of hoge flats geplaatst, vond ze niet erg in de serie passen, en had er eerlijk gezegd ook niet zoveel van :wink: Me meer geconcentreerd op individuele objecten.

Groetjes Niels
Flickr

george013

Bericht door george013 » ma aug 29 2011 10:12 pm

Ik ben veel in Parijs geweest, maar ken deze begraafplaats niet, althans nooit geweest.
Wat ik probeer is een beetje tegengas te geven aan het idee dat isoleren beter is. Extreme vorbeelden zie je in de auto-draadjes. De spiegels, of de koplampen of het embleen wordt eruit gehaald, en de kwaliteit van de camera-set natuurlijk. Het doet mij niets.
In tegenstelling tot de foto's van die auto die je overal in de wereld zou kunnen maken,kun je van jouw foto in ieder geval zeggen dat deze alleen daar gemaakt kon worden. Dat is voor mij al een pre.
Zoals jezelf aangaf, werd je overweldigt door de sfeer van die begraafplaats. Als je een keer terug gaat, laat je niet verleiden door de details, ga op een bankje zitten met een fles wijn en neem het allemaal op. Deze begraafplaatsen zijn ook vaak stadsparken waar de buurvrouw lekker gaat zitten oude sokken verstellen, oid. En let op de katten.

George

Niels
Forumlid
Forumlid

Bericht door Niels » ma aug 29 2011 10:47 pm

george013 schreef:Ik ben veel in Parijs geweest, maar ken deze begraafplaats niet, althans nooit geweest.
Wat ik probeer is een beetje tegengas te geven aan het idee dat isoleren beter is. Extreme vorbeelden zie je in de auto-draadjes. De spiegels, of de koplampen of het embleen wordt eruit gehaald, en de kwaliteit van de camera-set natuurlijk. Het doet mij niets.
In tegenstelling tot de foto's van die auto die je overal in de wereld zou kunnen maken,kun je van jouw foto in ieder geval zeggen dat deze alleen daar gemaakt kon worden. Dat is voor mij al een pre.
Zoals jezelf aangaf, werd je overweldigt door de sfeer van die begraafplaats. Als je een keer terug gaat, laat je niet verleiden door de details, ga op een bankje zitten met een fles wijn en neem het allemaal op. Deze begraafplaatsen zijn ook vaak stadsparken waar de buurvrouw lekker gaat zitten oude sokken verstellen, oid. En let op de katten.

George
Dank voor je duidelijke toelichting George. Ik snap je punt, fijn dat je dat uitlegt.
Denk inderdaad dat het een overdaad aan detail was wat ik voor de eerste keer zag, tel daarbij op dat we niet veel tijd hadden en ik veel met m'n 50mm heb geschoten (omdat ik daar veel mee wil leren).

Ga zeker een keer terug naarbdeze prachtige plek, en zal dan onder het genot van een wijntje aan je tips denken ;-)

Dank, Gr. Niels
Flickr

tpas
Forumlid
Forumlid

Bericht door tpas » wo aug 31 2011 3:58 pm

Dag Niels,

Als die fase van je nou wat langer aanhoudt, zou je voor je z/w omzetting eens kunnen kijken naar SilverEffex van Nik Software. Wat mij betreft HET programma voor zwart-wit omzetting!

Ik ben het verder eens met voorgangers v.w.b. de luchten en de detaillering. Je hebt in elk geval je 50 /1.4 goed uitgelaten zo te zien!

Ton
D700; D80 ; Nikkor 60mm Micro f/2.8 ; Nikkor 85 f/1.8; Nikkor 16-35 f/4.0; Nikkor 24-70 f/2.8 ; Nikkor 70-200 VRII f/2.8 ; Nikkor TC2.0 III; Nikon SB910,SB600; MB-D10 ; Manfrotto 055XPROB met 498RC2; Feisol CM-1471

Niels
Forumlid
Forumlid

Bericht door Niels » wo aug 31 2011 7:25 pm

tpas schreef:Dag Niels,

Als die fase van je nou wat langer aanhoudt, zou je voor je z/w omzetting eens kunnen kijken naar SilverEffex van Nik Software. Wat mij betreft HET programma voor zwart-wit omzetting!

Ik ben het verder eens met voorgangers v.w.b. de luchten en de detaillering. Je hebt in elk geval je 50 /1.4 goed uitgelaten zo te zien!

Ton
Bedankt voor je reactie Ton, ik ga alles eens opnieuw bewerken....
Sterker nog, ik ga er nu ff een nieuw draadje over starten ;-)
Flickr

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”