Wie heeft - werkt er met een 85mm PC Shift Tilt objectief ?
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Wie heeft - werkt er met een 85mm PC Shift Tilt objectief ?
Wie heeft of werkt er met een 85mm PC Shift Tilt objectief ?
Ik kom deze regelmatig tegen in recenties als een erg goed en bijzonder objectief. Ook worden ze nogal eens aangeboden omdat ze niet of te weinig worden gebruikt door de eigenaren?
Wie kan er wat over vertellen, toepassingen, gebruik / gemak of ongemak ?
Ben benieuwd wie er wat van weet
Ik kom deze regelmatig tegen in recenties als een erg goed en bijzonder objectief. Ook worden ze nogal eens aangeboden omdat ze niet of te weinig worden gebruikt door de eigenaren?
Wie kan er wat over vertellen, toepassingen, gebruik / gemak of ongemak ?
Ben benieuwd wie er wat van weet
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Ik heb er zelf (helaas) geen, zelfs nog nooit een vast gehouden. Het is een volledig manueel objectief, waarbij de lichtmeting van de camera niet goed werkt als het tilt- en/of shiftmechanisme wordt gebruikt. Niet voor actiefotografie dus.
De tilt en shift hebben twee functies:
1. Het draaien van het scherptevlak, waardoor dit niet evenwijdig aan de sensor loopt, maar onder een hoek. Dit geeft hele selectieve (on)scherpte.
2. Het wijzigen van perspectief, waardoor foto's die onder een hoek genomen zijn (bijv. hoog gebouw van onderen) er toch recht uitzien, zonder perspectief vertekening.
Zonder meer een bijzonder objectief met uiteenlopende toepassingen. Je moet er wel mee leren werken en allen gaat manueel.
Nikonians review PC Micro Nikkor 85mm 1:2.8D
Wie weet heeft iemand er eentje en kan ook ervaringen posten.
Groeten,
Marnix
De tilt en shift hebben twee functies:
1. Het draaien van het scherptevlak, waardoor dit niet evenwijdig aan de sensor loopt, maar onder een hoek. Dit geeft hele selectieve (on)scherpte.
2. Het wijzigen van perspectief, waardoor foto's die onder een hoek genomen zijn (bijv. hoog gebouw van onderen) er toch recht uitzien, zonder perspectief vertekening.
Zonder meer een bijzonder objectief met uiteenlopende toepassingen. Je moet er wel mee leren werken en allen gaat manueel.
Nikonians review PC Micro Nikkor 85mm 1:2.8D
Wie weet heeft iemand er eentje en kan ook ervaringen posten.
Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Heb er een poos mee gewerkt. Een dijk van een ding. Met name bij portretten kun je de scherpte precies daar leggen waar je hem wilt. Statief is dan ook noodzakelijk. Het is geen objectief om altijd in je tas te hebben. Maar in een portret studio, ideaal.
Om het perspectief recht te zetten heb ik hem nooit gebruikt. Nikon heeft ook een 28 en 35 mm PC objectief, maar die missen wel de P info.
Om het perspectief recht te zetten heb ik hem nooit gebruikt. Nikon heeft ook een 28 en 35 mm PC objectief, maar die missen wel de P info.
- a90
- Forumlid
Ik liep hier tegenaan en hier staat de rest. Een serie van de D3 met de 85 PC Nikkor. Erg mooi vind ik zelf !
De NAS gaat waar die niet gaan kan

De NAS gaat waar die niet gaan kan

D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
Yvette, stuur Kees een mailtje, hij heeft er een te koop die bestemd is voor jouw DX camera. KLIK HIER om hem een bericht te sturen.
Suc6,
ALE
Suc6,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters