Capture NX2

Discussies over fotobewerking en archivering
evdm1959
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Capture NX2

Bericht door evdm1959 » za okt 01 2011 2:43 pm

Goedemiddag,

kan iemand mij vertellen waar ik Capture NX 2 kan kopen?

GRoeten

Edwin

Tom
Forumlid
Forumlid

Re: Capture NX2

Bericht door Tom » za okt 01 2011 2:45 pm

In een fotowinkel. Bijvoorbeeld Kamera Express.

John'47
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Capture NX2

Bericht door John'47 » za okt 01 2011 3:20 pm

Google?

Veel (web) winkels hoor
Nikon D810, Sony RX1R II. 

Oldtimer

Bericht door Oldtimer » za okt 29 2011 6:17 pm

Is er een nieuwe versie uit van Capture NX2 ? Ik las het onderstaande bij Foka Rdam:

Omschrijving: Nikon Capture NX2 Volledige versieMaak optimaal gebruik van uw fotografische talenten met de nieuwste versie van Nikon’s geavanceerde, hoogwaardige software voor beeldbewerking en -verwerking.

Ik las eerder dat er omstreeks deze tijd een nieuwe versie verwacht werd maar verder nooit iets over gehoord of gelezen.

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » za okt 29 2011 6:33 pm

Het staat er precies goed. CaptureNX2 is de nieuwste versie.

Oldtimer

Bericht door Oldtimer » za okt 29 2011 7:45 pm

Tom schreef:Het staat er precies goed. CaptureNX2 is de nieuwste versie.
Dank je wel Tom! Hier heb ik ff op gewacht. t Lijkt mij voor een Nikon camera de aangewezen software voor beeldbewerking. :)

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » za okt 29 2011 8:54 pm

Dat klopt, al is de software wel erg traag in vergelijking met andere pakketten, maar goed is het wel, en in principe tegen een nette prijs. Op dit moment is er voor zover ik weet nog niets bekend over een nieuwe versie, maar Nikon kondigt altijd aan op het moment dat het (bijna) leverbaar is.

Oldtimer

Bericht door Oldtimer » zo okt 30 2011 1:53 pm

Tom schreef:Dat klopt, al is de software wel erg traag in vergelijking met andere pakketten, maar goed is het wel, en in principe tegen een nette prijs. Op dit moment is er voor zover ik weet nog niets bekend over een nieuwe versie, maar Nikon kondigt altijd aan op het moment dat het (bijna) leverbaar is.
Tja, dat bedoelde ik ook Tom met mijn vraag of dit pakket nu de NIEUWSTE versie is. M.a.w. Is dit de nieuwe 2011 versie die omstreeks deze tijd verwacht werd?

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » zo okt 30 2011 1:55 pm

Omstreeks deze tijd verwacht? Nee, dit pakket is al jaren uit (maar wordt regelmatig geüpdate).

gijs sandberg
Clublid
Clublid

Re: ook off topic.

Bericht door gijs sandberg » zo okt 30 2011 3:10 pm

L.S.

De laatste versie (als in meest recent) is in geen enkele winkel te koop; :lol:
Daar koopt men alleen het pakket met handboek en user-code.

De laatste CNX die ik gezien heb v 2.2.8 is van 3 october j.l. die support voor de nieuwe Nikon 1 kamera's geeft.
Verkrijgbaar via http://www.nikon.nl" onclick="window.open(this.href);return false; .

Groeten Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Oldtimer

Bericht door Oldtimer » ma okt 31 2011 5:41 pm

Tom schreef:Omstreeks deze tijd verwacht? Nee, dit pakket is al jaren uit (maar wordt regelmatig geüpdate).
Wel, ik las ergens op een forum dat er een totaal ge-update en betere CNX zou worden uitgebracht rond deze tijd.

peterpj
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door peterpj » di nov 01 2011 1:09 pm

Er is nog geen zicht op capture NX3. Er wordt voorzichtig geopperd dat Nikon geen nieuwe versie wil uitbrengen. Ik denk dat men het marktaandeel te klein vindt. De profi's zijn allemaal over op o.a. Lightroom 3 in combinatie met Cs5, een zeer sterke combinatie. Indien men U point techniek wil gebruiken neemt men de Nik software voor lightroom/PS.
Nikon F801s,D800, Canon G1x , Lensen Tokina AT-X 16-28 F2.8 pro fx,Sigma 35 1.4 DG HSM, Sigma AF 105mm f/2.8 EX HSM DG OS macro, Nikkor 80-200 2.8, Nikkor 50 1.8, flitsers Nissin Di866MKII, Metz 45CT4
http://www.flickr.com/photos/piotrpj/" onclick="window.open(this.href);return false;

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » di nov 01 2011 2:59 pm

Ik sprak zondag iemand die een stuk dichter bij de bron zit dan wij met z'n allen bij elkaar. 8) Hij zag geen reden om naar wat anders uit te kijken. Dus ik ga dat voorlopig ook zeker nog niet doen.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

JanR
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door JanR » di nov 01 2011 4:33 pm

peterpj schreef:Er is nog geen zicht op capture NX3. Er wordt voorzichtig geopperd dat Nikon geen nieuwe versie wil uitbrengen. Ik denk dat men het marktaandeel te klein vindt. De profi's zijn allemaal over op o.a. Lightroom 3 in combinatie met Cs5, een zeer sterke combinatie. Indien men U point techniek wil gebruiken neemt men de Nik software voor lightroom/PS.
Maar hoe je het ook wendt of keert, met NX2 haal je wel het meeste uit je NIKON RAW files. Daar kunnen ook LR3-CS5, hoe sterk ze ook verbeterd zijn, nog steeds niet tegenop.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » di nov 01 2011 4:51 pm

JanR schreef:Maar hoe je het ook wendt of keert, met NX2 haal je wel het meeste uit je NIKON RAW files. Daar kunnen ook LR3-CS5, hoe sterk ze ook verbeterd zijn, nog steeds niet tegenop.
Zo zou ik het niet meer durven stellen. Adobe heeft wel hele grote stappen gemaakt de afgelopen tijd m.b.t. de verwerking van NEF bestanden. En bijvoorbeeld op het gebied van ruis zijn ze beduidend beter dan wat je met CNX2 kan bereiken.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”