Ik kan in ViewNX geen GPS gegevens uit een extern gps bestand (gpx formaat) koppelen aan mij raw bestanden uit de D50.
Ik heb echter geen problemen met dezelfde import van gpx-gegevens in D7000 raw bestanden in hetzelfde programma. De cameratijd staat in beide camera's gelijk.
Het kopieren in ViewNX van de GPS gegevens van een D7000 bestand naar een D50 bestand is geen probleem, ook niet tussen D50 bestanden.
Iemand enig idee?
Groet,
Peter
Problemen met GPS log matching D50 in ViewNX 2.2.3
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Problemen met GPS log matching D50 in ViewNX 2.2.3
Beste Peter,
Welkom op dit forum.
Kan je aangeven welke bron het GPX bestand heeft en
of je hetzelfde gpx bestand gebruikt met foto's van de verschillende kamera's ?
Ook het computer platform/besturingsssysteem kan voor verschillen zorgen.
Ik heb ik het verleden ook mysterieuse probleempjes gehad.
Ik zou het volgende proberen:
-maak een verse logging
-maak enkele NEF/RAW foto's met beide kamera's
Probeer hetzelfde GPX bestand te gebruiken op foto's uit beide kamera's.
Groeten, Gijs
Welkom op dit forum.
Kan je aangeven welke bron het GPX bestand heeft en
of je hetzelfde gpx bestand gebruikt met foto's van de verschillende kamera's ?
Ook het computer platform/besturingsssysteem kan voor verschillen zorgen.
Ik heb ik het verleden ook mysterieuse probleempjes gehad.
Ik zou het volgende proberen:
-maak een verse logging
-maak enkele NEF/RAW foto's met beide kamera's
Probeer hetzelfde GPX bestand te gebruiken op foto's uit beide kamera's.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Hallo Gijs,
Het betreft gpx bestanden van zowel mijn Blackberry (GPSLogger II) als mijn Nokia N900 (GPS Recorder). De bestanden werken wel met de raw bestanden van de D7000.
Besturingssysteem is Win7.
Wat jij suggereert heb ik al geprobeerd.
Ik zou niet weten wat hier de oorzaak van is. Andre samenstelling van de D50 bestanden?
Groet,
Peter
Het betreft gpx bestanden van zowel mijn Blackberry (GPSLogger II) als mijn Nokia N900 (GPS Recorder). De bestanden werken wel met de raw bestanden van de D7000.
Besturingssysteem is Win7.
Wat jij suggereert heb ik al geprobeerd.
Ik zou niet weten wat hier de oorzaak van is. Andre samenstelling van de D50 bestanden?
Groet,
Peter
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Beste Peter,
Als jouw conclusie is, dat ViewNX een valide GPX logging (die wel werkt icm. NEF's van een andere kamera) ...
Dan zou ik View NX verdenken van het verschijnsel dat de software het vertikt om een D50 NEF bij te werken.
NB de functionaliteit tav geotagging in ViewNX is ver na het verschijnen van de D50 uitgebracht, wellicht is iemand bij Nikon vergeten dat te testen.
Ik zou e.e.a. op een rijtje zetten en als software-defect melden bij Nikon via http://www.nikon.nl" onclick="window.open(this.href);return false; .
Groeten, GIjs
Als jouw conclusie is, dat ViewNX een valide GPX logging (die wel werkt icm. NEF's van een andere kamera) ...
Dan zou ik View NX verdenken van het verschijnsel dat de software het vertikt om een D50 NEF bij te werken.
NB de functionaliteit tav geotagging in ViewNX is ver na het verschijnen van de D50 uitgebracht, wellicht is iemand bij Nikon vergeten dat te testen.
Ik zou e.e.a. op een rijtje zetten en als software-defect melden bij Nikon via http://www.nikon.nl" onclick="window.open(this.href);return false; .
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)