Mijn Naam is Nick (24), Student communicatie creatief in het afstudeerjaar.
Reeds sinds langere tijd fotografeer ik met een DSLR maar nu het de laatste tijd wat serieuzer werd (lees serieus op hobby niveau

En dat heb ik maar meteen goed gedaan, van een Sony A200 naar een Nikon D7000!

Ik was van plan om alleen een losse body te kopen met een los objectief, maar door de welbekende overstroming was het aankomen van een D7000 body niet gemakkelijk of zo duur dat het met kitlens maar 20 euro meer kostte. conclusie een D7000 kopen met 18-105 kitlens.
Omdat ik niet zeker was of ik gecharmeerd zou zijn van filmen met een DSLR heb ik mijn Sony HDR sr11e nog als back-up gehouden. Maar filmen met de D7000 bevalt erg goed, dus de Sony HDR sr11e gaat er uit. Het geld wat deze videocamera nog opbrengt wil ik investeren in een mooi objectief voor de D7000.
Ik ga volgend jaar 6 weken naar Australië en wil daar uiteraard wat mooie plaatjes gaan schieten. Ik zou uiteraard het liefste investeren in een lens met een lage F waarde zodat ik bij slecht/weinig licht ook kan schieten.
Omdat ik in het bezit ben van de 18-105 zit ik te denken aan bijvoorbeeld een telelens voor erbij zoals de Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX DG APO MACRO II HSM. maar deze lens heeft geen stabilisator, is dit een reden om deze lens niet te kopen? Ik schiet namelijk veel uit de hand op vakanties omdat ik niet altijd mijn statief overal mee naartoe neem (ik weet dat dit wel betere foto's oplevert

De lens kost 560 euro en dit is wel ongeveer de prijs waar ik aan zat te denken voor een mooi objectief voor erbij.
heeft er iemand nog suggesties voor een mooie allround lens rond deze prijs die goed bij de D7000 past? misschien heb ik f2.8 over de hele lengte wel helemaal niet nodig, zou ook kunnen. ik hoor het graag. Dank!