De Hahnel kost minder dan de helft dan het origineel. Heeft iemand ervaring met deze grip?
http://www.cameranu.nl/nl/Accus-en-Toeb ... 69_204884/" onclick="window.open(this.href);return false;

Die zitten toch gewoon op je body?IAMsterdam schreef:I............Ik ken het origineel niet dus echt goed vergelijken kan ik niet.........................
Ik bedoel van de Nikon gripWolf schreef:Die zitten toch gewoon op je body?IAMsterdam schreef:I............Ik ken het origineel niet dus echt goed vergelijken kan ik niet.........................![]()
Ik ga hem binnenkort even testen. Lijkt mij wel een mooie upgrade omdat ik veel portret-stand fotografeer.
Ik ken de grips niet, maar dat hoeft niets te betekenen. Bij mijn D300s kan er ook maar een, maar dat komt doordat de accu gewoon in je camera kan blijven zitten. Dus je hebt er gewoon twee ter beschikking. En geloof me, dat systeem is veel handiger dan dat je de accu moet verwijderen, klepje moet verwijderen, etc.Stefan schreef:Ik heb zelf geen ervaring met de D7000 en deze Powergrip. Ik ben me nog aan het orienteren. Zag wel dat in deze grip maar 1 batterij kan. Ik heb nu een D90 met grip met daarin twee batterijen, wat ik toch wel een meerwaarde vind.
De originele grip van de D300s heeft ook maar 1 batterij.. vond ik inderdaad jammer ten opzichte van mijn D90 grip.Stefan schreef:Ik heb zelf geen ervaring met de D7000 en deze Powergrip. Ik ben me nog aan het orienteren. Zag wel dat in deze grip maar 1 batterij kan. Ik heb nu een D90 met grip met daarin twee batterijen, wat ik toch wel een meerwaarde vind.
Stefan
Heb je dan ineens drie accu's in gebruik?Marwo schreef:De originele grip van de D300s heeft ook maar 1 batterij.. vond ik inderdaad jammer ten opzichte van mijn D90 grip.
Misschien dat dit bij de D7000 en andere camera's met de gewichtverdeling te maken heeft zodat de combinatie goed in de hand ligt..
hmmm... dan zou ik 't op moeten meten, in mijn gevoel doen beide grips niet zoveel voor elkaar onder.Patrick schreef:Heb je dan ineens drie accu's in gebruik?Marwo schreef:De originele grip van de D300s heeft ook maar 1 batterij.. vond ik inderdaad jammer ten opzichte van mijn D90 grip.
Misschien dat dit bij de D7000 en andere camera's met de gewichtverdeling te maken heeft zodat de combinatie goed in de hand ligt..
Toen ik nog een D200 had moest ik de accu verwijderen en kwamen ze beide in de greep terecht. Resultaat: een grip die eigenlijk wat te dik was. Nu zit er maar een in de grip en dat houdt veel beter vast!
Nee, je gebruikt 2 accu's, 1 in de camera en 1 in de grip (D7000)Marwo schreef:hmmm... dan zou ik 't op moeten meten, in mijn gevoel doen beide grips niet zoveel voor elkaar onder.Patrick schreef:Heb je dan ineens drie accu's in gebruik?Marwo schreef:De originele grip van de D300s heeft ook maar 1 batterij.. vond ik inderdaad jammer ten opzichte van mijn D90 grip.
Toen ik nog een D200 had moest ik de accu verwijderen en kwamen ze beide in de greep terecht. Resultaat: een grip die eigenlijk wat te dik was. Nu zit er maar een in de grip en dat houdt veel beter vast!
Het onhandige vind ik van het opladen bij de 300s dat ik de grip moet losmaken voor de 2e accu.
Bij de D90 kan je gewoon het achterdeksel opmaken om een accu naar keuze, zowel accu 1 of 2, te pakken...
Ik gebruik standaard de accu in de grip. De D300s grip is heel simpel te verwijderen (die van de D200 zat vaak zo vast dat het vrijwel onmogelijk was deze te verwijderen!). Ik zie dat persoonlijk niet als een groot nadeel. Wat ik wel weet is dat de grip van de D300s (en D300) echt veel prettiger is als die van de D200. Die van de D80/90 en D7000 kan ik niet beoordelen; ik heb er nooit mee rondgelopen.Marwo schreef:Het onhandige vind ik van het opladen bij de 300s dat ik de grip moet losmaken voor de 2e accu.
Bij de D90 kan je gewoon het achterdeksel opmaken om een accu naar keuze, zowel accu 1 of 2, te pakken...