B+W Circulair Polarisatie
B+W Circulair Polarisatie
Ik heb zonet een B+W Circulair Polarisatie besteld voor mijn Nikon D50.
Het is voor mijn 18-55mm lens alleen nu de grote vraag of dit past?
Het is wel 52mm maar ik wist het niet met zekerheid omdat er bij de lens een scherpstelring zit?
Het is voor mijn 18-55mm lens alleen nu de grote vraag of dit past?
Het is wel 52mm maar ik wist het niet met zekerheid omdat er bij de lens een scherpstelring zit?
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
52 mm. past op je kitlens. Op een circ. polarisatiefilter zit niet een scherpstelring, maar een draairing die de sterkte van het polariseren bepaald.
Misschien een tip: volgende keer eerst iets beter uitzoeken waar iets voor is alvorens te bestellen?
Misschien een tip: volgende keer eerst iets beter uitzoeken waar iets voor is alvorens te bestellen?

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Zie mijn draadje http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... php?t=3579 "voor wie hem nog niet in zijn tas heeft zitten" Bij Overige in Foto algemeen
Laatst gewijzigd door EelcoD7100 op do mei 24 2007 8:06 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
http://500px.com/EelcoVandeKamp
Wat bedoel je precies:
"omdat er bij de lens een scherpstelring zit"?
Op ieder objectief zit een scherpstelring, ook op de Auto Focusobjectieven.
Belangrijker is of de filtervatting bij het scherpstellen stil staat of meedraait tijdens het scherpstellen. Dan blijf je namelijk ook je Polarisatiefilter "bij"draaien.
Ik heb geen DX-objectieven, en ik kan het nu ook niet even snel voor je opzoeken. Maar je kan het zo zien aan je objectief.
Groeten en succes, E.M. de Klerk
"omdat er bij de lens een scherpstelring zit"?
Op ieder objectief zit een scherpstelring, ook op de Auto Focusobjectieven.
Belangrijker is of de filtervatting bij het scherpstellen stil staat of meedraait tijdens het scherpstellen. Dan blijf je namelijk ook je Polarisatiefilter "bij"draaien.
Ik heb geen DX-objectieven, en ik kan het nu ook niet even snel voor je opzoeken. Maar je kan het zo zien aan je objectief.
Groeten en succes, E.M. de Klerk
Ik wist wel dat er geen scherpstelring zit op de polar filter, maar omdat bij het opbjectief de scherpstelring op het eind zit wist ik niet of die ging meedraaienOpgezetfan schreef:52 mm. past op je kitlens. Op een circ. polarisatiefilter zit niet een scherpstelring, maar een draairing die de sterkte van het polariseren bepaald.

- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Frans
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Als Anthony een Slim Line filter ( extra dun ) besteld heeft hoeft dat geen probleem te zijn.gijs sandberg schreef:maar je moet wel oppassen voor vignettering bij een dik filter zoals een polarisatiefilter.
Bij de huidige generatie Nikon Slim Line Polarisatiefilters b.v. treedt er in ieder geval geen vignettering op.
De oude Nikon polarisatiefilters waren om die reden een maatje groter ( 52 mm filterschroefdraad met 62 mm daadwerkelijke filterdiameter ).
Groeten Frans
Ja.paparazzi schreef: hoe is de nikon slimline? kun je daar je lensdop wel op kwijt?
Heb hem nog maar een week of twee in mijn bezit, maar een erg mooi afgewerkt filter. De C-PL II 77mm.
Alleen als je hem ietwat te vast op het objectief draait, dan gaat hij er wat lastig af. Het zijn twee hele dunne schijven waarvan de voorste draait. Je hebt dan een veter nog om hem eraf te krijgen...