Daniël schreef:ik krijg bij 1 een beetje raar gevoel van diepte te krijgen.
Je had hier beter de juiste diafragma moeten pakken of een betere bewerking.
2 is wel netjes
Foto 1 heb ik de achtergrond met Gaussiaans vervagen vervaagt. Dit verklaart waarschijnlijk dat het je een raar gevoel krijgt bij de diepte of dat het lijkt dat de bandleden er in zijn "geplakt"
Anderzijds vond ik op deze manier wel dat er iets meer nadruk op de mannen zelf kwam te liggen.
Léon Obers schreef:Foto 2 vind ik dan weer een vreemde foto met dat huisje daar aan de bovenrand in de achtergrond.
Maar de eerste foto ben ook niet kapot van. Ik vind het te weinig "Rock". Niet rauw / strak genoeg. Te "lieflijk" / zacht voor rock.
Eigenlijk was het mijn bedoeling geweest om de geluidstoren er in eerste instantie helemaal op te zetten. Dat moest ik dan doen met een groothoek, met als gevolg dat de rockband zou "verzuipen" in de foto.
Kun je me uitleggen wat je bedoeld met niet rauw/strak genoeg? Ik moet wel zeggen dat ik de heren diverse keren heb moeten vragen om eens niet zo lief naar de camera te kijken. Er hoefde bij wijze van maar een konijntje achter me door te huppelen of ze stonden al te glimlachen.
Wolf schreef:Ook staat bij foto 1 de zanger achteraan..... Die hoort volgens mij op de voorgrond te staan
zanger-gitaar-bas-drummer lijkt mij
Bedoeling was eigenlijk om de heren iets of wat op 1 rij te zetten. De rangorde zoals je aangeeft speelde eigenlijk nog niet bij mij, maar absoluut iets waar ik rekening mee ga houden!
jtimmer schreef:Ik denk dat het beter was geweest om juist niet door een paraplu te schieten, dit geeft een zacht licht en dat wil je nu net niet met een Rockband. Gewoon hard inflitsen en zorgen dat het natuurlijke licht vanachter de band komt zodat je een beetje met tegenlicht werkt. Of andersom kan natuurlijk ook, het natuurlijke licht van voren en tegenlicht van een flitser.
Groeten,
Jeroen
Wat ik eigenlijk wilde proberen was om harde schaduwen in het gezicht te krijgen. Dat is volgens mij wel gelukt.
Moet daarbij ook nog eens zeggen dat flitsen echt voor mij iets is waar ik meer kaas van moet gaan eten. Waarschijnlijk dat met rechtstreeks inflitsen een heel ander effect had gegeven. Ga het dus zeker mee nemen en eens uitproberen.
plincky schreef:Bij foto 1 lijkt het of de bandleden geknipt zijn en in een andere achtergrond zijn geplakt???
Foto 2 lijd het huis idd veel te veel af.
Heb je maar 2 foto's gemaakt?
Of ik maar 2 foto's heb gemaakt, nee natuurlijk niet

Dit waren overigens wel de eerste foto's die ik die vroege avond gemaakt heb.
Onderstaand heb ik nog een drietal foto's in volgorde van maken geplaatst.
Ik moet daarbij zeggen dat deze resultaten toch iets beter zijn, maar er zal heus nog wel het e.e.a. op aan te merken zijn. Dat hoor ik dus ook graag, daar is dit draadje dus ook voor geopend door mij.
Foto 1 is direct gemaakt na de foto's die hierboven al zijn geplaatst.
Bij foto 2 en 3 begonnen de heren ook een beetje in de gaten te krijgen dat het ook anders kon, in onze ogen waren dit toch de betere foto's van de hele reportage.
1.
2.
3.