Dickens Festijn Deventer - 17-18 december 2011

Plaats hier je tips over komende evenementen die interessant kunnen zijn om te fotograferen. Zet de periode/datum en plaats in je onderwerptitel.
Gesloten
ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Dickens Festijn Deventer - 17-18 december 2011

Bericht door ALE » zo dec 04 2011 12:14 pm

De 19e eeuwse Engelse stad van Charles Dickens herleeft in volle glorie in het centrum van Deventer. In het historische Bergkwartier komen ruim 900 personages uit de beroemde boeken van deze Engelse schrijver tot leven: van Scrooge tot Oliver Twist, van Mr. Pickwick tot Christmas Carol Singers, van weeskinderen tot dronkaards, van kantoorklerken tot deftige lieden. Het Dickens Festijn is beide dagen van 11.00 tot 17.00 uur. Het festijn wordt jaarlijks bezocht door ruim 150.000 bezoekers. Er dient rekening gehouden te worden met een wachttijd bij de toegang.

Toegang tot het Dickens Festijn is gratis en alléén mogelijk via de Keizerstraat (t.h.v. de Deventer Schouwburg). Bezoekers worden via dranghekken in de Keizerstraat en de Brinkpoortstraat naar de ingang van het festijn (t.h.v. de Walstraat) geleid, waar het publiek groepsgewijs wordt binnengelaten. De wachttijd kan oplopen tot 1,5 uur.

Dickens Festijn 2011 - Deventer

Voor een indruk wat er allemaal te zien zal zijn: Klik hier.
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Michel87
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Re: Dickens Festijn Deventer - 17-18 december 2011

Bericht door Michel87 » vr dec 16 2011 9:13 pm

Ben toch eigenlijk wel benieuwd of er nog mensen van dit forum morgen naar Deventer gaan?
Wie kan er een advies uitbrengen over de beste lenscombinaties voor een D300? 50mm met een 24-70? wil me eigen namelijk niet kapot gaan dragen morgen :roll:

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » vr dec 16 2011 9:27 pm

De Walstraat is erg nauw, daar komt de prime 50mm perfect uit. Ook lekker compact als het druk is en daar moet je niet van op kijken. Bij de Bergkerk heb je meer ruimte, daar kan je wisselen en de 24-70mm erop zetten. Je kan ook kiezen om het laatste objectief er de hele dag op te laten zitten. Echter een prime is en blijft mooier dan de zoom.

Ik weet het nog niet of ik kom. Zal aan het weer liggen. Ik wens je in ieder geval een goede vangst.
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Michel87
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door Michel87 » vr dec 16 2011 9:54 pm

Hoi ALE,

Dank voor de snelle reactie! ik ben al een aantal jaren niet geweest en Haarlem was geen optie voor mij ivm werk.
Deventer zal ik dus trotseren! weer of geen weer ;-)

Groeten,

Michel

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr dec 16 2011 9:56 pm

ALE schreef:Echter een prime is en blijft mooier dan de zoom.
Met een Nikon 24-70 f2.8 in de tas zou ik niet zo snel kiezen voor een prime. Zo groot is het verschil niet; de zoom is fantastisch. En veel handiger als het druk is en je wellicht niet echt vee vrijheid hebt om precies te gaan staan waar je het liefst wilt staan.

Ik ga overigens niet. Ik heb wel even genoeg Pieck figuren na Haarlem. Daarnaast is het toch een eind weg, is zaterdag familiedag (boodschappen, zwemles, etc.) en dat moeten wachten om erin te mogen spreekt me ook niet zo aan. En de weersverwachting.... :roll: Volgend jaar wellicht.

Ik ben wel benieuwd naar de foto's!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

rpelt
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door rpelt » za dec 17 2011 11:12 pm

Ben er bijna de hele dag geweest. IK heb de 24-70 gebruikt maar al heel snel de 70-200 erop gezet.
Zal Maandag wel wat posten als ik thuis ben. Kwam Ale en blacksheep nog tegen.

vr Roel
Nikon D700 + MB-D10 / Nikkor 24-70 F2.8 / Nikkor 70-200 F2,8 VR / Nikkor 50 f1,4d / Nikkor 85 F1,8
Sigma 15-30 / SB-900 / TC 17 II ? Nikon V! met 10/30

Gesloten

Terug naar “Komende evenementen”