Hoe veel verschil CS4 naar CS5

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Kroontje

Hoe veel verschil CS4 naar CS5

Bericht door Kroontje » zo nov 20 2011 8:01 pm

Hallo

Ik heb een vraag aan de CS4 / 5 gebruikers.
Nu ben ik net bezig om CS4 onder de knie te krijgen. dit alleen voor de foto bewerking.
Heeft CS5 meer in zich dat het de moeite waard is om te upgraden.
Ik heb al op internet gekeken, maar kan daar niet echt wat vinden wat me tot nu zou overhalen.

Graag jullie ervaring voor een beginner :wink:

Groet Kroontje

Tom
Forumlid
Forumlid

Re: Hoe veel verschil CS4 naar CS5

Bericht door Tom » ma nov 21 2011 11:06 am

Als je naar CS6 wilt in de toekomst, dan is upgraden interessant. CS5 kan je namelijk wel upgraden naar CS6, maar CS4 niet meer.

Ik denk dat dat een van de meest belangrijke punten is. Foto's bewerken kun je in CS('1') net zo goed als in CS4 of 5.

Kroontje

Bericht door Kroontje » ma nov 21 2011 2:43 pm

Ik denk dat dat een van de meest belangrijke punten is. Foto's bewerken kun je in CS('1') net zo goed als in CS4 of 5.
Dank voor je antwoord Tom :wink:

Van die upgrade cs5 naar cs6 wist ik al. Het ging mij inderdaad, zoals je al schreef voor het bewerken van foto's.

Groet Kroontje

J.Hoes
Forumlid
Forumlid

Bericht door J.Hoes » ma nov 21 2011 7:12 pm

De verzamelbundel CS4 Design Standard heb ik laatst opgewaardeerd naar CS5.5, omdat Adobe die momenteel met 20% korting levert via de Adobeshop. Betaalde €437 incl BTW en verzending.
Ik heb dat niet gedaan omdat ik specifieke mogelijkheden nodig heb, maar ik wil niet teveel achterlopen; de systeemsoftware moderniseert en de ondersteuning van oudere versies CS is er niet. Opwaarderen bleek nog mogelijk vanaf CS2, tegen een hogere prijs weliswaar.

Groet Hans.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”