Hi...
Ik heb sinds vandaag een groot probleem met mijn (legale) Capture NX2.
In eerste instantie werkte mijn draadloze LogiTechmuis niet meer binnen windows. Ik heb dat op kunnen lossen door een muis met een draadje aan mijn systeem te hangen.
Echter, Capture NX2 (v2.2.7) deed totaal niks meer!!! Startte gewoon niet meer op.
Ook niet na herstarten van mijn systeem.
Ik heb vervolgens (to drie keer toe) NX2 verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, echter zonder resultaat.
Het enige dat ik zie bij het opstarten van NX2 is het kleine zwarte licenteischerm en that's all. Dat venstetje verwijnt en meer krijg ik niet meer te zien.
Voordat ik mijn systeem helemaal opnieuw ga inrichten (een hels karwei) is mijn vraag of er iemand op ons forum is die dit fenomeen (her)kent en er eventueel een oplossing voor heeft.
Ik werk met een Intel Core2 Quad Q6600 systeem met een (ook legale) Windows 7 Ultimate 32 bits versie.
Zoals al aangegeven, het handelt hier om een legale NX2 v.2.2.7.
Grtz.
Johan Lemmers
Capture NX2 functioneert niet (meer)
- henkk
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Capture NX2 functioneert niet (meer)
Alleen verwijderen van het programma is niet voldoende. Er blijven ook sporen in het register staan (op een paar plekken, ik weet niet uit het hoofd waar precies).
Die zou je ook moeten deleten (met regedit) om weer een helemaal nieuwe installatie te doen.
Ik neem aan dat je ook ViewNX hebt? Dat moet er dan eerst ook helemaal af.
Ik meen dat Nikon een programmaatje heeft uitgebracht (regclean o.i.d.) om dit automatisch op te lossen.
Bel eens met Beverwijk of kijk op de ondersteuningssite, misschien dat daar iets staat.
Die zou je ook moeten deleten (met regedit) om weer een helemaal nieuwe installatie te doen.
Ik neem aan dat je ook ViewNX hebt? Dat moet er dan eerst ook helemaal af.
Ik meen dat Nikon een programmaatje heeft uitgebracht (regclean o.i.d.) om dit automatisch op te lossen.
Bel eens met Beverwijk of kijk op de ondersteuningssite, misschien dat daar iets staat.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Hoi Henkk
Thankxxx voor je oplossing, ik heb er niet bij stilgestaan om ook alle andere Nikon programma's te verwijderen.
Ik heb dat gedaan en alles uit het register verwijderd wat met Nikon te maken had (uitgezonderd de register-items die met Nikon RAW in Photoshop te maken hebben) en vervolgens de PC opnieuw opgestart en NX2 weer geïnstalleerd.
Het werkt weer!!!
Scheelt me in ieder geval een hoop gedoe met het opnieuw inrichten van mijn PC...
Grtz.
Johan Lemmers.
Thankxxx voor je oplossing, ik heb er niet bij stilgestaan om ook alle andere Nikon programma's te verwijderen.
Ik heb dat gedaan en alles uit het register verwijderd wat met Nikon te maken had (uitgezonderd de register-items die met Nikon RAW in Photoshop te maken hebben) en vervolgens de PC opnieuw opgestart en NX2 weer geïnstalleerd.
Het werkt weer!!!
Scheelt me in ieder geval een hoop gedoe met het opnieuw inrichten van mijn PC...
Grtz.
Johan Lemmers.
Hi, af en toe heb ik ook dat NX2 niet meer opstart. Bij mij gebeurde dit jaar 2 a 3 keer na een Windowsupdate.
Na een un-install en opnieuw installeren werkt alles dan weer gelukkig. Succes.
Groet Ton
Na een un-install en opnieuw installeren werkt alles dan weer gelukkig. Succes.
Groet Ton