EXIF info
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: EXIF info
Wanneer je klikt op "meer info" dan komt de EXIF info naar voren.Paul de Graaf schreef:Wie kan mij vertellen hoe je de EXIF info boven de geplaatste foto's krijgt? Bij de door mij geplaatste foto's staat alleen maar "meer info" .
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Wanneer er "geen info" boven staat betekent dat normaal dat er geen exif aanwezig is. Durf dit niet voor 100% zeggen.
Geen exif kan betekenen dat je geen exif in je foto hebt, of dat je naar de verkeerde vertoning van die foto linkt.
George
Geen exif kan betekenen dat je geen exif in je foto hebt, of dat je naar de verkeerde vertoning van die foto linkt.
George
@ Jan,
Dat klopt, maar ik wil graag de gegevens boven de foto hebben en niet bij "Meer info"naar Jeffrey's exif viewer, omdat ik die niet compleet vind en ik het mooier vind als je het gelijk ziet staan boven de foto
@ George,
Er staat niet "geen info" , maar "meer info" .
Dat klopt, maar ik wil graag de gegevens boven de foto hebben en niet bij "Meer info"naar Jeffrey's exif viewer, omdat ik die niet compleet vind en ik het mooier vind als je het gelijk ziet staan boven de foto
@ George,
Er staat niet "geen info" , maar "meer info" .
-
OnlinePatrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Als je een foto op het forum plaatst en onze exif viewer vindt EXIF data in het bestand, dan zul je het zien. Als het niet gevonden wordt betekent het niet altijd dat het er niet in zit. Waarom het soms niet gevonden wordt is mij nooit duidelijk geworden.
Maar in de regel gaat het goed en betekent het feit dat er niets neergezet wordt dat er geen EXIF data beschikbaar is.
Maar in de regel gaat het goed en betekent het feit dat er niets neergezet wordt dat er geen EXIF data beschikbaar is.
@Paul,
Ik bedoel ook "meer info". Er is maar 1 versie. Voor de rest klopt het.
George
Ik bedoel ook "meer info". Er is maar 1 versie. Voor de rest klopt het.
George
- a vgastel
- Forumlid
1
2
Hier staat alleen, meer info.terwijl bij foto 1 de gegevens er in zitten saved in raw die staan geblokt.
Wat je meestal ziet en dan leest is dit.
Meer info in de midden van de foto zie je weinig gegevens.
Meer info rechts van de foto dan staat er alles in.Dit is wat nuttig is aan exif gegevens hier staat alles in klik op de foto en het staat boven de foto
pak de rechter muis en druk op exif gegevens en het staat er in .
Twee opties om de gegevens te zien.
3
Deze lange pagina is zeer lang maar hier staat het antwoord in.
http://www.sno.phy.queensu.ca/~phil/exiftool/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lees dit maar eens van af running windows
Dit komt waarschijnlijk door een verkeerde upload of men heeft de gegevens overdracht geblokkeerd.
Dit komt zeer veel voor op het forum.

2

Hier staat alleen, meer info.terwijl bij foto 1 de gegevens er in zitten saved in raw die staan geblokt.
Wat je meestal ziet en dan leest is dit.
Meer info in de midden van de foto zie je weinig gegevens.
Meer info rechts van de foto dan staat er alles in.Dit is wat nuttig is aan exif gegevens hier staat alles in klik op de foto en het staat boven de foto
pak de rechter muis en druk op exif gegevens en het staat er in .
Twee opties om de gegevens te zien.
3

Deze lange pagina is zeer lang maar hier staat het antwoord in.
http://www.sno.phy.queensu.ca/~phil/exiftool/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lees dit maar eens van af running windows
Dit komt waarschijnlijk door een verkeerde upload of men heeft de gegevens overdracht geblokkeerd.
Dit komt zeer veel voor op het forum.
mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
-
OnlinePatrick
- Clublid
- Contacteer:
Het gaat wel regelmatig fout trouwens met die viewer. Bij mijn setje foto's in het Openlucht Museum draadje bijvoorbeeld. Allemaal voorzien van complete EXIF, maar niet te zien boven de foto, wel als je doorklikt via de link "meer info". Toch weer eens naar kijken... Blijkbaar doet de library die ik gebruik in de EXIF viewer (wat je krijgt als je op een foto klikt) het niet helemaal jofel. Jeffrey's Exif Viewer doet het tenslotte wel! 

Eea schijnt ook afhankelijke te zijn bij wie je je foto's plaatst. Bij picasa krijg je die extra info op het "meer info" regeltje wel en bij Photbucket niet .
En bij Flickr is het alleen zichtbaar te maken als je een Pro-account hebt.
En de goede foto doorlinken, dwz het grootste formaat. In die kleinere formaten is de exif verwijderd. Is geen wet van Meden en Perzen, maar tot nog toe klopt dat.
George
En bij Flickr is het alleen zichtbaar te maken als je een Pro-account hebt.
En de goede foto doorlinken, dwz het grootste formaat. In die kleinere formaten is de exif verwijderd. Is geen wet van Meden en Perzen, maar tot nog toe klopt dat.
George
- jan
- Bestuurslid
- Contacteer:
Ik heb foto's op dit forum via Picasa geplaatst en daar is de EXIF info ook niet zichtbaar.
Kijk maar http://regex.info/exif.cgi?dummy=on&url ... C_5492.JPG
Jan
- Paul61
- Regiocoördinator
jan schreef:Ik heb foto's op dit forum via Picasa geplaatst en daar is de EXIF info ook niet zichtbaar.
Jan, Als je s800 uit de link verwijderd krijg je wel de EXIF info te zien
http://regex.info/exif.cgi?dummy=on&url ... C_5492.JPG
Paul
Groeten, Paul
- Arthur Mol
- Forumlid
- Contacteer:
En hoe zit dat dan bij Flickr? Op m'n Flickr-pro-account is de exif wel te zien, maar hier niet direct boven de foto als je er 1x op klikt. Zelfs niet als je op "meer info" klikt blijven de gegevens onzichtbaar. En toch heb ik toestemming gegeven dat Exif zichtbaar is.
Hier staan de Exif gegevens: http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier staan de Exif gegevens: http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.
- Jolanda
- Clublid
- Contacteer:
Arthur,
de exif-info zit alleen in je original size en je hebt hier de large size gedownload.
Ik resize mijn foto zelf naar maximaal 1024 met behoud van exif en die load ik up naar Flickr. Dit is dan de original size, incl. exif.
Jolanda
de exif-info zit alleen in je original size en je hebt hier de large size gedownload.
Ik resize mijn foto zelf naar maximaal 1024 met behoud van exif en die load ik up naar Flickr. Dit is dan de original size, incl. exif.
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
- Léon Obers
- Forumlid
Ik heb er nooit last van dat de EXIF-gegevens er niet bijstaan. Ik upload mijn foto's dan ook op mijn eigen serverruimte.
Alleen merk ik nu wel dat de Jeffreys EXIF-viewer geen plaatjes meer laat zien bij de EXIF-gegevens. Je ziet een "gebroken" icoontje, op de plaats waar normaal een "thumb" plaatje zou moeten staan. De Exif boven de foto is gewoon actief.
Over het algemeen heb je alleen maar problemen als mensen iets via Flicker uploaden of Picasa, afhankelijk van de account settings en afmetingen van het plaatje. Tevens afhankelijk hoe je een plaatje opslaat via Photoshop. Opslaan via het menu "opslaan voor het web" verlies je de EXIF-info.
Alleen merk ik nu wel dat de Jeffreys EXIF-viewer geen plaatjes meer laat zien bij de EXIF-gegevens. Je ziet een "gebroken" icoontje, op de plaats waar normaal een "thumb" plaatje zou moeten staan. De Exif boven de foto is gewoon actief.
Over het algemeen heb je alleen maar problemen als mensen iets via Flicker uploaden of Picasa, afhankelijk van de account settings en afmetingen van het plaatje. Tevens afhankelijk hoe je een plaatje opslaat via Photoshop. Opslaan via het menu "opslaan voor het web" verlies je de EXIF-info.
Laatst gewijzigd door Léon Obers op ma okt 17 2011 2:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Léon Obers