Nee hoor, maar ik plaats dit topic voor de mensen die ooit zoeken naar een probleem met dit type camera via de zoekfunctie.
Een service naar de D7000 shooters dus.

Wat gebeurde er.
Afgelopen zaterdag stond ik op het punt af te reizen naar een evenement.
Keek thuis op de bank nog even de instellingen na waar ik mee wilde beginnen, en of ik nog wat instellingen moest veranderen.
Ik wilde de camera uitzetten, en tot mijn grote verbazing lukte dat niet.
Even wat op en neer geschakeld, aan uit enz, maar hij bleef aan staan.
Oh nee dacht ik, dit gaat fout, en, je zult dit maar hebben op een bruiloft, dan ben je toch echt blij dat je een back-up camera bij je hebt.
Maar goed, de batterij eruit, en erin, dat hielp.
Nog een paar keer geschakeld, en het probleem leek over te zijn.
Niets was minder waar.
Later op de avond heb ik nog een viertal keer hetzelfde probleem gehad, steed maar weer de batterij eruit gehaald.
De laatste keer echter, gaf het display aan dat er mogelijk een SD-card beschadigd zou kunnen zijn.
Shit dacht ik alle foto's kwijt.
Nou was ik maar als vrijwilliger, maar je wil dat toch niet op je naam hebben dat geschutter.
De beide kaarten verwijderd, en de kaart met het grootste geheugen in kaartsleuf 1 geplaatst.
Alle foto's stonden er nog op, en ik kon doorgaan met waar ik gebleven was.
De rest van de avond geen last meer gehad, behalve dan van zatte lui die op de foto wilden,

Vanmiddag naar de fotozaak gegaan waar ik hem gekocht heb, (voordeel als je niet via een webshop koopt), en het probleem uitgelegd.
Oei, was het antwoord, ik heb geen D7000 meer in huis ivm de overstromingen in Thailand om de schakelknop on/off uit te testen, maar hij moet dus gerepareerd worden, en dat wordt een hele grote reparatie.
De camera moet volledig uit elkaar om bij die knop te komen.
De man belde met Nikon Beverwijk om te kijken of het betreffende onderdeel op voorraad was, en dat was zo.
Gelukkig maar zei hij, want anders ben je de camera echt heel lang kwijt.
Nu wordt de reparatie geschat op drie weken.
Meteen maak ik gebruik om het Nikkor objectief 18-200 mm te laten testen op back/frontfocus probleem, want ik twijfel een beetje met dit objectief.
Vooralsnog geef ik mezelf de schuld van enkele mislukte foto's, maar als ie dan toch weggaat dan maar ff de vakmensen er naar laten kijken.
Nog even naar de on/off-knop terug.
Vanaf het begin realiseer ik me dat de on/off-knop wat zwaarder schakelde dan mijn D80.
Ik zag daar geen gevaar in, maar het voelde anders, net of ie niet lekker direct schakelde.
Vrgr
Tiny