Camera kapot
- woudew
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Camera kapot
Gisteren is mijn camera (Nikon D300) kapot gevallen.
Mijn eigen schuld, ik struikelde en had mijn camera dus niet goed genoeg vast waarna hij 10 meter naar beneden viel.
ik ga hem morgen naar NPS brengen om te kijken of de camera en lens nog gemaakt kunnen worden. Qua camera heb ik er een zeer hard hoofd in. Ik ben gelukkig verzekerd bij de NPO en naar aanleiding van de verschillende goede verhalen hoop ik dat er nog een relatief goed einde aankomt.
Nu zit ik ook al na te denken over de toekomst. En wat is dan wijsheid?
Ik wil wel graag naar FF. Is het verstandig om te wachten op de nieuwe FF camera of toch maar de D700 kopen? Als ik wacht dan zou huren een optie zijn of wellicht een tweedehands toestel kopen. Ik ben niet afhankelijk van de camera, dus ik zou kunnen wachten.
Iemand nog meer ideeën?
Mijn eigen schuld, ik struikelde en had mijn camera dus niet goed genoeg vast waarna hij 10 meter naar beneden viel.
ik ga hem morgen naar NPS brengen om te kijken of de camera en lens nog gemaakt kunnen worden. Qua camera heb ik er een zeer hard hoofd in. Ik ben gelukkig verzekerd bij de NPO en naar aanleiding van de verschillende goede verhalen hoop ik dat er nog een relatief goed einde aankomt.
Nu zit ik ook al na te denken over de toekomst. En wat is dan wijsheid?
Ik wil wel graag naar FF. Is het verstandig om te wachten op de nieuwe FF camera of toch maar de D700 kopen? Als ik wacht dan zou huren een optie zijn of wellicht een tweedehands toestel kopen. Ik ben niet afhankelijk van de camera, dus ik zou kunnen wachten.
Iemand nog meer ideeën?
Re: Camera kapot
lijkt te goedkoop dus let op, niet eerder van gehoord
http://link.marktplaats.nl/501387812" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/501387812" onclick="window.open(this.href);return false;
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Niet intrappen. Ruth is een dag actief en spreekt geen woord Nederlands. En een D700 voor 500 Euro... natuurlijk.beersy schreef:lijkt te goedkoop dus let op, niet eerder van gehoord

Patrick schreef:Niet intrappen. Ruth is een dag actief en spreekt geen woord Nederlands. En een D700 voor 500 Euro... natuurlijk.beersy schreef:lijkt te goedkoop dus let op, niet eerder van gehoord
Had het beter niet kunnen melden, TS weet dit ook wel, sorry
- woudew
- Forumlid
- Contacteer:
Zo, camera vanmiddag naar de NPS gebracht.
Nu 1 a 2 weken wachten op de uitslag
Nu 1 a 2 weken wachten op de uitslag
-
- Forumlid
- Contacteer:
Hoe is het afgelopen met de d300?
- woudew
- Forumlid
- Contacteer:
Vergeten een update te plaatsen.
Zowel de D300 als het objectief waren total loss. Om toch nog foto's te kunnen maken heb ik een tweedehandse D90 aangeschaft.
De verzekering bij de NPS heeft gewoon netjes alles afgehandeld en ik ben nu in blijde afwachting van een D800
Zowel de D300 als het objectief waren total loss. Om toch nog foto's te kunnen maken heb ik een tweedehandse D90 aangeschaft.
De verzekering bij de NPS heeft gewoon netjes alles afgehandeld en ik ben nu in blijde afwachting van een D800
-
- Forumlid
- Contacteer:
d800 oefff jaloers
Hoe moet ik de vergoeding dan zien, ik neem aan dat je dan over een dagwaarde spreekt?
Ondanks dat je struikelde en hem niet goed vast had is je verzekering je tegemoet gekomen met een geld bedrag ?
Hebben ze het dan niet als eigen schuld beschouwd gezien de voorwaarden ?
Trouwens , als een DSLR camera met lens tien meter valt blijft er volgens mij niet veel meer van over en kan je zelf wel constateren dat ie total-loss is.
Hebben ze het dan niet als eigen schuld beschouwd gezien de voorwaarden ?
Trouwens , als een DSLR camera met lens tien meter valt blijft er volgens mij niet veel meer van over en kan je zelf wel constateren dat ie total-loss is.
- woudew
- Forumlid
- Contacteer:
Ik spreek over de nieuwwaarde.patrick91 schreef:Hoe moet ik de vergoeding dan zien, ik neem aan dat je dan over een dagwaarde spreekt?
Ik wil jullie dan ook graag doorverwijzen naar het volgende draadje erover:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... kering+npo" onclick="window.open(this.href);return false;
@polleke: ook deze verzekering wil graag het "bewijs" in handen hebben dat de camera idd kapot is.
Dus als je zelf je camera laat vallen is het gewoon tegen nieuwwaarde verzekerd? Ga je linkje eens bekijken.
Lijkt mij ook erg sterk.patrick91 schreef:Dus als je zelf je camera laat vallen is het gewoon tegen nieuwwaarde verzekerd? Ga je linkje eens bekijken.
Je wild van je oude camera af omdat je een nieuwere wil kopen , je struikelt zogenaamd , je laat je camera 10 meter naar beneden pletteren en klaar is kees.
Geen advertenties zetten meer , geen gezeik met biedingen op marktplaats. Ik ga ook maar zo'n verzekeringetje afsluiten.

- Galloper
- Forumlid
Ik zie nergens geschreven dat hij de nieuw waarde heeft gekregen. Heeft vast een bedrag ontvangen waar hij tevreden mee is en een D800 besteld.
Door zulke figuren zullen verzekeringen als deze snel ophouden te bestaan.polleke666 schreef:Lijkt mij ook erg sterk.patrick91 schreef:Dus als je zelf je camera laat vallen is het gewoon tegen nieuwwaarde verzekerd? Ga je linkje eens bekijken.
Je wild van je oude camera af omdat je een nieuwere wil kopen , je struikelt zogenaamd , je laat je camera 10 meter naar beneden pletteren en klaar is kees.
Geen advertenties zetten meer , geen gezeik met biedingen op marktplaats. Ik ga ook maar zo'n verzekeringetje afsluiten.