Regeldruppels op het raam

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
delfsegek

Regeldruppels op het raam

Bericht door delfsegek » di jan 03 2012 5:35 pm

Ik ben sinds vandaag de eigenaar van een 17-70mm met macro. Hierbij mijn eerste probeersels genomen door de luxaflex toen het weer wat beter begon te worden. Daarna een zwart-wit omzetting met lightroom waarbij de donkere delen van de foto nog zwarter werden inclusief de randen op de druppels (daar was het eigenlijk om te doen). Schiet me maar lek met (opbouwende) kritiek. Wil graag betere composities maken.

exif:
camera: D50
lens: Sigma 17-70mm
focal length: 70mm
sluitertijd: 1/60
diafragma: f9,5
iso: 200

edit: oh ja, wat vignettering toegepast.

Afbeelding

xNicole

Re: Regeldruppels op het raam

Bericht door xNicole » di jan 03 2012 5:46 pm

Mooie scherpe en originele foto! Alleen had ik de camera nog iets meer gekanteld :)

delfsegek

Bericht door delfsegek » di jan 03 2012 7:10 pm

xNicole schreef:Mooie scherpe en originele foto! Alleen had ik de camera nog iets meer gekanteld :)
Bedoel je zodat de luxaflex (wat een reclame) horizontaler komen te staan of nog schever?

xNicole

Bericht door xNicole » di jan 03 2012 7:31 pm

Schever, als je de luxaflex horizontaal zou fotograferen zou het denk ik een saaiere foto worden. :)

Cor Gortzak
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Cor Gortzak » wo jan 04 2012 12:10 pm

Hoi Delfsegek,

Waarom plaats je de exif gegevens boven je foto terwijl deze informatie ook al in je foto zit.

Klik maar eens op de foto zodat hij groter wordt en klik dan op "meer info" rechtsboven in de foto.

Scheelt je weer veel werk.
Cor

Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd

delfsegek

Bericht door delfsegek » wo jan 04 2012 1:15 pm

Cor Gortzak schreef:Hoi Delfsegek,
Waarom plaats je de exif gegevens boven je foto terwijl deze informatie ook al in je foto zit.
Klik maar eens op de foto zodat hij groter wordt en klik dan op "meer info" rechtsboven in de foto.
Scheelt je weer veel werk.
I Know, maar ik vind het altijd wel handig voor de eventuele bezoeker. Die kan de info in één oogopslag zien en voor mij is het een kleine moeite. Noem het... klantvriendelijk :D

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”