Iemand ervaring met deze: Hähnel Powergrip Nikon D7000?

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
ilmart

Iemand ervaring met deze: Hähnel Powergrip Nikon D7000?

Bericht door ilmart » ma sep 12 2011 2:56 pm

Op verschillende fotosites kom ik sinds kort een alternatief voor de (in mijn ogen) prijzige Nikon Batterygrip tegen.
De Hahnel kost minder dan de helft dan het origineel. Heeft iemand ervaring met deze grip?

http://www.cameranu.nl/nl/Accus-en-Toeb ... 69_204884/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

IAMsterdam
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Iemand ervaring met deze: Hähnel Powergrip Nikon D7000?

Bericht door IAMsterdam » ma sep 12 2011 6:38 pm

Ik heb hem nu ongeveer een maand en ben er zeer tevreden mee. Sluit goed aan op de body en zit stevig vast. Voelt erg vertrouwd aan daardoor.

De knoppen zijn keurig. Heel klein beetje speling. Ik ken het origineel niet dus echt goed vergelijken kan ik niet.
EDIT: ik dacht eerder dat ik de AE knop niet kon wijzigen maar na het posten van dit bericht toch nog eens goed het menu doorgelopen.....en het kan gewoon. Bedankt dus voor je vraag, heeft ervoor gezorgd dat ik eens verder heb gekeken dan mijn neus lang is :lol:

Al met al wat mij betreft waar voor je geld en een prima koop. De infrarood AB is een leuke extra wat nog wel eens van pas kan komen.
Nikon D7000, D5000, Nikon AF-S 17-55mm F/2.8 G DX iF ED, Nikon AF-S 18-105mm F/3.5-5.6G VR ED DX, Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6G iF VR, Nikon AF-D 85mm F/1.8, Nikon AF-S 35mm F/1.8G DX, Sigma 150mm F2.8 EX APO DG HSM Macro, Nikon SB700, Nikon MD-B11
http://www.flickr.com/photos/co-axial/

Wolf
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **

Bericht door Wolf » ma sep 12 2011 8:54 pm

IAMsterdam schreef:I............Ik ken het origineel niet dus echt goed vergelijken kan ik niet.........................
Die zitten toch gewoon op je body? :shock:

Ik ga hem binnenkort even testen. Lijkt mij wel een mooie upgrade omdat ik veel portret-stand fotografeer.
D7000 + een paar kilo glas
http://www.wolfgram.nl

Stefan

Bericht door Stefan » ma sep 12 2011 9:02 pm

Ik heb zelf geen ervaring met de D7000 en deze Powergrip. Ik ben me nog aan het orienteren. Zag wel dat in deze grip maar 1 batterij kan. Ik heb nu een D90 met grip met daarin twee batterijen, wat ik toch wel een meerwaarde vind.

Stefan

IAMsterdam
Forumlid
Forumlid

Bericht door IAMsterdam » ma sep 12 2011 10:00 pm

Wolf schreef:
IAMsterdam schreef:I............Ik ken het origineel niet dus echt goed vergelijken kan ik niet.........................
Die zitten toch gewoon op je body? :shock:

Ik ga hem binnenkort even testen. Lijkt mij wel een mooie upgrade omdat ik veel portret-stand fotografeer.
Ik bedoel van de Nikon grip :roll: , lijkt me logisch dat een grip sowieso wat anders aanvoelt dan de camera zelf.

Qua balans vind ik het zelf ideaal, de portret-stand wordt echt veel stabieler, comfortabeler en eenvoudiger in het gebruik.
Nikon D7000, D5000, Nikon AF-S 17-55mm F/2.8 G DX iF ED, Nikon AF-S 18-105mm F/3.5-5.6G VR ED DX, Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6G iF VR, Nikon AF-D 85mm F/1.8, Nikon AF-S 35mm F/1.8G DX, Sigma 150mm F2.8 EX APO DG HSM Macro, Nikon SB700, Nikon MD-B11
http://www.flickr.com/photos/co-axial/

thrillseeker

Bericht door thrillseeker » wo sep 14 2011 8:53 am

Op Ebay staan er voor 50 euro. Wat is de kwaliteit daarvan?

thrillseeker

Bericht door thrillseeker » di sep 27 2011 10:04 pm

Heb de grip even geprobeerd, op zich oke. Degelijk en goede kwaliteit. De ontspanknop is beduidend minder als de Nikon versie. Ben dus nu maar gegaan voor de Nikon. Vind het zijn geld zeker waard. De Hähnel is ook niet van magnesium en de Nikon wel. Verder is de remote wel leuk.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » di sep 27 2011 11:13 pm

Stefan schreef:Ik heb zelf geen ervaring met de D7000 en deze Powergrip. Ik ben me nog aan het orienteren. Zag wel dat in deze grip maar 1 batterij kan. Ik heb nu een D90 met grip met daarin twee batterijen, wat ik toch wel een meerwaarde vind.
Ik ken de grips niet, maar dat hoeft niets te betekenen. Bij mijn D300s kan er ook maar een, maar dat komt doordat de accu gewoon in je camera kan blijven zitten. Dus je hebt er gewoon twee ter beschikking. En geloof me, dat systeem is veel handiger dan dat je de accu moet verwijderen, klepje moet verwijderen, etc.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Marwo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Marwo » di sep 27 2011 11:33 pm

Stefan schreef:Ik heb zelf geen ervaring met de D7000 en deze Powergrip. Ik ben me nog aan het orienteren. Zag wel dat in deze grip maar 1 batterij kan. Ik heb nu een D90 met grip met daarin twee batterijen, wat ik toch wel een meerwaarde vind.

Stefan
De originele grip van de D300s heeft ook maar 1 batterij.. vond ik inderdaad jammer ten opzichte van mijn D90 grip.
Misschien dat dit bij de D7000 en andere camera's met de gewichtverdeling te maken heeft zodat de combinatie goed in de hand ligt..
in mijn DoKa zie ik niets...

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » di sep 27 2011 11:48 pm

Marwo schreef:De originele grip van de D300s heeft ook maar 1 batterij.. vond ik inderdaad jammer ten opzichte van mijn D90 grip.
Misschien dat dit bij de D7000 en andere camera's met de gewichtverdeling te maken heeft zodat de combinatie goed in de hand ligt..
Heb je dan ineens drie accu's in gebruik?

Toen ik nog een D200 had moest ik de accu verwijderen en kwamen ze beide in de greep terecht. Resultaat: een grip die eigenlijk wat te dik was. Nu zit er maar een in de grip en dat houdt veel beter vast!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Marwo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Marwo » wo sep 28 2011 1:11 am

Patrick schreef:
Marwo schreef:De originele grip van de D300s heeft ook maar 1 batterij.. vond ik inderdaad jammer ten opzichte van mijn D90 grip.

Toen ik nog een D200 had moest ik de accu verwijderen en kwamen ze beide in de greep terecht. Resultaat: een grip die eigenlijk wat te dik was. Nu zit er maar een in de grip en dat houdt veel beter vast!
hmmm... dan zou ik 't op moeten meten, in mijn gevoel doen beide grips niet zoveel voor elkaar onder.
Het onhandige vind ik van het opladen bij de 300s dat ik de grip moet losmaken voor de 2e accu.
Bij de D90 kan je gewoon het achterdeksel opmaken om een accu naar keuze, zowel accu 1 of 2, te pakken...
in mijn DoKa zie ik niets...

oculair
Forumlid
Forumlid

Bericht door oculair » wo sep 28 2011 10:05 am

Marwo schreef:
Patrick schreef:

hmmm... dan zou ik 't op moeten meten, in mijn gevoel doen beide grips niet zoveel voor elkaar onder.
Het onhandige vind ik van het opladen bij de 300s dat ik de grip moet losmaken voor de 2e accu.
Bij de D90 kan je gewoon het achterdeksel opmaken om een accu naar keuze, zowel accu 1 of 2, te pakken...
Nee, je gebruikt 2 accu's, 1 in de camera en 1 in de grip (D7000)
De D80 en D90 hadden beide accu's in de grip.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo sep 28 2011 10:30 am

Marwo schreef:Het onhandige vind ik van het opladen bij de 300s dat ik de grip moet losmaken voor de 2e accu.
Ik gebruik standaard de accu in de grip. De D300s grip is heel simpel te verwijderen (die van de D200 zat vaak zo vast dat het vrijwel onmogelijk was deze te verwijderen!). Ik zie dat persoonlijk niet als een groot nadeel. Wat ik wel weet is dat de grip van de D300s (en D300) echt veel prettiger is als die van de D200. Die van de D80/90 en D7000 kan ik niet beoordelen; ik heb er nooit mee rondgelopen.

Terug naar de Hähnel grip. Het prijsverschil is wel heel groot met de Nikon grip. Dan snap ik heel goed dat mensen verder kijken. De grip voor de D300s heb ik gewoon nieuw gekocht bij Cameraland in Alkmaar voor iets van 119 of 129 Euro. Voor diep prijs lukt het volgens mij al lang niet meer. Maar voor die bedragen heb ik niet eens gekeken naar alternatieven. En ik heb er nog geen seconde spijt van gehad; de grip zit vrijwel altijd onder mijn camera. Mede omdat m'n camera dan beter in balans hangt met m'n California Sunbounce Sun-Sniper Strap.

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”