Nik stopt met ontwikkeling Capture NX?
Nik stopt met ontwikkeling Capture NX?
Hoi,
Onderstaande van "Nikonians USA" geplukt:
----------------------------------------------
All true, jrp.
But perhaps Nikon, sensing some dissension in the ranks of it loyal customers, ought to give some sign. Many people (many more people?) may give up on Capture NX thinking it is a dead product, or preferring something more up-to-date, and invest the time and money in LR/PS and all of the plug-ins needed. At that point, few would go back to a new version of CNX.
On the other hand, that could also be Nikon's strategy: reduce the CNX customer base so they can justify letting the product die without much backlash.
In my circles, CNX has been one of the things Canon users envy about Nikon. It was a demonstration of Nikon superiority. Would Nikon throw that away and allow Adobe to govern their RAW image interpretation and what camera features are useful?
Mick
http://www.mickklassphoto.com" onclick="window.open(this.href);return false;
----------------------------------------------------
Het is niet het enige bericht, er is een levendige discussie gaande met tot dusver GEEN conclusie.
Onderstaande van "Nikonians USA" geplukt:
----------------------------------------------
All true, jrp.
But perhaps Nikon, sensing some dissension in the ranks of it loyal customers, ought to give some sign. Many people (many more people?) may give up on Capture NX thinking it is a dead product, or preferring something more up-to-date, and invest the time and money in LR/PS and all of the plug-ins needed. At that point, few would go back to a new version of CNX.
On the other hand, that could also be Nikon's strategy: reduce the CNX customer base so they can justify letting the product die without much backlash.
In my circles, CNX has been one of the things Canon users envy about Nikon. It was a demonstration of Nikon superiority. Would Nikon throw that away and allow Adobe to govern their RAW image interpretation and what camera features are useful?
Mick
http://www.mickklassphoto.com" onclick="window.open(this.href);return false;
----------------------------------------------------
Het is niet het enige bericht, er is een levendige discussie gaande met tot dusver GEEN conclusie.
Willem.
Re: Nik stopt met ontwikkeling Capture NX?
Men vergeet dat een tsunami niet voorbij is als het niet meer in het nieus te zien is.
De gevolgen zijn nog lang niet voorbij. Een programma bijwerken en updaten zal nu niet tot de prioriteiten horen.
Alles staat, denk ik, logisch gezien nog ff op de backburner.
Ik vraag me af wie de bron van dit gerucht is. Wie heeft het zaadje gepland.
Dat kan ook een C*n*n manipulatie zijn.
Laten we maar officiele berichten van Nikon afwachten.
Dan weet je het zeker.
De gevolgen zijn nog lang niet voorbij. Een programma bijwerken en updaten zal nu niet tot de prioriteiten horen.
Dan weet je het zeker.
Wat je zegt is voor jouw rekening, ik zie het anders, maar dat mag toch?Tuihanti schreef:Men vergeet dat een tsunami niet voorbij is als het niet meer in het nieus te zien is.
Dan weet je het zeker.
Voor de volledigheid het draadje op Nikonians USA: http://www.nikonians.org/forums/dcboard ... 6996&page=" onclick="window.open(this.href);return false;
Willem.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
De tsunami erbij halen lijkt mij wat zinloos. Natuurlijk heel vervelend wat er gebeurd is, en er zal best wel schade zijn bij met name leveranciers van onderdelen. Programmatuur wordt vooral gemaakt door programmeurs, die niet eens (allemaal) bij Nikon werken. Die kunnen gewoon doorgaan met ontwikkelen en ga je echt niet ineens iets anders doen.
Verder is het volgens mij een discussie net zoals we hier voeren. Niemand weet iets en het is allemaal speculatie...
Verder is het volgens mij een discussie net zoals we hier voeren. Niemand weet iets en het is allemaal speculatie...
-
OnlineReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Oud nieuws. Ik heb het ze gewoon gevraagd n.a.v. de release van Color Efex Pro 4 (waarvan geen NX2 variant was) en hun reactie was dat Nikon op dit moment nog niet had besloten tot een poort van Color Efex Pro 4. Zo te zien is dit gebaseerd op een soortgelijk gerucht.
Feit is echter ook dat updates nog steeds worden uitgebracht. Maar wie weet, misschien werkt Nikon wel aan iets nieuws. Maar hoe dan ook we horen niets totdat een besluit definitief is en/of er al dan niet een nieuw product of een nieuwe versie van een product ligt. Tot die tijd is alles pure speculatie.
Feit is echter ook dat updates nog steeds worden uitgebracht. Maar wie weet, misschien werkt Nikon wel aan iets nieuws. Maar hoe dan ook we horen niets totdat een besluit definitief is en/of er al dan niet een nieuw product of een nieuwe versie van een product ligt. Tot die tijd is alles pure speculatie.
Spul waarmee je foto's maakt...
Patrick schreef:De tsunami erbij halen lijkt mij wat zinloos.
Mij ook, maar waarom noem je dit?
Willem.
Met de tsunami wilde ik aangeven dat er mogelijk wel andere prioriteiten op de lijst van Nikon kunnen staan.
Nu ook nog eens de overstroming in Tailand roet in het eten gooit kon dat wel eens een rol spelen.
De zin er van is dat men ongeduldig is en men best een beetje geduld mag hebben.
Geruchten versprijden is onrust creeren. Geruchten is roddel. Roddel is nog nooit iemand beter van geworden maar, kent vele onschuldige slachtoffer. Daar ben ik geen voorstander van.
Je hebt gelijk dat het allemaal speculatie is. Dat is elke roddel per definitie.
Ik schreef ook niet voor niets "Laten we maar officiele berichten van Nikon afwachten.
Dan weet je het zeker."
We zijn het in princiepe met elkaar eens wat dat betreft.
Het komt vanzelf wel in orde.
Nu ook nog eens de overstroming in Tailand roet in het eten gooit kon dat wel eens een rol spelen.
De zin er van is dat men ongeduldig is en men best een beetje geduld mag hebben.
Geruchten versprijden is onrust creeren. Geruchten is roddel. Roddel is nog nooit iemand beter van geworden maar, kent vele onschuldige slachtoffer. Daar ben ik geen voorstander van.
Je hebt gelijk dat het allemaal speculatie is. Dat is elke roddel per definitie.
Ik schreef ook niet voor niets "Laten we maar officiele berichten van Nikon afwachten.
Dan weet je het zeker."
We zijn het in princiepe met elkaar eens wat dat betreft.
Het komt vanzelf wel in orde.
ReneG schreef:Oud nieuws. Ik heb het ze gewoon gevraagd n.a.v. de release van Color Efex Pro 4 (waarvan geen NX2 variant was) en hun reactie was dat Nikon op dit moment nog niet had besloten tot een poort van Color Efex Pro 4. Zo te zien is dit gebaseerd op een soortgelijk gerucht.
Owww, en als Nikon dat zegt is het waarheid?

Neu, ik trap daar ook niet in.
't Was gewoon een melding die (naar mijn mening) meer serieus lijkt te zijn dan geruchten. Niet bedoeld om een geruchtenstroom oid op gang te brengen en al evenmin om mensen over te halen toch maar over te stappen op LR.
Hmmm, al hoewel,'t is een idee natuurlijk

Willem.
-
OnlineReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Niet Nikon maar Nik software deelde me dat mee. Nikon is hun opdrachtgever. Nik is erg open in dit soort zaken (zie ook de eerdere links waarin medewerkers openlijk mededelingen doen). En het lijkt me ook geen mededeling van het soort waarvoor reden bestaat om eraan te twijfelen. Het klinkt overigens best plausibel, ik ken de methodes (en traagheid) van besluitvorming bij grote bedrijven helaas maar al te goed...wblink schreef:ReneG schreef:Oud nieuws. Ik heb het ze gewoon gevraagd n.a.v. de release van Color Efex Pro 4 (waarvan geen NX2 variant was) en hun reactie was dat Nikon op dit moment nog niet had besloten tot een poort van Color Efex Pro 4. Zo te zien is dit gebaseerd op een soortgelijk gerucht.
Owww, en als Nikon dat zegt is het waarheid?Neu, ik trap daar ook niet in.
't Was gewoon een melding die (naar mijn mening) meer serieus lijkt te zijn dan geruchten. Niet bedoeld om een geruchtenstroom oid op gang te brengen en al evenmin om mensen over te halen toch maar over te stappen op LR.
Hmmm, al hoewel,'t is een idee natuurlijk

Spul waarmee je foto's maakt...