Vervolg “wat voor kennis hebben wij in huisâ€
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Vervolg “wat voor kennis hebben wij in huisâ€
Het op 18 november draadje, dat door Blacksheep is gestart, ging volgens mij over een onderwerp dat veel mensen aan het hart gaat.
Daarom mijn vraag, is er nog iets gebeurd met de op/aanmerkingen die gegeven zijn ?
Net zoals Blacksheep denk ik dat er bij de 1700+ leden toch veel kennis en ervaring moet zitten die bruikbaar moet zijn.
Ook bij opleidingen/cursus/boeken wordt dikwijls geinformeerd naar workshops en dergelijke, iets wat toch met ons ledenbestand ook zelf goed kunnen organiseren.
Mijn ervaringen met workshops is hoofdzakelijk dat, ter aanvulling van hun inkomen (de spoeling wordt dun voor fotograven), ze een presentatie geven van hun eigen werk en daar dan soms onredelijke bedragen voor durven vragen.
Er zijn natuurlijk uitzonderingen, zo heb ik wel goede ervaringen met de workshops van Marco de Pauww, maar zoals gezegd, mijn ervaring, een uitzondering.
Zelfde geld voor veel fotoreizen, de meerprijs voor de fotograaf (of wat daar soms voor door moet gaan) staat soms gelijk aan de aanschaf van een goede camera met lens.
Er moet toch veel meer mogelijk zijn met die 1700+ leden, zo zou je kunnen denken aan op kleine schaal presentaties geven bij iemand thuis ( is volgens mij al eerder gedaan), zittend om een computer, met koffie, informatie overdragen.
Aan ook iets groter bv. Zo heeft KameraEpress in Capelle ad IJssel een zaaltje, met beamer, waar (beperkt) cursussen gegeven worden incl lezingen.
De NCN heeft, daar ik meen, op dit moment contact met KE over samenwerking dus waarom zou KE niet bereid zijn om dat zaaltje zo nu en dan aan de NCN ter beschikking te stellen, zodat een lid een workshop kan houden voor ca 25 mensen ( Geeft KE veel liefhebbers over de vloer en daar het zaaltje soms leeg staat geen kosten)
Misschien zijn er nog andere samenwerkingen mogelijk maar dat is mischien meer voor de coordinator activiteiten
Eerder ervaringen die ik had met de NCN waren niet zo bemoedigend maar, gezien mijn (wat teleurgestelde, en misschien negatieve) reaktie in het vorige draadje, wil ik toch nog positief bijdragen en ben daarom best bereid, als daar belangstelling voor is, workshops te geven.
Dit dan, in het klein, bij mij thuis of als de NCN een zaaltje kan regelen (bv bij KE) met wat meer mensen.
De onderwerpen kunnen we altijd nog bepalen, al naar gelang de vraag en het aanbod, mijn kennis is hoofdzakelijk 35 jaar fototechniek ervaring ( panorama, HDR, fototechniek, etc).
Ben benieuwd naar de reakties deze keer.
RVK
Daarom mijn vraag, is er nog iets gebeurd met de op/aanmerkingen die gegeven zijn ?
Net zoals Blacksheep denk ik dat er bij de 1700+ leden toch veel kennis en ervaring moet zitten die bruikbaar moet zijn.
Ook bij opleidingen/cursus/boeken wordt dikwijls geinformeerd naar workshops en dergelijke, iets wat toch met ons ledenbestand ook zelf goed kunnen organiseren.
Mijn ervaringen met workshops is hoofdzakelijk dat, ter aanvulling van hun inkomen (de spoeling wordt dun voor fotograven), ze een presentatie geven van hun eigen werk en daar dan soms onredelijke bedragen voor durven vragen.
Er zijn natuurlijk uitzonderingen, zo heb ik wel goede ervaringen met de workshops van Marco de Pauww, maar zoals gezegd, mijn ervaring, een uitzondering.
Zelfde geld voor veel fotoreizen, de meerprijs voor de fotograaf (of wat daar soms voor door moet gaan) staat soms gelijk aan de aanschaf van een goede camera met lens.
Er moet toch veel meer mogelijk zijn met die 1700+ leden, zo zou je kunnen denken aan op kleine schaal presentaties geven bij iemand thuis ( is volgens mij al eerder gedaan), zittend om een computer, met koffie, informatie overdragen.
Aan ook iets groter bv. Zo heeft KameraEpress in Capelle ad IJssel een zaaltje, met beamer, waar (beperkt) cursussen gegeven worden incl lezingen.
De NCN heeft, daar ik meen, op dit moment contact met KE over samenwerking dus waarom zou KE niet bereid zijn om dat zaaltje zo nu en dan aan de NCN ter beschikking te stellen, zodat een lid een workshop kan houden voor ca 25 mensen ( Geeft KE veel liefhebbers over de vloer en daar het zaaltje soms leeg staat geen kosten)
Misschien zijn er nog andere samenwerkingen mogelijk maar dat is mischien meer voor de coordinator activiteiten
Eerder ervaringen die ik had met de NCN waren niet zo bemoedigend maar, gezien mijn (wat teleurgestelde, en misschien negatieve) reaktie in het vorige draadje, wil ik toch nog positief bijdragen en ben daarom best bereid, als daar belangstelling voor is, workshops te geven.
Dit dan, in het klein, bij mij thuis of als de NCN een zaaltje kan regelen (bv bij KE) met wat meer mensen.
De onderwerpen kunnen we altijd nog bepalen, al naar gelang de vraag en het aanbod, mijn kennis is hoofdzakelijk 35 jaar fototechniek ervaring ( panorama, HDR, fototechniek, etc).
Ben benieuwd naar de reakties deze keer.
RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning
https://robvankralingen.fotoport.nl/
Re: Vervolg “wat voor kennis hebben wij in huisâ€
Aangezien de bijeenkomsten voor NCN leden vaak ver van Rotterdam verwijderd zijn ben ik uiteraard een voorstander van hetgeen je voorsteld. Leuk initiatief, hoop dat je leuke reacties krijgt en dat KE mee zou willen werken 

-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Zoals ook al in het voorgaande topic gemeld is: "Wat let je om zelf het initiatief te nemen en iets te organiseren?"RVK schreef:
Dit is een organisatie van vrijwiligers, die er zelf veel tijd en energie in steken. Als je graag wil dat er iets aangeboden word, en er tijd en energie in wil steken zal je met open armen ontvangen worden.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Klopt.
Ik geloof niet dat initiatieven als dit door NCN afgehouden zullen worden. Als je met een goed voorstel komt komen wij volgens mij wel met een zaaltje bij een van onze partners. Daarvoor maken we dit soort deals.
Onno kan je hier meer over vertellen; hij heeft dit soort contacten en deze portefeuille. Ik ben "slechts" verantwoordelijk voor alles wat online is.
Ik geloof niet dat initiatieven als dit door NCN afgehouden zullen worden. Als je met een goed voorstel komt komen wij volgens mij wel met een zaaltje bij een van onze partners. Daarvoor maken we dit soort deals.
Onno kan je hier meer over vertellen; hij heeft dit soort contacten en deze portefeuille. Ik ben "slechts" verantwoordelijk voor alles wat online is.

Ben niet op de hoogte van een eerder draadje en ik kan um ook niet vinden? Maar ik stem voor de regio Rotterdam eo 

- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Dan heb je mazzel. Zowel Kamera Express als Camera.nl zit in die hoek...
Precies! Naast FOKA beide ook hofleverancier 

- Onno
- Clublid
- Contacteer:
Inderdaad. Een goed voorbeeld van een initiatief vanuit onze leden / het forum was de kort onlangs gehouden D90-dag. De club faciliteerde daarbij de ruimte.Patrick schreef:Als je met een goed voorstel komt komen wij volgens mij wel met een zaaltje bij een van onze partners. Daarvoor maken we dit soort deals.
Als plannen concreet zijn (onderwerp, spreker(s), datum vastgesteld) dan assisteer ik of een van onze regiocoördinatoren graag bij het regelen van een ruimte. Dat kan bij een van onze partners of in een andere zaal.
Kom maar op ...

-
- Clublid
- Contacteer:
Ok dan wil ik het volgende voorstellen:
Ik organiseer een “try out†workshop in Nieuwerkerk ad IJssel over de techniek van panorama fotografie.
Hiervoor heb ik een uitgewerkte workshop bestaande uit een tutorial en ca. 50 PDF sheets.
Als er hiervoor belangstelling is, en dan denk ik aan ca 6-7 mensen (de woonkamer is beperkt, en ik heb maar een klein scherm) waarmee we proberen een datum vast te leggen.
Er is een expresso automaat en er kan gezorgd worden voor gevulde koeken.
Het maakt mij niet uit welke dag, dat moeten we samen overeenkomen.
Als dit lukt kunnen deze proefkonijnen hun mening geven en mocht het de moeite waard zijn dan kan het, bij gebleken belangstelling uitgebreid worden.
Uiteraard zijn er ook nog andere onderwerpen die bekeken kunnen worden ( HDR, RAW voor beginners, etc), niet dat ik over alle onderwerpen iets zinnigs kan zeggen maar ook dat zien we dan wel.
Misschien een mager begin maar in iedergeval een begin dus ik wacht de reakties af en ben benieuwd of zoiets van de grond te krijgen is.
RVK
Ik organiseer een “try out†workshop in Nieuwerkerk ad IJssel over de techniek van panorama fotografie.
Hiervoor heb ik een uitgewerkte workshop bestaande uit een tutorial en ca. 50 PDF sheets.
Als er hiervoor belangstelling is, en dan denk ik aan ca 6-7 mensen (de woonkamer is beperkt, en ik heb maar een klein scherm) waarmee we proberen een datum vast te leggen.
Er is een expresso automaat en er kan gezorgd worden voor gevulde koeken.
Het maakt mij niet uit welke dag, dat moeten we samen overeenkomen.
Als dit lukt kunnen deze proefkonijnen hun mening geven en mocht het de moeite waard zijn dan kan het, bij gebleken belangstelling uitgebreid worden.
Uiteraard zijn er ook nog andere onderwerpen die bekeken kunnen worden ( HDR, RAW voor beginners, etc), niet dat ik over alle onderwerpen iets zinnigs kan zeggen maar ook dat zien we dan wel.
Misschien een mager begin maar in iedergeval een begin dus ik wacht de reakties af en ben benieuwd of zoiets van de grond te krijgen is.
RVK
- ErikC
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Hallo Rvk
Noteer mij maar vast als een van de try-out belangstellenden.
Heb wel oren naar dit soort "leuke" en leerzame workshops.
Daarnaast prettig om te zien dat het een beetje in mijn eigen omgeving is.
Groeten
Erik
Noteer mij maar vast als een van de try-out belangstellenden.
Heb wel oren naar dit soort "leuke" en leerzame workshops.
Daarnaast prettig om te zien dat het een beetje in mijn eigen omgeving is.
Groeten
Erik
Oefening baart kunst, daarom blijf ik maar oefenen
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Als je twijfelt aan jezelf dan is dat wellicht een geruststellende manier. Maar je hoeft niet te twijfelen aan de interesse voor dit soort thema's. Ik zou gelijk wat hoger inzetten en zorgen dat we het bij een van onze partners doen. Dan kan je meer aanloop in ieder geval een plaatsje bieden. Inschrijven voor zo'n activiteit blijft denk ik wel nodig; ook de zaaltjes van onze partners hebben grenzen wat betreft hoeveelheid mensen.
- Jolanda
- Clublid
- Contacteer:
noteer mij ook maar, altijd leuk zo'n workshop met een beperkt gezelschap!
Jolanda
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
-
- Clublid
- Contacteer:
Patrick
Niet zo zeer twijfelen, maar het moet natuurlijk wel het juiste ( en gevraagde) niveau bezitten en dat is zelf toch soms moeilijk in te schatten
Maar laten we eerst even afwachten wat de reacties zijn dan kunnen we nog altijd wat anders regelen
RVK
Niet zo zeer twijfelen, maar het moet natuurlijk wel het juiste ( en gevraagde) niveau bezitten en dat is zelf toch soms moeilijk in te schatten
Maar laten we eerst even afwachten wat de reacties zijn dan kunnen we nog altijd wat anders regelen
RVK
- boterbloem
- Forumlid
Als er iets voor beginners georganiseerd zal worden heb ik zeker wel interesse!
Een beginner met een d3100, en 2 objectieven :)
- Melliw
- Clublid
- Contacteer:
@ Boterbloem: http://www.nikon-club-nederland.nl/activiteiten/" onclick="window.open(this.href)return false;