Mijn eerste foto's met de 105mm 2.8VR

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Paul Demo

Mijn eerste foto's met de 105mm 2.8VR

Bericht door Paul Demo » za mei 26 2007 3:12 pm

Vandaag pas eens wat foto's gemaakt met micro 105mm. Geen macro's waarvoor deze lens uitermate geschikt voor is, maar gewoon wat smakelijke plaatjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een lekker geheel, al zeg ik het zelf. Maar ook vooral een lens die ik vaker zal gaan gebruiken.

R-Know

Bericht door R-Know » za mei 26 2007 3:26 pm

Ziet er "lekker" uit Paul.
Is dit tevens een makro lens?
Ik ken hem niet maar die 105 in macro trekt me wel.
De VR is wel handig met deze afstand denk ik.

Groet, Arno

yoyo

Bericht door yoyo » za mei 26 2007 3:27 pm

Op NC heb je ze in een andere volgorde staan...
8)

Leuk objectief. Ik wacht nog even op de 85mm f/1.2D AF-S VR III DC-Micro-Nikkor.
:mrgreen:

Paul Demo

Bericht door Paul Demo » za mei 26 2007 3:34 pm

R-Know schreef:Ziet er "lekker" uit Paul.
Is dit tevens een makro lens?
Ik ken hem niet maar die 105 in macro trekt me wel.
De VR is wel handig met deze afstand denk ik.

Groet, Arno
Dit is inderdaad de Micro versie ja. Hij is inderdaad ideaal voor makro, maar ook als portretlens of korte tele. Had de lens eigenlijk nog nooit gebruikt dus vandaar deze posting. Maar het bevalt zeer goed, alleen is het een fors gewicht.

Paul Demo

Bericht door Paul Demo » za mei 26 2007 3:36 pm

yoyo schreef:Op NC heb je ze in een andere volgorde staan...
8)

Leuk objectief. Ik wacht nog even op de 85mm f/1.2D AF-S VR III DC-Micro-Nikkor.
De andere volgorde klopt ja.

Ja , de 85mm 1.2 met VR, ik vrees dat ik dan een aantal van mijn gekregen objectieven ga inruilen op het moment dat deze verschijnt. Maar voorlopig even lekker genieten van de 105mm.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » za mei 26 2007 3:36 pm

yoyo schreef:Ik wacht nog even op de 85mm f/1.2D AF-S VR III DC-Micro-Nikkor.
:lol: :lol: :lol: alle dromen in 1 lens! Maar alleen als ie minder dan 400 gram weegt :wink:

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » za mei 26 2007 3:39 pm

@ Paul, dat is een hele fraaie lens, veel plezier ermee!

M.b.t. de foto's; persoonlijk vind ik dat je bij dit soort onderwerpen beter meer scherptediepte kunt hebben, het oog gaat nu "zoeken" naar het scherptepunt wat onrustig werkt.

Paul Demo

Bericht door Paul Demo » za mei 26 2007 3:39 pm

Skippy schreef:
:lol: :lol: :lol: alle dromen in 1 lens! Maar alleen als ie minder dan 400 gram weegt :wink:
Als ik zie dat de 105mm al een dikke 700 gram weegt, zal de 85 mm ook wel zwaar zijn.

Paul Demo

Bericht door Paul Demo » za mei 26 2007 3:41 pm

Skippy schreef:
Als ik zie dat de 105mm al een dikke 700 gram weegt, zal de 85 mm ook wel zwaar zijn.

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » za mei 26 2007 3:49 pm

Paul Demo schreef:Als ik zie dat de 105mm al een dikke 700 gram weegt, zal de 85 mm ook wel zwaar zijn.
Dat weet ik hoor, was een grapje om de onmogelijkheid van de door Yoyo genoemde droomlens te benadrukken.

Maar het gewicht van de 105 is het argument waarom ik heb nog niet gekocht heb.
Jij laat toch niet je vrouw al die lenzen sjouwen Paul :wink:
Ik weet dat ik niet vooral in deze range fotografeer dus overweeg ik de Tamron 90 deze weegt 405 gram. Scheelt toch weer een 35 2.0 extra die dan meegaat.

Groet

Skippy

Paul Demo

Bericht door Paul Demo » za mei 26 2007 3:53 pm

Skippy schreef:
Paul Demo schreef:Als ik zie dat de 105mm al een dikke 700 gram weegt, zal de 85 mm ook wel zwaar zijn.
Dat weet ik hoor, was een grapje om de onmogelijkheid van de door Yoyo genoemde droomlens te benadrukken.

Maar het gewicht van de 105 is het argument waarom ik heb nog niet gekocht heb.
Jij laat toch niet je vrouw al die lenzen sjouwen Paul :wink:
Ik weet dat ik niet vooral in deze range fotografeer dus overweeg ik de Tamron 90 deze weegt 405 gram. Scheelt toch weer een 35 2.0 extra die dan meegaat.

Groet

Skippy
Nee hoor, mijn vrouw neemt meestal de hapjes en drankjes mee tijdens een dagje uit. En nu onze compact Nikon de geest heeft gegeven gebruikt ze mijn reserve D70. De compact van Nikon laten we in China wel repareren , hier is dat echt extreem prijzig.

Rubba

Bericht door Rubba » za mei 26 2007 4:42 pm

Mooie platen Paul. Die 105mm staat ook nog op mijn verlanglijstje, maar zit er voorlopig even niet in. Laat ook eens mat macro's zien als je tijd hebt. Ben ik zeer benieuwd naar.

Paul Demo

Bericht door Paul Demo » za mei 26 2007 6:01 pm

Rubba schreef:Mooie platen Paul. Die 105mm staat ook nog op mijn verlanglijstje, maar zit er voorlopig even niet in. Laat ook eens mat macro's zien als je tijd hebt. Ben ik zeer benieuwd naar.
Zal binnenkort wat andere foto's gaan schieten, maar vooruit dan alvast eentje:

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”