Ik heb momenteel een Nikon 70-210mm F4-5,6D. (D50 body).
Voor detail opnamen in de haven (Rotterdamse haven wordt steeds verder afgesloten) vindt ik hem net iets te kort. Ook voor sport-foto's van mijn broer (triatlon) tijdens het zwemmen is hij net iets te kort. Dus wilde ik hier eens polsen wat de meningen zijn over de 70-300 lenzen of vergelijkbaar.
De nieuwe Nikon 70-300 VR zit toch wel boven mijn budget. De Sigma 70-300mm F4-5,6 APO DG Macro komt daar beter in de buurt. Ik kon geen vast brandpunt 300mm vinden in de prijsklasse tussen de 200 en 300 euro.
Als ik het net afzoek krijgt de Sigma lens toch redelijk goede reviews. Wat zijn de meningen hier? Heeft iemand ervaring met deze lens?
Of heeft er iemand een ander alternatief in deze prijsklasse?
Mvg.
Guido
Vervanging Nikon 70-210
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Vervanging Nikon 70-210
[ D300/D200/D50 - Lenzen van 12mm tot 300mm - TC1.4/1.7 - SB-600/800 - GT3541XLS - Kirk BH-1]
Ik ga misschien vloeken in de kerk maar vooruit dan maar. Ik heb jarenlang deze lens met heel veel plezier gebruikt. Ik ben ervan overtuigd dat er betere objectieven zijn. Echter de verschillen zijn zo klein dat ik mij afvraag welk niveau je als fotograaf moet hebben om dit verschil uit te buiten. De reden dat ik andere objectieven heb aangeschaft was de lichtsterkte. 2.8 over de hele range is gewoon fijn.
Ik denk dat het voor ons amateur fotografen (die met een budget rekening moeten houden) niet zoveel uitmaakt of je met de sigma van 150 euro fotografeert of met de nikkor van 1500 euro. Dus doen die Sigma.
Spaar mij
groet
Rik
Ik denk dat het voor ons amateur fotografen (die met een budget rekening moeten houden) niet zoveel uitmaakt of je met de sigma van 150 euro fotografeert of met de nikkor van 1500 euro. Dus doen die Sigma.
Spaar mij

groet
Rik
-
- Clublid
- Contacteer:
Hartelijk dank voor je reactie. Ik heb ondertussen verder gezocht op het forum en op het web (Flinke pot koffie is noodzakelijk, het kiezen van de juiste lens en het beoordelen van lenzen is een zeer populair forum onderwerp).
De mening lijkt momenteel the zijn dat de Sigma inderdaad voor de prijs zeer behoorlijk te is, maar dat de Nikon 70-300 VR toch een stuk beter is.
Ik denk er nog even over na, mischien moet ik toch nog wat sparen en de Nikon kopen.
Mvg,
Guido
De mening lijkt momenteel the zijn dat de Sigma inderdaad voor de prijs zeer behoorlijk te is, maar dat de Nikon 70-300 VR toch een stuk beter is.
Ik denk er nog even over na, mischien moet ik toch nog wat sparen en de Nikon kopen.
Mvg,
Guido

[ D300/D200/D50 - Lenzen van 12mm tot 300mm - TC1.4/1.7 - SB-600/800 - GT3541XLS - Kirk BH-1]
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
Sigma
Hallo Guido,
Ik heb hier een Sigma 70-300mm APO staan.
Van mij mag je hem zo proberen, alleen de afstand Ede - Rotterdam is niet gering.
Ik kom wel eens bij mijn broer in Katwijk, dat is iets dichter in de buurt.
Je zou hem daar op kunnen halen en natuurlijk weer terugbrengen als je er zuinig op ben, want hij moet nog naar Sranan.
Groetjes George
Ik heb hier een Sigma 70-300mm APO staan.
Van mij mag je hem zo proberen, alleen de afstand Ede - Rotterdam is niet gering.
Ik kom wel eens bij mijn broer in Katwijk, dat is iets dichter in de buurt.
Je zou hem daar op kunnen halen en natuurlijk weer terugbrengen als je er zuinig op ben, want hij moet nog naar Sranan.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
-
- Clublid
- Contacteer:
Hartelijk dank voor het aanbod. Ede is inderdaad niet naast de deur. Ik ben momenteel in het buitenland voor een project, dus dat gaat voorlopig niet lukken.
Hoe bevalt de lens? Mis je de VR functie?
Mvg,
Guido
Hoe bevalt de lens? Mis je de VR functie?
Mvg,
Guido