Foto Konijnenberg

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
evertfoto

Foto Konijnenberg

Bericht door evertfoto » zo mei 20 2007 7:59 pm

Zat dit weekend in Twente en ben even bij Foto Konijnenberg in Den Ham langs geweest.
Moet eerlijk bekennen dat ik er met veel plezier enige tijd heb rondgelopen met het gevoel dat het dus nog steeds mogelijk is om anno 2007 een prima fotowinkel te runnen.
De sfeer was prima, het assortiment uitstekend. En dat in een dorp als Den Ham.
Ben natuurlijk als Westerling in het verleden verwend met zaken als CApi-Lux, Marx&Schuuring, enz.
Beiden bestaan niet meer. Konijnenberg wel.

wil
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door wil » zo mei 20 2007 8:19 pm

Capi heeft andere naam en zit op hetzelfde ades. En Marx is onder andere naam doorgestart.

John Sentani

Bericht door John Sentani » zo mei 20 2007 8:26 pm

Ja, fijner dan CameraNU.nl, vorge week voor niks naar Urk gereden, waren van 12-14 uur dicht......
Natuurlijk eerst moeten lezen maar wie verwacht dat nu anno 2007, 2 uur dicht tussen de middag....

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****

Bericht door hans1956 » zo mei 20 2007 8:52 pm

Ik heb hele goede ervaringen met Konijnenberg in Turnhout.

Gr. Hans
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » ma mei 21 2007 2:01 am

John Sentani schreef:Ja, fijner dan CameraNU.nl, vorge week voor niks naar Urk gereden, waren van 12-14 uur dicht......
Natuurlijk eerst moeten lezen maar wie verwacht dat nu anno 2007, 2 uur dicht tussen de middag....
Tja het blijft een dorp nietwaar?
In vele kleine dorpen zijn de winkels zelfs dicht op woensdagmiddag.

Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » ma mei 21 2007 7:46 am

hans1956 schreef:Ik heb hele goede ervaringen met Konijnenberg in Turnhout.

Gr. Hans
Hoi,

Ik dus niet, het is daar een ongeïntresseerd zooitje mensen.
Ze laten er zo een klant van ruim €1900 weg wandelen zonder enige moeite te ondernemen iets te regelen.

Ik wilde dus als Nederlandse kleine ondernemer 2 lenzen kopen zonder de BTW erbij te betalen zoals ik wel meer spullen in Belgie koop voor men winkel, maar dat kon niet volgens hun.
Sterker nog, ze rekenen je daar zelfs 21% BTW aan en hun argument om niet zonder BTW aan mij te leveren was omdat hun niet konden controleren of ik de spullen wel daadwerkelijk Belgie mee uit zou nemen.
Zelden zulke onzin gehoord.

Ik was er om een nieuwe Nikon 17-55mm f2,8 en een Tokina 12-24mm te halen, toch geen broodje kaas waar je over praat.

Ben dan ook principieel zonder spullen weg gegaan daar en het intereseerde ze nog geen hol ook.

Ga vandaag de plaatselijke fotohandelaar blij maken want daar betaal ik wellicht iets meer maar ik krijg daar in ieder geval een vriendelijk woord en een goeie service.
Konijnenberg ziet mij nooit meer.

Mvg, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****

Bericht door hans1956 » ma mei 21 2007 5:26 pm

Nikon Gino schreef:
hans1956 schreef:Ik heb hele goede ervaringen met Konijnenberg in Turnhout.

Gr. Hans
Hoi,

Ik dus niet, het is daar een ongeïntresseerd zooitje mensen.
Ze laten er zo een klant van ruim €1900 weg wandelen zonder enige moeite te ondernemen iets te regelen.

Ik wilde dus als Nederlandse kleine ondernemer 2 lenzen kopen zonder de BTW erbij te betalen zoals ik wel meer spullen in Belgie koop voor men winkel, maar dat kon niet volgens hun.
Sterker nog, ze rekenen je daar zelfs 21% BTW aan en hun argument om niet zonder BTW aan mij te leveren was omdat hun niet konden controleren of ik de spullen wel daadwerkelijk Belgie mee uit zou nemen.
Zelden zulke onzin gehoord.

Ik was er om een nieuwe Nikon 17-55mm f2,8 en een Tokina 12-24mm te halen, toch geen broodje kaas waar je over praat.

Ben dan ook principieel zonder spullen weg gegaan daar en het intereseerde ze nog geen hol ook.

Ga vandaag de plaatselijke fotohandelaar blij maken want daar betaal ik wellicht iets meer maar ik krijg daar in ieder geval een vriendelijk woord en een goeie service.
Konijnenberg ziet mij nooit meer.

Mvg, Gino
Hoi Gino,

Mijn ervaringen zijn wel goed. Werd vriendelijk te woord gestaan door een man, ook woonachtig in Tilburg en werkzaam geweest in een Tilburgse fotozaak. Ik wist wel dat ik 21% BTW moest afrekenen. Dit was voor mij voordeliger dan de lens te laten thuis bezorgen vanuit Den Ham.

Wat betreft het verhaal over het niet te controleren of de spullen daadwerkelijk België uitgaan zit een kern van waarheid in. De ondernemer heeft ook in België te maken met de fiscus, net zoals hier zoals je ongetwijfeld zult weten! Wanneer een ondernemer tegen het 0% tarief gaat leveren dan moet hij aan de hand van boeken en bescheiden kunnen aantonen dat de goederen het land verlaten hebben. Nu hebben we te maken met een zogenaamde afhaaltranactie. De klant staat in de zaak en neemt de spullen mee. De winkelier heeft zicht tot aan de voordeur, daarna is hij het spoor bijster.
Nu zijn er diverse mogelijkheden voor de winkelier om toch tegen het 0% tarief te leveren. Door een verklaring te laten tekenen van de klant dat hij de spullen meeneemt naar NL, het BTW idnummer van de klant kan hij verifiëren bij zijn Belastingdienst, kenteken noteren van de auto waarmee de klant rijdt enz. Dus mogelijkheden zat.

Nu denk ik eerder dat door deze administratieve rompslomp de ondernemer heeft doen besluiten niet te leveren aan een klant in de winkel, ook al is het een onderemer. Ja wat heet klantvriendelijkheid!!

Ik hoop dat het een beetje begrijpelijk is geworden. Overigens die Belgische BTW had je ook wel weer via een omweg (België) terug kunnen krijgen.

Gr. Hans
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

reneo57
Clublid
Clublid
Contacteer:

Re: Foto Konijnenberg

Bericht door reneo57 » ma mei 21 2007 5:44 pm

evertfoto schreef:Zat dit weekend in Twente en ben even bij Foto Konijnenberg in Den Ham langs geweest.
Moet eerlijk bekennen dat ik er met veel plezier enige tijd heb rondgelopen met het gevoel dat het dus nog steeds mogelijk is om anno 2007 een prima fotowinkel te runnen.
De sfeer was prima, het assortiment uitstekend. En dat in een dorp als Den Ham.
Ben natuurlijk als Westerling in het verleden verwend met zaken als CApi-Lux, , enz.
Beiden bestaan niet meer. Konijnenberg wel.
Marx&Schuuring zijn alleen samen gegaan met (S)color nog steeds een fijne zaak hoor,kom er nog regelmatig.
http://www.scolormarx.nl/index.htm

JOEB

prima zaak

Bericht door JOEB » ma mei 21 2007 6:46 pm

Ik heb m'n meeste spullen ook uit Den Ham. Hoewel het er de laatste keer enorm druk was (die dag met die roofvogels....) werd ik toch zeer relaxt en kundig geholpen. Ze hanteren nette prijzen, je kunt alles uitproberen, krijgt kundig advies, en er is zeer veel op voorraad en van bijna alles is wel een 'probeer exemplaar'. Ik vind het toch prettig om een lens voor m'n eigen camera te schroeven en in alle rust wat te proberen. Verder hebben ze een uitgebreide site waar je al vast je huiswerk kunt doen.
Een nadeel vind ik dat wanneer een artikel niet op voorraad is je voor het nazenden moet betalen....Tot slot is de afstand Meppel - Den Ham goed te doen :D
Mbt dat btw verhaal... Ik heb begrepen dat je als inkoper de wegen moet bewandelen om via de fiscus de btw te verrekenen in Europa. Daar hebben we immers die BTW nummers voor. NL........ Voor buiten Europa ligt dit anders. De verkopende partij die 'over the counter' artikelen verkoopt hier mee lastig vallen lijkt mij wat veel gevraagd. Wat anders is dit voor een exporteur.

R-Know

Bericht door R-Know » ma mei 21 2007 9:26 pm

John Sentani schreef:Ja, fijner dan CameraNU.nl, vorge week voor niks naar Urk gereden, waren van 12-14 uur dicht......
Ja, waar ben je dan geweest....U R R U K !!

patrick1975

Bericht door patrick1975 » ma mei 28 2007 3:39 pm

Op een doordeweekse dag een keer naar Turnhout gereden. Vriendelijk personeel, ze kwamen erg kundig over en kon naar hartelust van alles proberen.

Mijn eerste ervaring met Konijnenberg Turnhout was dus prima!

Matchless

Bericht door Matchless » ma mei 28 2007 4:51 pm

Ik kom uit de "grote' stad, waar de 24 uurs economie gewoon doordraait. Maar ik verlang weleens naar de tijd dat de winkels gewoon op zondag dicht waren en dat er tussen de middag gewoon tijd was opm even normaal te eten. Dit is overigens in een groot deel van ons land nog steeds gebruikelijk. Stel je gewoon op de hoogte, of wandel een rondje op Urk of waar dan ook. Misschien kun je nog een paar mooie plaatjes schieten :wink: .

nikonvos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door nikonvos » ma mei 28 2007 5:09 pm

Ik was zaterdag nog op Urk. Daar kun je inderdaad mooie plaatjes schieten.
D80

nikonvos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door nikonvos » ma mei 28 2007 5:13 pm

Zie plaatjes.AfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door nikonvos op ma mei 28 2007 5:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
D80

harry bul

Bericht door harry bul » ma mei 28 2007 5:17 pm

Ik koop bijna alles bij Konijnenberg Den Ham soms in urk als het bij konijnenberg niet in voorraad,maar waar ik op reageer is dat ze tussen de middag twee uren dicht zijn is wel zo maar als je beneden even aanbelt doen ze gewoon de deur open dus waarom dan direkt zo negatief reageren.

Harry

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”