Een lekker geheel, al zeg ik het zelf. Maar ook vooral een lens die ik vaker zal gaan gebruiken.
Dit is inderdaad de Micro versie ja. Hij is inderdaad ideaal voor makro, maar ook als portretlens of korte tele. Had de lens eigenlijk nog nooit gebruikt dus vandaar deze posting. Maar het bevalt zeer goed, alleen is het een fors gewicht.R-Know schreef:Ziet er "lekker" uit Paul.
Is dit tevens een makro lens?
Ik ken hem niet maar die 105 in macro trekt me wel.
De VR is wel handig met deze afstand denk ik.
Groet, Arno
De andere volgorde klopt ja.yoyo schreef:Op NC heb je ze in een andere volgorde staan...
Leuk objectief. Ik wacht nog even op de 85mm f/1.2D AF-S VR III DC-Micro-Nikkor.
:mrgreen:
Dat weet ik hoor, was een grapje om de onmogelijkheid van de door Yoyo genoemde droomlens te benadrukken.Paul Demo schreef:Als ik zie dat de 105mm al een dikke 700 gram weegt, zal de 85 mm ook wel zwaar zijn.
Nee hoor, mijn vrouw neemt meestal de hapjes en drankjes mee tijdens een dagje uit. En nu onze compact Nikon de geest heeft gegeven gebruikt ze mijn reserve D70. De compact van Nikon laten we in China wel repareren , hier is dat echt extreem prijzig.Skippy schreef:Dat weet ik hoor, was een grapje om de onmogelijkheid van de door Yoyo genoemde droomlens te benadrukken.Paul Demo schreef:Als ik zie dat de 105mm al een dikke 700 gram weegt, zal de 85 mm ook wel zwaar zijn.
Maar het gewicht van de 105 is het argument waarom ik heb nog niet gekocht heb.
Jij laat toch niet je vrouw al die lenzen sjouwen Paul![]()
Ik weet dat ik niet vooral in deze range fotografeer dus overweeg ik de Tamron 90 deze weegt 405 gram. Scheelt toch weer een 35 2.0 extra die dan meegaat.
Groet
Skippy