Zwangerschapsshoot

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
cindyv

Zwangerschapsshoot

Bericht door cindyv » wo okt 05 2011 10:41 pm

Afgelopen zaterdag voor het eerst een zwangerschapsshoot gedaan :D Ikzelf ben er toch wel een beetje trots op en de toekomstige ouders zijn er heel erg blij mee. Misschien niet helemaal originele ideeën, maar goed ;). En tips zijn altijd welkom :).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Zwangerschapsshoot

Bericht door JacTrum » do okt 06 2011 10:16 pm

Het wordt steeds moeilijker van zo'n shoot nog iets origineels te maken. Maar wat geeft dat als de toekomstige ouders er blij mee zijn?. Wel een paar kleinigheden. Ik vind het jammer dat de witte bloes wat gekreukt is, want dat 'kreukt' de foto ook een beetje. En de foto met de handen op de buik moet perfect synchroon zijn om mooi te worden. Nu is ' ie het net niet.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

henkk
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door henkk » do okt 06 2011 10:31 pm

Mooie serie, met een mooi slot! Het lijkt me dat die bolle buik nog veel prominenter in beeld kan komen. En behalve de buik veranderen de borsten ook onvergetelijk. En vooral elke zoveel weken blijven herhalen. Het is zo'n mooie tijd! Wel kan ik me voorstellen dat men de foto's privé wil houden.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums

Marwo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Marwo » do okt 06 2011 10:39 pm

Eens met de punten die de Heer JacTrum al aangaf.. Mijn mening (is maar een mening), meer kleur en scherpte.
Foto 3 en 4 met 50mm op F1.4 vind ik persoonlijk jammer. Zou er zelf vanaf verdere afstand 80mm meer scherpte/diepte in hebben gebracht..
Maar nogmaals, het is maar een mening, en ik ben blij dat de ouders en jij blij zijn.. :wink:
in mijn DoKa zie ik niets...

weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door weimaraner » vr okt 07 2011 8:39 pm

Paar puntjes die mij eigenlijk gelijk opvielen: bij de derde foto lijkt er een lichtvlek op de buik boven de handen te zitten - in ieder geval is het daar net iets te licht ten opzichte van de rest van de foto. Bij de vierde opname had ik het diafragma ook wat verder dicht gedraaid; de toekomstige moeder steekt nu wat onscherp af tegenover de vader.

Verder misschien volgende keer een flitser/lamp achter het model plaatsen om wat meer scheiding ten opzichte van de achtergrond te krijgen. Zeker met zwarte kleding (topje en broek van de moeder) tegen een zwarte achtergrond loopt alles al snel in elkaar over.

Loeky

Bericht door Loeky » za okt 08 2011 9:10 am

Ze zijn allemaal erg mooi. Maar foto 1 is creatief en krijgt mijn voorkeur.

cindyv

Bericht door cindyv » di okt 11 2011 5:42 pm

Sorry voor de late reacties, maar bedankt allemaal!

@ Marwo, ik ben het helemaal met je eens ;) ik baalde achteraf ook dat ik niet meer mijn andere lens heb gebruikt voor meer scherptediepte. Had eigenlijk gehoopt dat ik wat verder afstand kon nemen, maar door ruimtegebrek ging dat helaas niet...

@ weimaraner, we hadden geen lampen tot onze beschikking helaas, behalve huiskamerlicht :P
maar het doorlopen van zwart komt doordat ik de foto's donkerder heb gemaakt in photoshop omdat het doek begon door te schemeren en ik dat toch zo verschrikkelijk vond :P

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”