Afgelopen week de knoop dan toch maar doorgehakt, en een Nikon D7000 besteld bij Foto Konijnenberg in Turnhout (België).
Deze morgen ben ik hem ter plaatse gaan afhalen. Vannamiddag pas tijd om de batterij op te laden, die nog steeds bezig is. Ondertussen de andere spullen zoals de lens, batterijgrip en geheugenkaartjes wat bekeken. Tot zover alles goed!

Nu wou ik net de camera registreren op de website van Nikon, en kom ik tot de vaststelling dat ik een camera van de grijze markt heb gekocht.

Het product dat u wilt registreren, is helaas niet geleverd via Nikon Europe BV. Als u het product elders hebt gekocht, gelden er mogelijk registratiebeperkingen. Klik hier voor meer informatie. Daarnaast staat: Serienummer is correct, met een vakje om aan te vinken en toch door te gaan.
Is me dat toch even geweldig schrikken. Dat ze zoiets bij Foto Konijnenberg deden wist ik helemaal niet. Net boven de normale barcode staat wel D7000 (HK), wat volgens mij aangeeft dat hij van Hong Kong komt. Ook zit er geen Nederlandstalige handleiding bij, maar wel een document dat ze er Foto Konijnenberg zelf hebben bij gestoken. Dit document legt in verschillende stappen uit hoe je toch aan een Nederlandstalige versie kan geraken.
Wat nu? Gaat dit in geval van problemen met de D7000 nog meer problemen geven om deze op te lossen? De camera toch maar registreren? Foto Konijnenberg op de hoogte brengen dat ik hier eigenlijk niet mee opgezet ben? Of maak ik me druk om niets?
Alvast heel hartelijk bedankt allemaal, en zijn in het vervolg mij onderwerpen iets vrolijker!

Ivan
PS: de lens die ik erbij heb gekocht is een Sigma 17-50mm F2.8 OS EX DC OS.