Herfstreportage Amber

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Pirmindh

Herfstreportage Amber

Bericht door Pirmindh » do okt 27 2011 11:20 am

Beste Forumleden,

Ik ben er met mijn 18 jarige nichtje gisteren op uit getrokken, het bos in. We waren samen al een tijdje van plan om eens wat te proberen. Het was voor ons beiden de eerste keer, ik had nog nooit een model voor mijn lenzen gehad en zij evenmin een fotograaf tegenover zich.

We zijn naar de Braakman bossen geweest in Zeeland, dichtbij onze woonplaats. Wij zouden graag kritiek en reacties willen hebben op de onderstaande foto's. Op mijn Flickr account staan er nog een paar meer.

Alle foto's zijn genomen met de Nikon D3100 in combinatie met de 70-300mm VR2 en 50mm 1.8f. Zelden de flitser gebruikt.

Voor nu genoeg woorden, tijd voor foto's. Het zijn er wel meer dan volgens mij is toegestaan maar dat hoor ik dan vanzelf wel :) . Ik hoop echter dat het geen probleem is.

#1.
Afbeelding
Amber herfst def 017 by Pirmindh, on Flickr

#2.
Afbeelding
Amber herfst def 011 by Pirmindh, on Flickr

#3.
Afbeelding
Amber herfst def 010 by Pirmindh, on Flickr

#4.
Afbeelding
Amber herfst def 009 by Pirmindh, on Flickr

#5.
Afbeelding
Amber herfst def 008 by Pirmindh, on Flickr

#6.
Afbeelding
Amber herfst def 007 by Pirmindh, on Flickr

#7.
Afbeelding
Amber herfst def 006 by Pirmindh, on Flickr

#8.
Afbeelding
Amber herfst def 005 by Pirmindh, on Flickr

#9.
Afbeelding
Amber herfst def 003 by Pirmindh, on Flickr

#10.
Afbeelding
Amber herfst def 015 by Pirmindh, on Flickr

#11.
Afbeelding
Amber herfst def 016 by Pirmindh, on Flickr

#12.
Afbeelding
Amber herfst def 014 by Pirmindh, on Flickr

Wolf
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Herfstreportage Amber

Bericht door Wolf » do okt 27 2011 12:28 pm

Vindt het mooie foto's!!!

Alleen de rode make-up onder de ogen had minder gemoeten. (misschien nog weg te shoppen)
D7000 + een paar kilo glas
http://www.wolfgram.nl

Kaaaren
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Kaaaren » do okt 27 2011 12:42 pm

Leuke foto's, lekkere herfst sfeer.

tip voor de volgende keer, laat geen boom uit haar hoofd groeien zoals bij foto 3,4 en 6 :)
en bij foto 12 liggen haar laarzen nog in beeld.. ziet er beetje gek uit :wink2:
Nikon D780

André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door André » do okt 27 2011 1:18 pm

Ik vind het ook een gave serie. Heb je nog veel aan bewerking gedaan ???? (B.V. de huid van je nichtje ???)
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Pirmindh

Bericht door Pirmindh » do okt 27 2011 2:01 pm

Wolf schreef:Vindt het mooie foto's!!!

Alleen de rode make-up onder de ogen had minder gemoeten. (misschien nog weg te shoppen)
Bedankt voor je reactie Wolf, de make-up had zij zo aangebracht en vind ik persoonlijk niet strorend.
Kaaaren schreef:Leuke foto's, lekkere herfst sfeer.

tip voor de volgende keer, laat geen boom uit haar hoofd groeien zoals bij foto 3,4 en 6 :)
en bij foto 12 liggen haar laarzen nog in beeld.. ziet er beetje gek uit :wink2:
Kaaaren, bedankt voor je reactie. Dat van die bomen was me eigenlijk nog niet echt opgevallen. Haha ja klopt het was eigenlijk de bedoeling die laarzen er nog een stukje bij te doen, het geeft wel een leuk contrast. Ze had wat verschillende kledingstukken bij (ook een andere trui die ze daar draagt) en dat geeft wel een creatief beeld (vanuit mijn optiek).
André schreef:Ik vind het ook een gave serie. Heb je nog veel aan bewerking gedaan ???? (B.V. de huid van je nichtje ???)
Fijne reactie! De nabewerkingen in Aperture zijn eigenlijk het iets verscherpen van de foto's. Een klein beetje retoucheerwerk en sommige stukjes iets oplichten en daarbij een subtiele huidverzachting. Ze heeft van zichzelf een hele gave huid. Ik hoop dat ik nog meer reacties krijg op de foto's het was mijn eerste keer dus nog genoeg te leren. :D
Laatst gewijzigd door Pirmindh op do okt 27 2011 6:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » do okt 27 2011 2:43 pm

Ik vind het ook een mooie serie. Wat ik een beetje mis op sommige foto's en wat je wel had kunnen bereiken als je de flitser(of een reflectiescherm) had gebruikt, is een catchlight in de ogen.
Dat geeft de ogen wat meer pit.
Bij foto 4 en 8 heb je m.i. wel erg hard licht op de handen/arm. De herfstsfeer heb je goed neergezet en je had een een leuk model. :)
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » do okt 27 2011 3:27 pm

Het eerste wat me opvalt is dat je nichtje een erg mooie en gave huid heeft. Ik wou dat ik zo'n mooi egaal huidje had!

Wbt je foto's: Iets meer variatie of iets minder foto's plaatsen. De meeste portretjes die je gedaan hebt kan ik niet uit elkaar houden.
Let ook op eventuele té lichte plekken. Foto #8 was er bij mij niet doorgekomen vanwege de overbelichte arm en bovenbeen.
Bij foto #4 vind ik de handen niet zo'n succes. Ik snap dat je je diafragma flink open hebt gedraaid voor beperkte scherpte-diepte, maar dan komen die te lichte en wazige handen niet zo mooi uit.

Foto #1 vind ik het mooiste. Hele mooie zachte uitstraling!
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

Schoonderbeek
Forumlid
Forumlid

Bericht door Schoonderbeek » do okt 27 2011 5:47 pm

Ik vind het ook een hele mooie serie geworden.
Het enige wat ik er op aan te merken heb is dat de handdoek onder haar kont zichtbaar is.
Deze zou ik de volgende keer niet meer gebruiken of weg shoppen.
Nikon D90 18-105mm, 70-300mm, Sigma 105mm macro, Nikkor AF-S 50mm 1.8 en wat geluk

Pirmindh

Bericht door Pirmindh » do okt 27 2011 6:58 pm

Dreamlogic schreef:Het eerste wat me opvalt is dat je nichtje een erg mooie en gave huid heeft. Ik wou dat ik zo'n mooi egaal huidje had!

Wbt je foto's: Iets meer variatie of iets minder foto's plaatsen. De meeste portretjes die je gedaan hebt kan ik niet uit elkaar houden.
Let ook op eventuele té lichte plekken. Foto #8 was er bij mij niet doorgekomen vanwege de overbelichte arm en bovenbeen.
Bij foto #4 vind ik de handen niet zo'n succes. Ik snap dat je je diafragma flink open hebt gedraaid voor beperkte scherpte-diepte, maar dan komen die te lichte en wazige handen niet zo mooi uit.

Foto #1 vind ik het mooiste. Hele mooie zachte uitstraling!
Ja klopt, dat heeft ze zeker. Ik begrijp je punt met het aantal of de variatie in de foto's. Dat over foto #8 ben ik het wel met je eens, ik vond het jammer dat ik daar niet goed op gelet heb. Ik wilde hem hier toch graag laten zien. Het is inderdaad zo dat er een aantal overbelichte/witte vlekken te zien zijn.

@ Schoonderbeek

Bedankt voor je positieve reactie! Goed opgelet! Dat stoort de foto enigszins.

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » do okt 27 2011 7:11 pm

Misschien ook nog een paar foto's waarbij het model niet in de lens kijkt?
Verder weinig op aan te merken.

george013

Bericht door george013 » do okt 27 2011 7:29 pm

Zou ook mijn opmerking zijn geweest. Er staat er een bij. Die vind ik ook de leukste.
George

wim janssen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door wim janssen » vr okt 28 2011 6:22 am

foto 1 en 7 vind ik de mooiste. De foto's met de harde schaduw vind ik iets minder. Verder heb je een hele mooie serie neer gezet en ook een compliment voor het model!

Loeky

Bericht door Loeky » vr okt 28 2011 9:18 am

Model en techniek in mijn ogen prima. Doch zijn foto 2, 5, 6 en 12 de minst gelukkigen omwille van het te drukke achtergrond. De andere vertonen soms een wat storende schaduw.

de besten zijn : 1,3,4,9

Zeker om nog op andere locaties uit te proberen.

Pirmindh

Bericht door Pirmindh » vr okt 28 2011 1:50 pm

Nogmaals bedankt voor de positieve reacties en puntjes van kritiek. Over het algemeen zijn het dezelfde aandachtspunten en de juist goede punten. Het model leest hier af en toe eens mee. :)

Hopelijk kunnen we het binnenkort nog een keer overdoen.

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door jettiny » za okt 29 2011 11:03 am

Een erg mooi model en over het algemeen een mooie serie.
Dan nu wat inhoudelijker.
1. is mooi.
2.de schaduwplekken op het gezicht vind ik niet fraai.
3.de al genoemde boomstam, krapper kaderen dat ie weg is kan nog wel denk ik.
4. handen hebben in deze foto geen toegevoegde waarde.
5. handdoek is storend, en de afgekapte voeten/laarzen.
Daarnaast zou ik zelf het kleine takje bij haar achterhoofd, en de "wilde"haarlok aan de voorzijde weggewerkt hebben.
6.model meer van de camera af laten kijken richting het licht, zodat het gezicht mooier belicht wordt.
7.goed.
8.gezicht te donker, het onderste gedeelte van de foto krijgt/vraagt nu meer aandacht daardoor.
Dat leidt af, van waar het eigenlijk over gaat.
9. een erg mooie foto, de look het licht en pose kloppen hier allemaal vind ik.
10. goed
11 goed.
12 weer de schaduwplekken in het gezicht die mij storen, en inderdaad die laarzen weg, heeft geen toegevoegde waarde vind ik, leidt allemaal af.

Ondanks dat je het bestaande licht erg goed gebruikt hebt, zou ik ook zeker, wat Riemke ook al aangaf, een heel klein "Kiss of light" met de flitser gegeven hebben voor de catchlights.

We gaan zeker meer van je zien, en ik kijk er naar uit. :D

Vrgr
Tiny

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”