Nikon Coolpix S610c probleem

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's
Plaats reactie
waccojacco

Nikon Coolpix S610c probleem

Bericht door waccojacco » zo aug 28 2011 9:37 pm

Hallo allemaal,

Sinds vandaag heb ik een probleem met mijn toestel. Hij geeft aan dat de bestanden geen beeldgegevens bevatten. Ik snap hier niets van, want hij deed het altijd naar behoren.

Ik heb er een scandisk ultra II van 4gb in. Als ik het kaartje 'lock' dan kan ik de beelden wel zien op mijn camera, maar dan kn ik geen foto's maken. Als ik het kaartje 'unlock' dan geeft hij dus aan, als ik mijn foto's wil bekijken, bestand bevat geen beeldgegevens...... Wat kan ik hier aan doen?

Tevens als ik het kaartje in mijn pc doe, dan gaat dat ook niet helemaal goed....

Wie helpt mij?

Alvast bedankt,

Jacco van Keulen

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Nikon Coolpix S610c probleem

Bericht door jan » di aug 30 2011 12:09 pm

Ik kan vanaf hier niet beoordelen of er nog belangrijke foto's op staan. Maar heb je het kaartje al eens opnieuw geformateerd? Let wel voordat je hiermee begint dat je zeker weet wat je doet want na het formateren is je kaart helemaal schoon, dus alles weg. Je kunt dit formateren waarschijnlijk gewoon met je camera uitvoeren.
Anders probeer een kopie van de bestanden te maken wanneer dit nog lukt.

Je schrijft "Tevens als ik het kaartje in mijn pc doe, dan gaat dat ook niet helemaal goed...." Wat gaat er dan niet goed?
Kan je kaartlezer de kaart niet lezen?
Nikon schrijft over geheugen kaartjes op haar website https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app ... 27281#s560 het volgende:

** SDHC - compatibel. Indien de geheugenkaart wordt gebruikt met een geheugenkaartlezer of een dergelijk apparaat, controleer dan of dit apparaat SDHC ondersteund.

Heb je een, nieuw, groter geheugenkaartje in gebruik genomen waarmee je sinds dien een probleem hebt?

Wellicht kom je hiermee iets verder.
Dus controleer eerst even of het probleem is ontstaan omdat je mogelijk een groter geheugenkaartje in gebruik hebt genomen. Je zou nog kunnen proberen of dit wel werkt op een andere PC?

Als dat niet het geval is dan zou ik gaan formateren. Met in achtneming van het verlies van bestanden.

Succes.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

Plaats reactie

Terug naar “Coolpix”