Weet iemand of de D90 overweg kan met Micro SD kaarten.Waarom?
Ik heb een tablet (Asus) met een een micro SD aansluiting.
Micro SD kaarten voor NIKON D90
Re: Micro SD kaarten voor NIKON D90
Als je de micro SD kaart in een apdater naar SD kaart stopt dan werkt deze gewoon.
Of je dit zou moeten doen vraag ik me af, denk dat je een verhoogde kans op fouten krijgt.
Maar bij de D90 zit ook een USB kabeltje en ik neem aan dat je tablet vast wel een USB aansluiting heeft?
Ik zou die dus gewoon gebruiken icm originele SD kaarten.
3e optie is een kaartlezer, die kosten een paar euro en lezen ook SD kaartjes
Heb je geen USB en wil je geen adapter gebruiken, koop een iPad met USB/SD connector :mrgreen:
Of je dit zou moeten doen vraag ik me af, denk dat je een verhoogde kans op fouten krijgt.
Maar bij de D90 zit ook een USB kabeltje en ik neem aan dat je tablet vast wel een USB aansluiting heeft?
Ik zou die dus gewoon gebruiken icm originele SD kaarten.
3e optie is een kaartlezer, die kosten een paar euro en lezen ook SD kaartjes

Heb je geen USB en wil je geen adapter gebruiken, koop een iPad met USB/SD connector :mrgreen:
Dank voor je reactie. Niet de laptop neem ik mee op vakantie, maar de (kleinere) Tablet van Asus (vergelijkbaar met de IPad van Apple)
Zoals vrijwel alle Tablets heeft deze geen USB-aansluiting of ingebouwde kaartlezer voor normale SD(HC)-kaarten.
Er is wel een ingebouwde kaartlezer voor MicroSD kaarten.
Groeten,
Dick (Puntmuts79)
Zoals vrijwel alle Tablets heeft deze geen USB-aansluiting of ingebouwde kaartlezer voor normale SD(HC)-kaarten.
Er is wel een ingebouwde kaartlezer voor MicroSD kaarten.
Groeten,
Dick (Puntmuts79)
- GTJ
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
waarom zou je daar meer fouten mee krijgen....? Ik gebruik ze ook wel eens, maar heb nog nooit last gehad. Wel is de schrijfsnelheid naar je harde schijf trager!
Het werkt gewoon, heb het ook wel gebruikt om de data van en naar telefoons weg te schrijven met tussenkomst van de PC.
Bert
Bert
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Waarschijnlijk is de snelheid van de micro sd kaart een tikkeltje te laag voor een D90.
Voor een D90 worden kaartjes van klasse 6 of hoger geadviseerd.
Micro sd is langzamer dan klasse 4 volgens mij. Het zou kunnen werken, maar ik zou het niet ambieren.
Voor een D90 worden kaartjes van klasse 6 of hoger geadviseerd.
Micro sd is langzamer dan klasse 4 volgens mij. Het zou kunnen werken, maar ik zou het niet ambieren.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Groet Giso