histogram

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
k.hendrik

histogram

Bericht door k.hendrik » di mei 22 2007 7:44 pm

zoals jullie weten ben je met een D200 nooit uitgeleerd: ik heb schijnbaar iets teveel met de knopjes en instellingen geknoeid; ik krijg het histograminfo niet meer op m'n lcd !
ik lees op blz. 99 en 141 en herlees; het blijft wazig !
hellup

vrgr k.hendrik

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » di mei 22 2007 8:57 pm

Histogram heb je alleen in playback mode. Dus foto opgroepen en dan kun je met boven/beneden op de multi selector door de Exif gegevens, histogram etc... bladeren.

Uitzonderingen:
Custom instelling f3: verwisselt boven/beneden en links/rechts van de multiselector

f5:instelschijven - Menu's en weergave: selecteer of je met de hoofdinstelschijf wilt bladeren en met de kleine instelschijf door de gegevens heen wilt bladeren.

Weergavemenu-Weergavestand: Hier selecteer je de gegevens die je te zien krijgt. Zet een vink voor Histogram en/of RGB Histogram en je kunt hem weer oproepen.

Succes!
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

k.hendrik

Bericht door k.hendrik » di mei 22 2007 9:16 pm

MvBoetzelaer schreef:Histogram heb je alleen in playback mode. Dus foto opgroepen en dan kun je met boven/beneden op de multi selector door de Exif gegevens, histogram etc... bladeren.

Uitzonderingen:
Custom instelling f3: verwisselt boven/beneden en links/rechts van de multiselector

f5:instelschijven - Menu's en weergave: selecteer of je met de hoofdinstelschijf wilt bladeren en met de kleine instelschijf door de gegevens heen wilt bladeren.

Weergavemenu-Weergavestand: Hier selecteer je de gegevens die je te zien krijgt. Zet een vink voor Histogram en/of RGB Histogram en je kunt hem weer oproepen.

Succes!
Marnix
Marnix,
alle mogelijkheden geprobeerd, maar helaas.
ik heb waarschijnlijk iets zeer simpels zeer dom gedaan!

vrgr

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » di mei 22 2007 9:22 pm

K,

Volgens mij is het zo dat als je de foto terugkijkt die je genomen hebt en je dan op de selectie knop (dat zwarte ronde ding dat alle kanten op kan bewegen om keuzes te maken) boven - onder of links - rechts beweegt het histogram vanzelf weer verschijnt.

Ben hem ook wel eens kwijt maar hij komt altijd weer terug :-)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

R-Know

Bericht door R-Know » di mei 22 2007 9:31 pm

Ik ben maar een arme sloeber en droom alleen maar van de D200.
Maar op mijn D70s zit een reste knop, ben ik alle instellingen weer kwijt maar dan zou het histogram weer terug moeten komen......toch?

succes, Arno

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » di mei 22 2007 9:34 pm

R-Know schreef:Ik ben maar een arme sloeber
Naar goed Nieuw Venneps gebruik :shock: :D (een Getsewouder, mede Nieuw Venneper)

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

R-Know

Bericht door R-Know » di mei 22 2007 9:52 pm

Dan woon je om de hoek.
Flierveld?

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » di mei 22 2007 9:55 pm

k.hendrik schreef:alle mogelijkheden geprobeerd, maar helaas.
ik heb waarschijnlijk iets zeer simpels zeer dom gedaan!

vrgr
Wat probeer je dan precies? En wat is er nu anders dan toen je het histogram wel had? Misschien kunnen we je dan verder helpen.

Alvast check:
1. controleer dat in Weergavemenu-Weergavestand: vink aan voor Histogram.

2. Maak een foto, druk op de playback toets (bovenste toets links naast je LCD-display) zodat de foto op je scherm verschijnt. Ga nu met de multiselector (rechts naast de display) naar boven/beneden. Nu verschijnen alle gegegens achtereenvolgens door de foto heen. Hier zit ook het histogram tussen.

Wat werkt er nu niet?

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » di mei 22 2007 9:57 pm

Componistenwijk, Mozartlaan. Ik denk dat ik je bijna kan zien als ik uit de dakkapel kijk :)

k.hendrik

Bericht door k.hendrik » di mei 22 2007 10:02 pm

R-Know schreef:Dan woon je om de hoek.
Flierveld?
jongens !
blijven we even bij de les ?
resetten is een laatste optie! met de selectieknop verplaats ik alleen m'n vergrotingsfactor over de geselecteerde afb.
ik voel me steeds 'blonder' worden !!
vrgr k.hendrik

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » di mei 22 2007 10:05 pm

sorry :oops:

Maar de vergrotingsfactor zie je alleen als je op enter hebt gedrukt op de foto. Het histogram zien je volgens mij alleen als je dat nog niet hebt gedaan. Dus foto nemen, NIET op enter drukken en dan de selectie knop gebruiken.

laat eens weten of dat lukt :-)

k.hendrik

error

Bericht door k.hendrik » di mei 22 2007 10:07 pm

error
Laatst gewijzigd door k.hendrik op di mei 22 2007 10:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » di mei 22 2007 10:09 pm

eeh, was dat nou ?

k.hendrik

Bericht door k.hendrik » di mei 22 2007 10:15 pm

a90 schreef:eeh, was dat nou ?
ho, d'r gaat iets fout !
A90, ik wilde een citaat kopieren maar er zat nog iets anders voor ! zie je eens waar ik overdag mee bezig ben.
dus : foto>selectieknop>verplaats over de eerdere foto's= geen histogram
oink

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » di mei 22 2007 10:23 pm

Dan zit je in de zoom modus. Druk op enter (met het vergrootglaasje er naast) om de hele foto weer in beeld te krijgen. Dan kun je door de gegevens heen scrollen.

Zoom aan/uit gaat met enter of met het middelpunt van de multiselector. Dit laatste selecteer je onder persoonlijke instelling f1: Centrale knop - weergavestand. Je kunt er ook voor kiezen om met deze knop het histogram aan/uit te zetten. Maar ook dan werkt het niet als je monitor in zoom mode staat.

Groeten,
Marnix

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”