Hallo
Ik ben in het bezit van een D80 en ben op zoek naar een goed objectief tussen de 500 en 600 euro en zit hierbij te denken aan de volgende twee opties
Nikkor AF-S 70-300mm f/4.5-5.6 G IF-ED VR
Sigma 135-400mm F4.5-5.6Apo DG
Ik ga het objectief voor luchtvaart fotografie gebruiken, dus wordt het de 100mm meer van de sigma of het vr systeem van nikkor?
Nikkor AF-S 70-300mm VR vs.Sigma 135-400mm Apo DG
- Fera Albi
- Clublid
Heb zelf sinds kort ook de 70-300 VR, ben beslist niet ontevreden.
Voor mijn situatie een mooi objectief naast m'n 18-135 mm.
Door de VR hoef ik niet overal een statief mee naar toe te slepen en kan ik zelfs in ongunstige lichtomstandigheden nog op de maximale uittrek uit de hand schieten.
(En niet teveel gezopen hebben de avond ervoor scheelt ook wel)
Ik bedoel maar: je compenseert de ongewenste camerashake, maar het is geen wondermiddel dat alles "bevriest". een vaste hand blijft wel prettig en snelle voorwerpen zet je niet stil.
In deze review wordt de CA nogal benadrukt, ik zelf moet zeggen dat dat in de dagelijkse praktijk erg meevalt: Photo Zone
Groeten,
Hans
Enkele voorbeeldopnames, onbewerkt, ongecropt:
70mm

135mm

200mm

300mm

Voor mijn situatie een mooi objectief naast m'n 18-135 mm.
Door de VR hoef ik niet overal een statief mee naar toe te slepen en kan ik zelfs in ongunstige lichtomstandigheden nog op de maximale uittrek uit de hand schieten.
(En niet teveel gezopen hebben de avond ervoor scheelt ook wel)

Ik bedoel maar: je compenseert de ongewenste camerashake, maar het is geen wondermiddel dat alles "bevriest". een vaste hand blijft wel prettig en snelle voorwerpen zet je niet stil.
In deze review wordt de CA nogal benadrukt, ik zelf moet zeggen dat dat in de dagelijkse praktijk erg meevalt: Photo Zone
Groeten,
Hans
Enkele voorbeeldopnames, onbewerkt, ongecropt:
70mm

135mm

200mm

300mm

Met de groeten van Hans.
We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
- Arabia
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Klopt mijn Vr 70-300 is te koop. Ben heel te vreden over deze lens.
De reden dat ik hem verkoop is het feit dat ik mijn zinnen op een 70-200 VR AF-S, 2.8 heb gezet.
Deze is iets duurder
dan mijn VR 70-300. Echter om ze beide te hebben vind mijn vriendin iets te dol, ook ik moet mij af en toe verantwoorden en vaak heeft ze gelijk...
Hier een foto gemaakt met de 70-300:

In het kort een kwalitatief goede lens voor weinig!
De reden dat ik hem verkoop is het feit dat ik mijn zinnen op een 70-200 VR AF-S, 2.8 heb gezet.
Deze is iets duurder

Hier een foto gemaakt met de 70-300:

In het kort een kwalitatief goede lens voor weinig!
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...

Dit is met de 100 euro 70-300G lens ik heb hem behoorlijk moeten oplichten maar redelijk resultaat.
Letop het was erg grijs weer en met een beetje zon was het allemaal beter geweest
Voor scherpe luchtvaart foto's moet je uiteindelijk toch een vast brand punt hebben ala 300mm of zo'n fantastische 200-400 F4 VR
En die kosten wat