D200 draadloze flitsmodus
D200 draadloze flitsmodus
Ik heb mijn D200 net binnen! Wat een camera. Nou dacht ik dat ik ergens gelezen had dat de ingebouwde flitser in commander mode ook gelijktijdig als invulflits kan werken als mijn SB-600 als slaaf gebruikt wordt op afstand. Weet iemand of dit klopt?
Ik ben aan het testen geweest maar ik zie alleen pre-flashes voor mijn Sb-600.
Ik ben aan het testen geweest maar ik zie alleen pre-flashes voor mijn Sb-600.
Heb zelf de D200 met de SB800.
Je denkt dat je alleen preflashes ziet, maar op de foto zie (ik tenminste) dat de 'commander' ook zeker een belichtende flits geeft.
In menu voor de ingebouwde flits kun je als je hem op commander zet, ook belichtingscorrectie ingeven voor de commander dus t werkt wel als 'ook' een belichtingsflits.
Je denkt dat je alleen preflashes ziet, maar op de foto zie (ik tenminste) dat de 'commander' ook zeker een belichtende flits geeft.
In menu voor de ingebouwde flits kun je als je hem op commander zet, ook belichtingscorrectie ingeven voor de commander dus t werkt wel als 'ook' een belichtingsflits.
D200 commander mode
Ok, bedankt. Ik heb vele malen getest en ik zie toch alleen de pre-flashes van de commander en dan alleen de slave (SB-600) die flitst. Misschien kan die invulflits toch alleen in combinatie met de SB-800 dan....?
Gr
Walter
Gr
Walter
Op blz 163 van de handleiding van de D200 staat het.
Misschien heb je in het menu bij de commander niet het 'DDL' teken staan maar '--'
Dan werkt hij inderdaad alleen als communicatie met de losse sb600 en niet als invulbelichting. Volgens de handleiding moet het met de sb600 net zo werken als bij de sb800.
Succes
Misschien heb je in het menu bij de commander niet het 'DDL' teken staan maar '--'
Dan werkt hij inderdaad alleen als communicatie met de losse sb600 en niet als invulbelichting. Volgens de handleiding moet het met de sb600 net zo werken als bij de sb800.
Succes
D200 commander mode
Ok, het werkt! Bedankt! Ik raak niet uitgepraat over de camera, wat een toestel. Alleen jammer dat de batterij zo snel leeg raakt.....toch maar een spare bestellen denk ik
Bedankt ML
gr
Walter
Bedankt ML
gr
Walter
www.aq4u.nl
12.95 incl verzenden, en is iets sneller leeg als de originele. Maar een spare is wel super.
12.95 incl verzenden, en is iets sneller leeg als de originele. Maar een spare is wel super.
D200 draadloze flitsmodus/batterij
De batterij voor de D200 is idd de EN-EL3e en is iets duurder....€75. Is niet verwisselbaar met de batterij van de D70 of D50.
Ik ga toch maar voor de originele, maar ik hoop wel dat Nikon een nieuw type batterij uitbrengt met een langere gebruiksduur.
Ik ga toch maar voor de originele, maar ik hoop wel dat Nikon een nieuw type batterij uitbrengt met een langere gebruiksduur.
Ik vind het ook een super camera !
Heb er de MB-D200 bij en daarin past die ene originele batterij, er kan ook nog een tweede bij in (dacht dat die 89 euro kost ) maar heb er nu zelf 6 oplaadbare AA's van GP in (van 2500 mAh) en daar draait ie toch aardig lang op. Heb nog geen preciese getallen maar heb zeker t idee dat die t goed lang volhouden.
Heb er de MB-D200 bij en daarin past die ene originele batterij, er kan ook nog een tweede bij in (dacht dat die 89 euro kost ) maar heb er nu zelf 6 oplaadbare AA's van GP in (van 2500 mAh) en daar draait ie toch aardig lang op. Heb nog geen preciese getallen maar heb zeker t idee dat die t goed lang volhouden.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
EN-EL3e
Nu heb ik toch opgelet op de demo dagen:
De camera heeft software om niet Nikon accu’s of de oude EN-EL3 accu’s te herkennen, die mogen niet gebruikt worden.
De camera heeft software om niet Nikon accu’s of de oude EN-EL3 accu’s te herkennen, die mogen niet gebruikt worden.
Een tientje meer dan de EN-EL3? Zou kunnen, maar ze zijn nergens op voorraad toch?Edje schreef:Kijk dit soort dingen hoor ik graag, ik kan bijna niet wachten!!!!!! Geen problemen met de D200??? En ik zou er ook geen imi batterijen in doe, voor een tientje meer heb je de orginele... Als ze hem tenminste al kunnen leveren want ik heb er gelijk een bij besteld...
Eric
Nee hoor, geen software, de EN-EL3 past fysiek niet in de D200, daar moet echt een EN-EL3e in.
Of er al imitatie's bestaan weet ik niet, maar als het imitatie is van een EN-EL3 (a) weet ik zeker dat ze niet in de D200 passen.
De EN-ELe heeft wel een derde contact om via software de staat van de accu te controleren en te beoordelen. De camera kan je via het menu laten zien of de batterij nog voldoende 'pit' heeft of dat je hem beter kunt vervangen.
Verder is het zo dat door de problemen met de EN-EL3 in de D70 er een inruilactie gaande is, die worden dan omgeruild voor een EN-EL3e (die past wel in een D70) Hierdoor is er een tijdelijk 'tekort' aan de EN-EL3e batterijen maar ik heb ook gehoord dat verwacht wordt dat de achterstand in levering van deze nieuwe batterijen snel zal zijn ingelopen.
Maar let op, de prijs van een EN-EL3e is beduidend hoger dan van een EN-EL3, bij imi's zou ik extra goed opletten of ze geschikt zijn (passen) voor je D200.
Edje, nee hoor, geen problemen, ook geen banding kunnen ontdekken. Ik heb eerst ook gedacht aan een tweede originele batterij maar met de MB-D200 kan ik dus oplaadbare AA's gebruiken en bij mij werkt dit vooralsnog naar volle tevredenheid.
Of er al imitatie's bestaan weet ik niet, maar als het imitatie is van een EN-EL3 (a) weet ik zeker dat ze niet in de D200 passen.
De EN-ELe heeft wel een derde contact om via software de staat van de accu te controleren en te beoordelen. De camera kan je via het menu laten zien of de batterij nog voldoende 'pit' heeft of dat je hem beter kunt vervangen.
Verder is het zo dat door de problemen met de EN-EL3 in de D70 er een inruilactie gaande is, die worden dan omgeruild voor een EN-EL3e (die past wel in een D70) Hierdoor is er een tijdelijk 'tekort' aan de EN-EL3e batterijen maar ik heb ook gehoord dat verwacht wordt dat de achterstand in levering van deze nieuwe batterijen snel zal zijn ingelopen.
Maar let op, de prijs van een EN-EL3e is beduidend hoger dan van een EN-EL3, bij imi's zou ik extra goed opletten of ze geschikt zijn (passen) voor je D200.
Edje, nee hoor, geen problemen, ook geen banding kunnen ontdekken. Ik heb eerst ook gedacht aan een tweede originele batterij maar met de MB-D200 kan ik dus oplaadbare AA's gebruiken en bij mij werkt dit vooralsnog naar volle tevredenheid.
Ik heb tot nu toe geen problemen. Volgens mij was dit ook alleen maar bij de eerste serie camera's.Edje, nee hoor, geen problemen, ook geen banding kunnen ontdekken
Lees hier wat meer over het fenomeen Banding:
http://www.kenrockwell.com/nikon/d200-banding.htm
Ik houd er niet van om maar met 1 accu op stap te gaan en aangezien de EL-EL 3e nog niet in Nederland (Europa?) Leverbaar zijn heb ik op 16/1 jl. 3 accu's bij B&H te New York bestel. Drie dagen later op 19/1 werden ze al bezorgd. De kosten van de accu's inclussief relatief hoge vervoerskosten en invoerrechten zijn nog iets minder dan de prijs voor 3 accu's bij Konijn waar ze 59 euro per stuk (overigens ook niet duur) kosten. Voor B&H zie: http://www.bhphotovideo.comeverkaik schreef:Een tientje meer dan de EN-EL3? Zou kunnen, maar ze zijn nergens op voorraad toch?Edje schreef:Kijk dit soort dingen hoor ik graag, ik kan bijna niet wachten!!!!!! Geen problemen met de D200??? En ik zou er ook geen imi batterijen in doe, voor een tientje meer heb je de orginele... Als ze hem tenminste al kunnen leveren want ik heb er gelijk een bij besteld...
Eric