De 19e eeuwse Engelse stad van Charles Dickens herleeft in volle glorie in het centrum van Deventer. In het historische Bergkwartier komen ruim 900 personages uit de beroemde boeken van deze Engelse schrijver tot leven: van Scrooge tot Oliver Twist, van Mr. Pickwick tot Christmas Carol Singers, van weeskinderen tot dronkaards, van kantoorklerken tot deftige lieden. Het Dickens Festijn is beide dagen van 11.00 tot 17.00 uur. Het festijn wordt jaarlijks bezocht door ruim 150.000 bezoekers. Er dient rekening gehouden te worden met een wachttijd bij de toegang.
Toegang tot het Dickens Festijn is gratis en alléén mogelijk via de Keizerstraat (t.h.v. de Deventer Schouwburg). Bezoekers worden via dranghekken in de Keizerstraat en de Brinkpoortstraat naar de ingang van het festijn (t.h.v. de Walstraat) geleid, waar het publiek groepsgewijs wordt binnengelaten. De wachttijd kan oplopen tot 1,5 uur.
Dickens Festijn 2011 - Deventer
Voor een indruk wat er allemaal te zien zal zijn: Klik hier.
Groet,
ALE
Dickens Festijn Deventer - 17-18 december 2011
Dickens Festijn Deventer - 17-18 december 2011
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- Michel87
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Dickens Festijn Deventer - 17-18 december 2011
Ben toch eigenlijk wel benieuwd of er nog mensen van dit forum morgen naar Deventer gaan?
Wie kan er een advies uitbrengen over de beste lenscombinaties voor een D300? 50mm met een 24-70? wil me eigen namelijk niet kapot gaan dragen morgen
Wie kan er een advies uitbrengen over de beste lenscombinaties voor een D300? 50mm met een 24-70? wil me eigen namelijk niet kapot gaan dragen morgen

De Walstraat is erg nauw, daar komt de prime 50mm perfect uit. Ook lekker compact als het druk is en daar moet je niet van op kijken. Bij de Bergkerk heb je meer ruimte, daar kan je wisselen en de 24-70mm erop zetten. Je kan ook kiezen om het laatste objectief er de hele dag op te laten zitten. Echter een prime is en blijft mooier dan de zoom.
Ik weet het nog niet of ik kom. Zal aan het weer liggen. Ik wens je in ieder geval een goede vangst.
Groet,
ALE
Ik weet het nog niet of ik kom. Zal aan het weer liggen. Ik wens je in ieder geval een goede vangst.
Groet,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- Michel87
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Hoi ALE,
Dank voor de snelle reactie! ik ben al een aantal jaren niet geweest en Haarlem was geen optie voor mij ivm werk.
Deventer zal ik dus trotseren! weer of geen weer
Groeten,
Michel
Dank voor de snelle reactie! ik ben al een aantal jaren niet geweest en Haarlem was geen optie voor mij ivm werk.
Deventer zal ik dus trotseren! weer of geen weer

Groeten,
Michel
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Met een Nikon 24-70 f2.8 in de tas zou ik niet zo snel kiezen voor een prime. Zo groot is het verschil niet; de zoom is fantastisch. En veel handiger als het druk is en je wellicht niet echt vee vrijheid hebt om precies te gaan staan waar je het liefst wilt staan.ALE schreef:Echter een prime is en blijft mooier dan de zoom.
Ik ga overigens niet. Ik heb wel even genoeg Pieck figuren na Haarlem. Daarnaast is het toch een eind weg, is zaterdag familiedag (boodschappen, zwemles, etc.) en dat moeten wachten om erin te mogen spreekt me ook niet zo aan. En de weersverwachting....

Ik ben wel benieuwd naar de foto's!
- rpelt
- Forumlid
- Contacteer:
Ben er bijna de hele dag geweest. IK heb de 24-70 gebruikt maar al heel snel de 70-200 erop gezet.
Zal Maandag wel wat posten als ik thuis ben. Kwam Ale en blacksheep nog tegen.
vr Roel
Zal Maandag wel wat posten als ik thuis ben. Kwam Ale en blacksheep nog tegen.
vr Roel
Nikon D700 + MB-D10 / Nikkor 24-70 F2.8 / Nikkor 70-200 F2,8 VR / Nikkor 50 f1,4d / Nikkor 85 F1,8
Sigma 15-30 / SB-900 / TC 17 II ? Nikon V! met 10/30
Sigma 15-30 / SB-900 / TC 17 II ? Nikon V! met 10/30