Eline

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
vidic44

Eline

Bericht door vidic44 » vr dec 16 2011 10:21 am

Dit is mijn eerste fotoshoot op locatie. De dag begon heel grijs, net voordat we weg wouden gaan kwam de zon er nog heel even door.
Bij foto 3 valt er teveel schaduw op haar gezicht, toch wou ik deze delen door de mooie ondergaande zon.
Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen wat jullie er van vinden.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

yzf1kr
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Re: Eline

Bericht door yzf1kr » vr dec 16 2011 10:30 am

Als dit je eerste fotoshoot is, vind ik het in ieder geval een redelijk begin.
Ik vind ze wel erg donker allemaal, misschien dat je in de nabewerking daar nog wat kan doen.

Bij foto 3 was inderdaad een reflectiescherm of 2e flitser nodig geweest. Daarmee had je je model ook wat meer kunnen oplichten.

En met die lens moet je nooit meer een bakstenen muur fotograferen. Wat een enorme vertekening in foto 1.

PS: Jammer dat de EXIF niet zichtbaar is.

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » vr dec 16 2011 10:53 am

Foto 1: de bakstenen muur vind ik een beetje saai als achtergrond en inderdaad...heel erg veel vertekening.
Foto 2: Hetzelfde eigenlijk. Wel een mooi model overigens.
Foto 3: Een beetje donker aan de rechterkant van het gezicht en de horizon lijkt me ook scheef te staan ( zie horizon). Verder misschien een kwestie van smaak, maar de zon zo pal achter haar had ik zelf niet zo gauw gedaan.
Foto 4: Deze vind ik het beste gelukt. Meer sfeer, het licht valt mooier op haar gezicht en ze staat niet in het midden (zoals wel bij foto 3),

Hopelijk heb je iets aan bovenstaande.
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

oud0001

Bericht door oud0001 » vr dec 16 2011 3:16 pm

Eigenlijk het zelfde.
Als je bij foto 3 het model meer links in je beeld had gezet had je nog steeds dat kleuren spel in de wolken mooi in beeld gehad. Mooier dan nu, denk ik. Als je die cropt wordt het mijn favoriet.

vidic44

Bericht door vidic44 » vr dec 16 2011 8:28 pm

Bedankt voor jullie reacties! Hier kan ik zeker mijn voordeel mee doen.
De volgende keer zal ik meer op de details letten. Voor mij persoonlijk was het nu vooral uitproberen.

In de nabewerking zal ik de foto's nog iets lichter maken.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”