sportstand D40 resultaat
sportstand D40 resultaat
Afgelopen dinsdag fietste ik richting Wormerveer en zag plots de kruising afgesloten worden voor een passage van Olympia's tour richtin Alkmaar.
Had met de, pas een weekje in bezit zijnde, D40 nog geen voorgeprogrammeerde sportstand uitgeprobeerd. Snel, snel....
Hier het "onbewerkte" resultaat van continue ingedrukt houden om ong. 1400 uur in ZZW richting geschoten. Jpeg-Norm stand. Met Porta in Flash omgezet.
Voor een Eur 499.- camera vind ik dit knap hoor.
p.s Is er ergens beschreven welke instellingen er door de camera gebruikt worden bij de verschillende Digital Vari-Program standen? Of is dit alleen maar van de EXIF af te lezen?
http://home.hccnet.nl/f.braaksma/
Had met de, pas een weekje in bezit zijnde, D40 nog geen voorgeprogrammeerde sportstand uitgeprobeerd. Snel, snel....
Hier het "onbewerkte" resultaat van continue ingedrukt houden om ong. 1400 uur in ZZW richting geschoten. Jpeg-Norm stand. Met Porta in Flash omgezet.
Voor een Eur 499.- camera vind ik dit knap hoor.
p.s Is er ergens beschreven welke instellingen er door de camera gebruikt worden bij de verschillende Digital Vari-Program standen? Of is dit alleen maar van de EXIF af te lezen?
http://home.hccnet.nl/f.braaksma/
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
mooi
Hallo Fremitus,
Best wel leuke resultaten.
Persoonlijk zou ik wat meer deatailfoto's maken, je heb er een paar tussen zitten.
De uitdrukkingen op de verbeten gezichten van die renners, dat spreekt boekdelen.
Of die kuiten waar je ziet dat ze de spieren aanspannen als ze op de pedalen staan.
Maar je hebt hem pas een week en er niet echt van te voren over na kunnen denken, dan is het een mooi resultaat.
En ja met een D40 kan je mooie plaatjes schieten, dat heb je wel bewezen.
Groetjes George
Best wel leuke resultaten.
Persoonlijk zou ik wat meer deatailfoto's maken, je heb er een paar tussen zitten.
De uitdrukkingen op de verbeten gezichten van die renners, dat spreekt boekdelen.
Of die kuiten waar je ziet dat ze de spieren aanspannen als ze op de pedalen staan.
Maar je hebt hem pas een week en er niet echt van te voren over na kunnen denken, dan is het een mooi resultaat.
En ja met een D40 kan je mooie plaatjes schieten, dat heb je wel bewezen.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- olle_griese
- Forumlid
- Contacteer:
Ik vind de foto,s een beetje van het snapshotgehalte maar wat me wel opvalt dat je camera een behoorlijk grote buffer heeft en je behoorlijk wat continueopnamen kunt maken.
Met een beetje voorbereiding en wat oefenen heb je er een hele leuke camera aan.
Wat die sportstand is vraag ik me wel af, ik denk een (relatief) hoge sluitertijd?
Met een beetje voorbereiding en wat oefenen heb je er een hele leuke camera aan.
Wat die sportstand is vraag ik me wel af, ik denk een (relatief) hoge sluitertijd?
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
Dat bedoel ik. Meer deed ik ook niet. Afstappen van de fiets, camera pakken, sportstand zetten, richten, drukken en ingedrukt houden.olle_griese schreef:Ik vind de foto,s een beetje van het snapshotgehalte
Verder geen enkele pretenties om "kunstfoto's" te maken.
Alleen om te zien hoe de camera reageert.
Ik meen bij sportstand ook iets gelezen te hebben over dynamisch AF instelling. Weet daar het fijne (nog) niet van.
Alles is focus 50mm, F/5.6 en 1/1000 sec.
aanvulling:
Ik zag dat Porta eenvoudig de EXIF erbij kon zetten. Heb de site even ververst. http://home.hccnet.nl/f.braaksma/
Zie dan ook dat de D40 tijdens continu schieten veel met de auto-ISO werkt.
Ik zag dat Porta eenvoudig de EXIF erbij kon zetten. Heb de site even ververst. http://home.hccnet.nl/f.braaksma/
Zie dan ook dat de D40 tijdens continu schieten veel met de auto-ISO werkt.
- Marcel079
- Forumlid
- Contacteer:
Beste fremitus,
Mooi om te zien dat je met wat snelle instelling toch een leuke reportage kunt maken.
de 'auto-iso'hoort volgens mij bij het sport-programma. Zodra je met één van de programma's gaat werken schakelt de camera over naar de 'auto-iso'. In de overige programma's heb je wel controle over de iso instelling.
Veel plezier met je D40
Mooi om te zien dat je met wat snelle instelling toch een leuke reportage kunt maken.
de 'auto-iso'hoort volgens mij bij het sport-programma. Zodra je met één van de programma's gaat werken schakelt de camera over naar de 'auto-iso'. In de overige programma's heb je wel controle over de iso instelling.
Veel plezier met je D40
Niet met Nikon geschoten, altijd mis
Re: mooi
Op je wenken bediend, GeorgeGeorge Fennes schreef:Persoonlijk zou ik wat meer deatailfoto's maken, je heb er een paar tussen zitten.

Toevallig was er afgelopen zondag weer een wielerfeestje in mijn buurt.
Heb bovenstaande opmerkingen proberen te verwerken in http://www.sectorzaandam.nl/index.html. Redelijk gelukt dacht ik.
Na 5 jaar met een digicompact is de D40 voor mij toch wel luxe hoor.
Betaalbaar en toch kwaliteit. Kom daar tegenwoordig maar eens om.
-
- Clublid
spannend
Je gaat met sprongen vooruit Fremitus,
Je heb er inderdaad een paar leuke detailopnames bijzitten.
En commentaar geven is makkelijk, maar om het zelf te doen valt niet mee, het gaat snel en je moet zelf nog sneller reageren.
Maar een paar overzichtsfoto's is leuk, maar meer detail-opnames maakt het veel interessanter om naar te kijken.
Groetjes George
Je heb er inderdaad een paar leuke detailopnames bijzitten.
En commentaar geven is makkelijk, maar om het zelf te doen valt niet mee, het gaat snel en je moet zelf nog sneller reageren.
Maar een paar overzichtsfoto's is leuk, maar meer detail-opnames maakt het veel interessanter om naar te kijken.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Ach dan heb je de ruim 2000 foto's nog niet gezien die ik op een dagje volkel heb gemaakt. Als je ze snel afdraaid is het net een filmpje en zie je vliegtuigjes weer rollen en draaien.
De D50 is niet supersnel maar gaat wel lang door. en alles op een batterij 2400 foto's.
Ook zonder sportstand
Waarom die er op zit joost mag het weten.
groetjes
De D50 is niet supersnel maar gaat wel lang door. en alles op een batterij 2400 foto's.
Ook zonder sportstand
Waarom die er op zit joost mag het weten.
groetjes