Hier ben ik goed ziek van......
Hier ben ik goed ziek van......
Drie weken terug kocht ik een gebruikte Nikon 18-200 VR1 voor 325 euro.
Toen ik heb objectief kocht, zoomde hij wat zwaar maar ik dacht dat dat normaal was.
Ik heb hem meegenomen...........
Toen ik vorige week het eerste familie uitje fotografeerde ging het mis.
Tijdens het inzoomen voelde ik iets losschieten in het objectief.
Toen ik hed objectief van de camera haalde (D200) viel er een soort boutje met een rolletje uit.
Vandaag de offerte voor reparatie ontvangen van Nicon Service Berverwijk: 531 euro !!!!!
Dat is dus de laatste keer dat ik een gebruikt objectief gekocht heb.
Ik heb de verkopende partij aangeschreven met het verzoek mijn 325 euro terug te storten.
Toen ik heb objectief kocht, zoomde hij wat zwaar maar ik dacht dat dat normaal was.
Ik heb hem meegenomen...........
Toen ik vorige week het eerste familie uitje fotografeerde ging het mis.
Tijdens het inzoomen voelde ik iets losschieten in het objectief.
Toen ik hed objectief van de camera haalde (D200) viel er een soort boutje met een rolletje uit.
Vandaag de offerte voor reparatie ontvangen van Nicon Service Berverwijk: 531 euro !!!!!
Dat is dus de laatste keer dat ik een gebruikt objectief gekocht heb.
Ik heb de verkopende partij aangeschreven met het verzoek mijn 325 euro terug te storten.
- Wolf
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Hier ben ik goed ziek van......
Tja je hebt zelf al geconstateerd dat hij zwaar liep. Bij twijfel niet doen lijkt mij.
edit° wel jammer voor je dat ie stuk is/was
edit° wel jammer voor je dat ie stuk is/was
- henkk
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Erg spijtig ... Echt een kat in de zak...
Zou er nog een zelfstandige reparateur zijn die iets kan (ik kende er een maar die is al lang met pensioen, als hij nog leeft)?
Wat je nodig hebt is iemand die kan repareren in plaats van alleen maar vervangen (ook bij auto's een bekend fenomeen).
Zou er nog een zelfstandige reparateur zijn die iets kan (ik kende er een maar die is al lang met pensioen, als hij nog leeft)?
Wat je nodig hebt is iemand die kan repareren in plaats van alleen maar vervangen (ook bij auto's een bekend fenomeen).
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Dat is bij alles het geval. "Modules" zijn relatief goedkoop en lastig te repareren door alle microtoestanden, en manuren zijn erg duur...henkk schreef:Erg spijtig ... Echt een kat in de zak...
Voor TS is het een erg vervelende situatie, die voorkomen had kunnen worden door onderzoek te doen. Van de andere kant had de verkoper -ALS die op de hoogte was- best eerlijk mogen zijn over de staat. Wellicht wist de verkoper niet eens dat er iets mis mee was.
Ik hoop dat de verkoper je tegemoet wil komen, maar een verplichting is dat niet.
Na wat mailtjes over en weer heb ik de halve aankoopsom teruggekregen.
Dit zal ik komen voorjaar besteden aan een gloednieuwe 18-200 vr2.
Dit zal ik komen voorjaar besteden aan een gloednieuwe 18-200 vr2.
-
- Forumlid
- Contacteer:
Aiiii, zonde! Heel veel succes ermee.
Ik hoop dat de verkoper nog iets voor je wil doen. Kan me best voorstellen dat je hier stevig van baalt!
Ik hoop dat de verkoper nog iets voor je wil doen. Kan me best voorstellen dat je hier stevig van baalt!
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II
- Jasiu
- Forumlid
- Contacteer:
toch mooi van de verkoper dat je de helft terug hebt gekregen !! LOf !!! voor de verkoper ...Tom schreef: Ik hoop dat de verkoper je tegemoet wil komen, maar een verplichting is dat niet.

Laatst gewijzigd door Jasiu op di nov 29 2011 5:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
>>> Mijn "KRITIEK" is altijd mijn eerlijke "MENING" en nooit mijn "COMMENTAAR" <<<
Hoewel je verkeerd quote (het was niet henkk die dat schreef) ben ik het helemaal met je eens!Jasiu schreef:toch mooi van de verkoper dat je de helft terug hebt gekregen !! LOf !!! voor de verkoper ...Tom schreef:henkk schreef: Ik hoop dat de verkoper je tegemoet wil komen, maar een verplichting is dat niet.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Dat ligt er maar helemaal aan. Als de verkoper wist van het probleem...
Als ik die verkoper zou zijn en kwaadwillend zou zijn, zou ik nooit de helft teruggeven.
Niet dat ik zo ben hoor
Niet dat ik zo ben hoor

Tom schreef:Als ik die verkoper zou zijn en kwaadwillend zou zijn, zou ik nooit de helft teruggeven.
Niet dat ik zo ben hoor
Zo denk ik er ook over.

Ik ben blij dat ik de helft terug heb!!!
Luitjes,
Als koper mag je verwachten dat het gekochte voldoet aan de normale eigenschappen die voor normaal gebruik van het gekochte nodig zijn. Dat is zelfs vastgelegd in het Nederlands Burgerlijk Wetboek en wel in artikel 17 van Boek 7 (zie wetboekonline.nl)
Dat artikel wordt ook wel het 'conformiteitsartikel' genoemd.
Klaas
Ermelo
Als koper mag je verwachten dat het gekochte voldoet aan de normale eigenschappen die voor normaal gebruik van het gekochte nodig zijn. Dat is zelfs vastgelegd in het Nederlands Burgerlijk Wetboek en wel in artikel 17 van Boek 7 (zie wetboekonline.nl)
Klaas
Ermelo
D 700 + MB-D10 + DR-5 + 14-24 mm 2.8 G ED + 24-70 mm 2.8 + 70-200 2.8 VR II + TC20-EIII + AF-S 200-400 mm 1:4 G II ED + 50mm AF-S 1:1.4 G + 105mm 2.8 Micro VR + SB900 + FEISOL CT-3471 + GITZO BALHOOFD + GITZO GM 5561T
Ik ga geen hele wetsartikelen doorlezen om het zeker te weten, maar ik meen dat dat niet (of in mindere mate) van toepassing is bij particuliere verkoop. Zo hoef je ook geen garantie te leveren.Klaas1 schreef:Luitjes,
Klaas
Ermelo
-
- Forumlid
Hmm.
Even algemeen..
2-e hands kopen is natuurlijk altijd risicovol.
Uittesten help ook niet altijd.
Hier op het forum durf ik bij uitzondering wel iets van onze leden over te nemen.
Verder ligt het niet altijd aan de verkoper als er kort na aanschaf iets niet meer naar behoren werkt.
Zo verkocht ik zelf ooit een microscoop warvan ik overtuigd was van het goed functioneren.
De koper probeerde het instrument eerst uit en betaalde vervolgens.
Belt hij de volgende dag op dat hij zijn geld terug wilde omdat de revolver waar de objectieven inzitten niet meer soepel draaide.
Het ding was m.i. gewoon gevallen o.i.d. Vervolgens was ondergetekende de kwaaie pier.
Evenzo nam ik een stukje elektronica over, na een uur gebruik een helder "knats" - rookwolkje en het was voorbij.
Daar kon de verkoper ook niets aan doen. Dat spul gaat één dag of veertig jaar mee, met alles daartussen.
Even algemeen..
2-e hands kopen is natuurlijk altijd risicovol.
Uittesten help ook niet altijd.
Hier op het forum durf ik bij uitzondering wel iets van onze leden over te nemen.
Verder ligt het niet altijd aan de verkoper als er kort na aanschaf iets niet meer naar behoren werkt.
Zo verkocht ik zelf ooit een microscoop warvan ik overtuigd was van het goed functioneren.
De koper probeerde het instrument eerst uit en betaalde vervolgens.
Belt hij de volgende dag op dat hij zijn geld terug wilde omdat de revolver waar de objectieven inzitten niet meer soepel draaide.
Het ding was m.i. gewoon gevallen o.i.d. Vervolgens was ondergetekende de kwaaie pier.
Evenzo nam ik een stukje elektronica over, na een uur gebruik een helder "knats" - rookwolkje en het was voorbij.
Daar kon de verkoper ook niets aan doen. Dat spul gaat één dag of veertig jaar mee, met alles daartussen.