Pixel King i-TTL trigger komt snel op de markt

Discussies over flitsers
Plaats reactie
mmuetst

Pixel King i-TTL trigger komt snel op de markt

Bericht door mmuetst » do jan 05 2012 4:20 pm

Deze melding zag ik vandaag op de Pixel site:
Klik hier
En hier nog meer info Klik hier
Geruchten zijn dat de Pixel King voor Nikon in Maart leverbaar wordt in Europa.

Eerst waren er geruchten dat Pixel de King helemaal niet ging maken voor Nikon, maar nu blijkt dat niet waar te zijn.
Nu maar hopen dat hun ad-on tool N- ETTL (de Nikon zal wel N-ITTL gaan heten) er ook snel komt zodat je makkelijk groepen kunt instellen.
Ik heb trouwens een test geschreven over deze King trigger (alleen dan de Canon versie)
Lees hier mijn test tussen Pixel King, Phottix Odin en Yongnuo ST-E2 (wel voor Canon)

thrillseeker

Re: Pixel King i-TTL trigger komt snel op de markt

Bericht door thrillseeker » ma feb 13 2012 10:54 pm

Mooie test.
Misschien kan je me nog wat meer helpen met kiezen. Ik heb nu een Cactus versie 4 trigger set maar ben niet tevreden over het bereik. Vaak gaan mijn flitsers niet af. Zeer vervelend dus. Welke raad je me dan aan? Ik heb twee qihe 500W/sec flitsers en twee Nikon SBtjes. 3 flitsers die reageren als slave op flitslicht en een als master aangestuurd door trigger. De pixelking spreekt me het meest aan.

mmuetst

Bericht door mmuetst » di feb 14 2012 10:05 pm

Bedankt thrillseeker,

Het hangt een beetje af of je i-TTL wilt toepassen. Zo wie zo kun je studio flitsers alleen manual aansturen en niet i-TTL.
Maar je kunt met de Pixel King wel SB flitsers i-TTL aansturen (zoals de SB-700 of de SB-900, kijk op de site van Pixel welke flitsers compatible zijn). Als je alleen voor manual gaat dan zijn de King triggers een beetje te duur. Een beter alternatief zijn dan de Yongnuo RF602, Phottix Strato, Pixel Pawn of de Linkstar LDT 2.4GHZ. Deze zijn allemaal verkrijgbaar in Nederland of goedkoper via e-bay.

thrillseeker

Bericht door thrillseeker » zo feb 19 2012 11:02 pm

Bedankt voor je advies! Welke is aan te raden Phottix Strato of Pixel Pawn? Degelijkheid en bereik zijn het belangrijkst.

mmuetst

Bericht door mmuetst » do mar 01 2012 12:44 am

Ik heb alleen de Phottix Strato getest maar hoor ook wel goede geluiden over de Pixel Pawn.
Ik denk dat ze elkaar niet veel zullen schelen in bereik, maar ik vind de Phottix handiger omdat deze alleen AAA batterijen gebruikt (die meestal ook in je lader passen waar je AA in gaan). De zender van de Pawn werkt op een CR-2032 knoopcel.
Ook kun je op de zender van de Phottix strato een extra flitser plaatsen voor invullicht. Dit kan bij de Pawn niet.
Dus De Phottix Strato dan maar......

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”