Bericht
door Marleen » za sep 17 2011 2:09 pm
Nou Marileen, je bent zeker goed bezig geweest. Leuk dat je je foto's wilt delen met ons. Ik vond het super om te doen en inderdaad, wat je ook zegt, bij zonsopgang of ondergang had ik geen last
van het zwarte kruis. Maar na zo'n 11 uur 's-morgens werd het een probleem. Jammer dat je dat niet geprobeerd hebt. Zou erg benieuwd zijn geweest naar jouw bevindingen.
Maar hoe dan ook. Deze foto's zien er prima uit. Mooie rustige zee. Volgens mij zou je hem nog rustiger kunnen krijgen door wat instellingen op je camera en het draaien van het filter. Ik heb zelf bijna
alles genomen met ook een pol.filter erop. Mag natuurlijk niet, 2 filters op elkaar, maar je kon je sluitertijd echt tot een halve minuut krijgen, en dat al met de zon op. Niet te vast draaien natuurlijk. Nadeel was alleen dat ik niet tot
m'n volle 12 mm. kon. Je hebt dan last van vignettering. Dus moest bij 13 mm. beginnen. Maar alsnog groothoek genoeg.
Misschien plaats ik ook nog wel een foto hier. Merk toch dat mensen het leuk vinden en zo kunnen ze zien wat je allemaal met het filter kan bereiken. Of misschien is het beter om het in een ander topic te
plaatsen. Weet het niet. Heb nog niet zoveel gedaan op dit forum...
Dank voor je reactie Marileen!
Groetjes,
Marleen