UV Filter
Een UV gaat geen reflectie tegen houden, een polarisatiefilter daarentegen wel. Als ik jou hoor over strepen op de jassen van de brandweer dan denk ik al snel aan situaties waar je je flitser gebruikt. Bij een polarisatiefilter verlies je behoorlijk wat licht. Zeker in combinatie met je lens die wat minder lichtsterk is ben ik bang dat een polarisatiefilter te veel lichtverlies op gaat leveren. Ook moet je een polarisatiefilter draaien om de gewenste sterkte van het effect te bepalen. Waarschijnlijk gaat dit problemen opleveren omdat volgens mij het voorste element van je lens draait tijdens het scherpstellen.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
filter
Stef schreef:
Ik vraag mij af als je geen filters heb dat je kan zeggen, ik heb minder last van ......................... waar refereer je dat aan?
Ik heb wel filters de Hoya HMC PRO nog wat en ik heb nog geen reflecties kunnen constateren of negatieve invloeden.
Groetjes George
Code: Selecteer alles
Ik gebruik ook geen filters en inderdaad heb ik minder last van reflecties en schittering.

Ik heb wel filters de Hoya HMC PRO nog wat en ik heb nog geen reflecties kunnen constateren of negatieve invloeden.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Re: filter
Je hebt gelijk. Kleine korrektie dus: Ik heb wel filters, maar gebruik ze niet meer.George Fennes schreef:Stef schreef:Ik vraag mij af als je geen filters heb dat je kan zeggen, ik heb minder last van ......................... waar refereer je dat aan?Code: Selecteer alles
Ik gebruik ook geen filters en inderdaad heb ik minder last van reflecties en schittering.
![]()
Groetjes George