Marathon van Amsterdam

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
IAMsterdam
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Marathon van Amsterdam

Bericht door IAMsterdam » zo okt 16 2011 9:13 pm

Vandaag even bij de Marathon langs geweest. Vind het erg lastig bij zo'n evenement foto's te maken die net even anders zijn, toch een poging gewaagd. Tips en trucs blijven welkom!

1. Oom agent kijkt toe
Afbeelding
Crowd control by Co-Axial, on Flickr

2. 40 kilometer doorkomst
Afbeelding
40km time by Co-Axial, on Flickr

3. Deelnemer is blij dat hij er bijna is
Afbeelding
Almost there! by Co-Axial, on Flickr

4. Bekertje water?
Afbeelding
Smile beats water by Co-Axial, on Flickr

5. Klaar voor de volgende
Afbeelding
Waiting for consumption by Co-Axial, on Flickr
Nikon D7000, D5000, Nikon AF-S 17-55mm F/2.8 G DX iF ED, Nikon AF-S 18-105mm F/3.5-5.6G VR ED DX, Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6G iF VR, Nikon AF-D 85mm F/1.8, Nikon AF-S 35mm F/1.8G DX, Sigma 150mm F2.8 EX APO DG HSM Macro, Nikon SB700, Nikon MD-B11
http://www.flickr.com/photos/co-axial/

jac49
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Marathon van Amsterdam

Bericht door jac49 » zo okt 16 2011 9:25 pm

Mooi gedaan .
ik vind het jammer dat veel lopers alleen van achter en van de zijkant te zien zijn ,maar dat is misschien wel een bewuste keuze?
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

IAMsterdam
Forumlid
Forumlid

Bericht door IAMsterdam » zo okt 16 2011 9:47 pm

jac49 schreef:Mooi gedaan .
ik vind het jammer dat veel lopers alleen van achter en van de zijkant te zien zijn ,maar dat is misschien wel een bewuste keuze?
Jac.
Je hebt gelijk Jac, ik heb ook wel foto's van de voorkant maar ik wilde niet gelijk het hele topic volgooien met foto's. Verder vind ik die lastig om deze hoek interessant te krijgen. Bij deze dan toch een paar van de voorkant.

Top trouwens dat ze de voornamen van de deelnemers op de nummers zetten, daardoor wordt iedereen ook hard aangemoedigd. Wild vreemden schreeuwen je opeens vooruit met je voornaam, lijkt me een heel aparte gewaarwording :D

Speciale aanvulling voor Jac:

Afbeelding
Cool guy by Co-Axial, on Flickr

Afbeelding
Slipstreaming by Co-Axial, on Flickr

Afbeelding
Last climb by Co-Axial, on Flickr

Afbeelding
Almost there... by Co-Axial, on Flickr
Nikon D7000, D5000, Nikon AF-S 17-55mm F/2.8 G DX iF ED, Nikon AF-S 18-105mm F/3.5-5.6G VR ED DX, Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6G iF VR, Nikon AF-D 85mm F/1.8, Nikon AF-S 35mm F/1.8G DX, Sigma 150mm F2.8 EX APO DG HSM Macro, Nikon SB700, Nikon MD-B11

george013

Bericht door george013 » zo okt 16 2011 10:13 pm

Leuke foto's. Heb je ook foto's van de kop?
Ben benieuwd naar deExif, die zie ik niet. Stond zelf ook te fotograferen en had er toch moeite mee, vandaar.
George

IAMsterdam
Forumlid
Forumlid

Bericht door IAMsterdam » zo okt 16 2011 10:48 pm

george013 schreef:Leuke foto's. Heb je ook foto's van de kop?
Ben benieuwd naar deExif, die zie ik niet. Stond zelf ook te fotograferen en had er toch moeite mee, vandaar.
George
De kop was al binnen toen ik aankwam, ik had het niet echt gepland omdat ik eerst het rugby wilde kijken. Aangezien ik midden in de ronde woon (en dus nergens heen kan zonder de marathon te kruisen) en het lekker weer was ben ik toch maar even naar het park gegaan. Was toch wel erg gezellig.

Exif is te vinden als je even doorklikt naar Flickr (link onder de foto's). Onder de "Actions" knop zit ook de link naar de Exif. Geen idee waarom dat niet meegaat richting forum moet ik zeggen :roll:

Waar heb jij gestaan?

george013

Bericht door george013 » ma okt 17 2011 12:19 am

Ik stond in Ouderkerk, bij de keer. Met snert, koffie, roomsous, wijn, toilet.
Wil je je exif laten zien op dit forum moet je zorgen dat 1) de exif er natuurlijk in staat, bij jou het geval, 2) de foto niet groter is als hier toegestaan, 1024, en 3) de foto die je linkt het originele formaat is, de kleinere fotos hebben de exif niet meer. En kan alleen bij een Flickr Pro account, die jij hebt.
Ga morgen eens kijken wat de verschillen zijn met jou en mij.
George

jac49
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door jac49 » ma okt 17 2011 10:23 am

Bedankt IAMsterdam .
Ik vind het knap hoe sommige lopers echt afzien , en toch doorgaan om hun einddoel te halen . 8)
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

Wolf
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **

Bericht door Wolf » ma okt 17 2011 10:36 am

Foto 3 vindt ik het beste.
Bij 2 en 5 is de onscherpte storend (het trekt teveel aandacht.)
D7000 + een paar kilo glas
http://www.wolfgram.nl

IAMsterdam
Forumlid
Forumlid

Bericht door IAMsterdam » ma okt 17 2011 5:19 pm

george013 schreef:Ik stond in Ouderkerk, bij de keer. Met snert, koffie, roomsous, wijn, toilet.
Wil je je exif laten zien op dit forum moet je zorgen dat 1) de exif er natuurlijk in staat, bij jou het geval, 2) de foto niet groter is als hier toegestaan, 1024, en 3) de foto die je linkt het originele formaat is, de kleinere fotos hebben de exif niet meer. En kan alleen bij een Flickr Pro account, die jij hebt.
Ga morgen eens kijken wat de verschillen zijn met jou en mij.
George
De lopers waren op dat punt vast nog wat frisser, bij 40 km is er toch een redelijk club die al flink in de kramp schiet :lol:
Moet wel zeggen dat ik hierdoor toch wel het voornemen heb hem zelf ook een keer te lopen. Moet je eigenlijk toch een keer gedaan hebben volgens mij.

Als ik je uitleg over exif lees dan denk ik dat het komt omdat ik op maximaal formaat upload naar Flickr. Ik kies dan de kleinere weergave van 1024 hier voor het forum maar het origineel is gewoon vol formaat (4000+ pixels)

george013

Bericht door george013 » ma okt 17 2011 7:13 pm

Je exif zit in het origineel. Je zult moeten verkleinen voor de upload. Alle afgeleide foto's, met ander formaat, hebben geen exif. Volgens de huidige stand van zaken.
Er reed een volgbus mee waar al verschillende lopers in zaten. Wedstrijdlopers.
George

IAMsterdam
Forumlid
Forumlid

Bericht door IAMsterdam » ma okt 17 2011 10:05 pm

george013 schreef:Je exif zit in het origineel. Je zult moeten verkleinen voor de upload. Alle afgeleide foto's, met ander formaat, hebben geen exif. Volgens de huidige stand van zaken.
Er reed een volgbus mee waar al verschillende lopers in zaten. Wedstrijdlopers.
George
OK, bedankt voor de info. Aangezien ik zelf graag de grote formaten op Flickr heb staan moet de Exif maar even via de site :roll:
Van de wedstrijdlopers kan ik het me goed voorstellen dat ze in de bus stappen als ze slecht lopen. De recreant ploetert echter door en daar heb ik nog meer respect voor. Met de tong op de schoenen doorlopen totdat je letterlijk omvalt. Heroïek in optima forma. Ik ben zelf in elk geval geïnspireerd door al die die-hards.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”