zeer goedkoop aanbod internet, advies graag

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Plaats reactie
vinnakin

zeer goedkoop aanbod internet, advies graag

Bericht door vinnakin » zo mei 20 2007 7:06 pm

Goedendag,

heb site gevonden die eigenlijk te goedkoop is...

maar wil risico niet lopen dat ze inderdaad leveren.Probleem, er moet vooraf betaald worden.met moneygram.Dat is dus een risico belazerd te worden.Nu leek het mij slim om eerst een lens van rond de 200 euro te bestellen, en daarna de body.namelijk een d 200 body die daar voor 700 euro wordt aangeboden.als de lens, de 18 135 namelijk niet komt heb ik 200 euro verloren, dat is vervelend, maar ja...als de lens komt ga ik ervan uit dat ook de body wel bezorgd zal worden...

vindt iemand dit een goed idee?
ben erg intwijfel want wil deze aanbieding voor droomcamera niet missen!!

bedankt voor reaktie.

groet,

vincent

R-Know

Bericht door R-Know » zo mei 20 2007 7:10 pm

E-mail adres?
Hallo Vincent,

Weet je:

telefoon nummer?
waarvandaan?
kan het geld echt niet anders?
Yahoo eens naar de naam van de verkoper, niet Googlen, meestal minder hits.
Zekerheid heb je nooit maar je moet met iets wat je niet kent geen onnodige risico's nemen.

Succes
Groeten, Arno

vinnakin

Bericht door vinnakin » zo mei 20 2007 7:19 pm

hallo r know

ik weet geen tel nr. wel plaats stockholm.en ook adres staat op site mydigitalslr.com heb adres zelfs gegoogld en er zit daar een business centre, dus dat zou nog kunnen.Het geld kan helaas echt niet anders, anders had ik al besteld.ze hebben ook de d 80 met lens en sb600 voor 800!Maar dan kan ik dus niet mijn bestelling spreiden en dus ook het risico.Maar de d200 is wel echt een droomcamera voor iemand met mijn budget.Echt moeilijke afweging dus...

bedankt voor je reaktie

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » zo mei 20 2007 7:23 pm

Oud gezegde: If it is to good to be true, it ain't true

Al moet ik zeggen dat die mini site er wel verdacht goed uitziet. Alleen een nieuwe D2xs voor 2.200 eur vind ik wel erg laag :shock:
Laatst gewijzigd door a90 op zo mei 20 2007 7:29 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

AvanEijk

Bericht door AvanEijk » zo mei 20 2007 7:25 pm

Wilde net hetzelfde typen....
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is dat het meestal ook!

mvg, Bram

vinnakin

Bericht door vinnakin » zo mei 20 2007 7:29 pm

daar hebben jullie ook gelijk in!!!

heb alleen redelijk laag budget, dus als je dan zoiets ziet staan op site twijfel ik toch...Heb overigens wel mail contact gehad met bedrijf al zegt dat natuurlijk niet heel veel.en ze hebben wel een bezoek adres waar je kan komen betalen...maar goed blijft risico...

Eerst een lens of memory card bestellenter controle?

of toch maar doorsparen voor aankoop in minden vage winkel....?

bedankt voor jullie reakties...

R-Know

Bericht door R-Know » zo mei 20 2007 7:38 pm

Het ziet er leuk uit maar kan mij niet overtuigen.
Ik zou lekker doorsparen of een gebruikte kopen.
Lees de volgende link even door naar MoneyGram:
http://www.fraudaid.com/check_liability.htm
Zij regelen wel dat je van je zuurverdiende centjes afkomt.

Groet, Arno

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » zo mei 20 2007 8:39 pm

money gram ? alleen als het echt niet anders kan, bedenk dat je totaal geen verhaal hebt, het geld is eerder weggesluisd en jij ontvangt (naar aller waaschijnlijkheid) een doos met alle sen nog wat maar met grote waarschijnlijkheid geen lens en troep die nog geen 10% van de betaalde waarde heeft , zlef ben ik er nog nooit ingestonken maar een kennis van mij wel met een flinke kater tot gevolg

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » zo mei 20 2007 8:42 pm

met laag budget kan je toch wel wat doen sruin markplaats en speurders en vinden af , kijk goed naar de prijzen, informeer naar de handelswaarde nieuw, test de boel, laat je spullen noooooooooit onbeheerd achter alefs niet al ziet iemand er nog zo betrouwbaar uit, spreek altijd af op neutrale plekken (bv station) dan ius de kans op evt beroving kleiner dan in een achteraf straatje

paparazzi

Bericht door paparazzi » zo mei 20 2007 9:35 pm

boek bij 'n prijsvechter een goedkoop ticket naar stockholm, maak er een lang weekend van en haal de spullen zelf op

blijkt 't bedrijf fake, dan heb je in elk geval nog een leuk weekend gehad

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » zo mei 20 2007 9:40 pm

Je kan niet afhalen daar, alleen betalen :shock:
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

yoyo

Bericht door yoyo » zo mei 20 2007 9:50 pm

Ziet er eng uit.
Zelfs als de prijzen ex. BTW zouden zijn.

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Oplichterij

Bericht door Riemke » zo mei 20 2007 9:58 pm

Trap er niet in! Zo af en toe adverteren deze "bedrijfjes" ook op bijv. Marktplaats. Inderdaad voor droomprijzen.
Mail is altijd in het Engels, je moet altijd vooruit betalen via Moneygram of Western Union, afhalen gaat niet.

Ik heb wel eens een langdurig e-mail contact opgezet om die persoon te bewegen eerst de spullen op te sturen, daar trappen zij dus niet in :D

Goede raad: Niet doen dus! Toch maar doorsparen, het is niet anders.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

vinnakin

Bericht door vinnakin » zo mei 20 2007 10:11 pm

Nou bedankt allemaal.

Als ik op jullie advies afga wordt het dan toch maar een nederlands model d 80...en is risicoloos maar kleine 100 euro meer dan wanneer ik in 2 x bij dat bedrijfje zou bestellen...maar als bestellen bestelen wordt is het niet leuk meer natuurlijk.nog maar beetje sparen dus!als lk iemand had getroffen die een positieve ervaring had met dat bedrijf had ik wel overgestag gegaan...zowiezo ga ik in de overstap naar digitaal erop vooruit wat betreft kwalitiet want heb nu f55 met 28 80 kitlens en tamron 70 300...

daarom overweeg ik mijn keuze al zo lang...

Mensen, bedankt voor de moeite!

gegroet,
Vincent

Gert Wagelaar

Bericht door Gert Wagelaar » zo mei 20 2007 10:49 pm

Stel maar voor dat een vriend in Stockholm hem komt ophalen en contant betalen, dan hoor je er niets meer van, die prijzen kunnen echt niet, dit is Internet fraude die vaker is uitgeprobeerd, binnen Europa kun je, zeker in het zakelijk verkeer, ook betalen met systemen die wel betrouwbaar zijn.

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”