hallo allemaal
ben vorige week lid geworden van de nikon club en ik heb een D3100 camera en ik heb nu al een vraag.
als beginnend amateur fotograaf heb ik wat foto's gemaakt die ik wil bijsnijden in vieuw 2.2.1de vraag is: ik selecteer een foto in viewNX 2.2.1 bewerk hem (met bijsnijden, (maak ik hem kleiner)), tot zover gaat alles goed maar als hem probeer op te slaan ergens op mijn pc in een map heeft hij het zelfde formaat als voor de bewerking, wat doe ik verkeerd?.
kan iemand mij dat vertellen
vriendelijke groet siem
bijsnijden
- Ruud46
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: bijsnijden
Hallo Siem,
Volgens mij is het zo dat als je in viewnx een foto hebt uitgesneden je deze niet 1,2,3 elders kan bewaren.
Viewnx zet de uitgesneden foto in dezelfde map terug. Het origineel wordt automatisch opgeslagen in een submap originals.
groet,
Ruud
Volgens mij is het zo dat als je in viewnx een foto hebt uitgesneden je deze niet 1,2,3 elders kan bewaren.
Viewnx zet de uitgesneden foto in dezelfde map terug. Het origineel wordt automatisch opgeslagen in een submap originals.
groet,
Ruud
Je moet hem converteren. Dat doe je door in ViewNX de foto te selecteren in de filmstrip (onderaan, maar dat is afhankelijk van je weergave) en dan op ctrl-e te drukken. Daar kies je de opties (formaat (ga voor JPG, kwaliteit 1tje onder het allerhoogste is prima), en het formaat (wil je de foto resizen? Vaak niet).
In dat venster kies je ook de 'doelmap', en vervolgens klik je op converteren (of iets dergelijks, ik heb de engelse versie dus weet de exacte benaming niet).
Dan moet het lukken.
Succes
In dat venster kies je ook de 'doelmap', en vervolgens klik je op converteren (of iets dergelijks, ik heb de engelse versie dus weet de exacte benaming niet).
Dan moet het lukken.
Succes
heb ook net versie 2.x gedownloadomdat ik de 1.x er nog had opstaan en dan zou mijn opmerking wellicht niet helemaal goed zijn. Als je op de uitsnede die je hebt gemaakt dubbelklikt dan geeft hij de nieuwe situatie weer en kan je die direct opslaan. of hij dan een back_up maakt hangt denk ik af van je instellingen die je kan aanpassen naar eigen gebruik. quit easy dus.
succes beersy
succes beersy
hallo ruud en tom
hartelijk dank voor jullie reactie .
ik heb jullie advies op gevolgd en met een positief resultaat.
groet siem
hartelijk dank voor jullie reactie .
ik heb jullie advies op gevolgd en met een positief resultaat.
groet siem