Mijn foto's zijn vrijwel altijd onderbelicht. Zowel met de standaard 18-70 als een wat oudere 70-210 lens krijg ik hetzelfde resultaat.
Ik heb reeds het palletje van de diafragmaring bekeken. Dit ziet er goed uit.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Is dit een bekend probleem?
[font=Arial] [/font]
Onderbelichte foto's
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Hallo Niko - volgens mij kan je via het programma Nikon Capture / Camera Control Pro een aangepaste curve laden. Diverse curves zijn te vinden via de site www.dpreview.com. Mogelijk biedt dit een permanente oplossing. Ik maak ook gebruik van zo'n aangepaste curve voor mijn D50 en ben zeer tevreden.
Mvgr. Herman
Mvgr. Herman
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
welkom
Hallo Niko,
Ik zag dat dit je eerste bericht is, van harte welkom.
Maar welke camera heb jij precies en vertel eens wat meer over de instellingen die je gebruik.
Je ISO en welke stand van voorkeuze knop enz.
En misschien is het mogelijk om voorbeeldfoto's te plaatsen met EXIF gegevens erbij, dan kunnen we je wat gerichter helpen.
Groetjes George
Ik zag dat dit je eerste bericht is, van harte welkom.
Maar welke camera heb jij precies en vertel eens wat meer over de instellingen die je gebruik.
Je ISO en welke stand van voorkeuze knop enz.
En misschien is het mogelijk om voorbeeldfoto's te plaatsen met EXIF gegevens erbij, dan kunnen we je wat gerichter helpen.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Onderbelichte foto's
Niko ik dacht eerst ook dat al mijn foto's niet goed belicht waren. Tot ik een nieuw beeldscherm kocht.Niko schreef: Mijn foto's zijn vrijwel altijd onderbelicht. Zowel met de standaard 18-70 als een wat oudere 70-210 lens krijg ik hetzelfde resultaat. [font=Arial] [/font]
Toen bleek dat alles prima belicht was.
Maw: waarom denk je dat ze onderbelicht zijn?