Maar zou het fijn vinden als jullie mij een paar tips geven waar ik de volgende keer mee verder kan.
Gr Ruud
Foto 1

Foto 2

Foto 3

Foto 4

Foto 5

Bedankt! Ik probeer zo zo fotorealistisch mogelijk te maken maar valt niet altijd mee.JerryBig schreef:OK dan, enkele kritische opmerkingen (let op! ik ben geen HDR fan).
Ik vind het aparte foto's. Wat ik al aangaf, ik ben niet zo'n fan van HDR, het ligt er vaak te dik bovenop. Bij deze ook naar mijn smaak. Alleen de eerst vind ik wel aardig.
De laatste heeft veel te veel HDR en qua compositie had ik graag meer ruimte boven de kist gezien. De foto lijkt te kort afgesneden. De bogen van de ramen hadden erbij gemoeten en misschien nog iets meer ruimte erboven. Verder heeft deze laatste foto iets onheilspellends, dat mag ik wel.

Hallo George,george013 schreef:Vind het wel geslaagde HDR.
Je moet je meer bewust zijn van de stand van de camera bij groothoek. Die vertekening bij foto 3 is niet nodig geweest.
Bij foto 5, is dat een kookboek?
George

Ik probeer er de volgende keer rekening mee te houden, bedankt!george013 schreef:Bij foto 3 als eenvoudigste voorbeeld staat je camera omhooggericht. De vertikale lijnen lopen aan de bovenkant naar het midden. Als je de camera horizontaal had gehouden, zouden de lijnen ook vertikaal zijn op de foto. Op deze foto is het maar een heel kleine correctie met grote verbeteringen.
Op deze foto heb je een redelijk laag standpunt genomen waardoor je de neiging krijgt de camera naar boven te richten.
Op foto 5 heb je een hoog standpunt genomen en lopen de lijnen onder naar binnen.
Pak dezelfde lens maar en ga voor een deurportaal staan en kantel de camera naar beneden en naar boven. Dit zie je het duidelijkst bij groothoek.
George