Als aanvulling wil ik nog een teleobjectief bijkopen om meer bereik te hebben. Nu wordt uiteraard de vraag gesteld 'waar ga je het objectief voor gebruiken?' Met in het vooruitzicht mijn vakantie in Australië 2013 wil ik de natuur en dieren daar uiteraard vastleggen. Verder ben ik erg geïnteresseerd in vogels en daarom wil ik me hier ook wel eens aan gaan wagen.
Na veel lezen en filmpjes kijken op youtube ben ik tot de volgende selectie gekomen voor mezelf:
- Nikkor AF-S VR 70-300mm f4.5-5.6G een goede allround lens naar mijn idee, f waarde voor buiten prima geschikt, prijs momenteel vanaf 450 euro
- Sigma AF 70-200mm f/2.8 over de hele lengte groot pluspunt f2.8 over hele lengte daardoor ook binnen te gebruiken, minpunt bereik, 200 is dat genoeg?, prijs zonder OS vanaf 579 euro, met OS vanaf 1075 euro, waar je, als ik goed gezien heb tijdens een review, ook beter glas voor krijgt dan de versie zonder OS
- Sigma AF 120-400mm f/4.5-5.6 Groot bereik, sluit mooi aan op de 18-105, zelfde F waarde als de nikkor 70-300 en 100mm meer bereik. Kan hier alleen weinig informatie over vinden op internet dus heb geen idee van kwaliteit e.d. prijs: vanaf 729 euro
De Sigma 70-200 zou ik kopen omdat deze een lage f waarde heeft en dus tevens goed binnen te gebruiken is, alhoewel in de OS versie wel erg aan de dure kant vind (ben nog student, en hobby fotograaf) vandaar. Verder denk ik dat het wel verstandig is om OS te hebben dus die zonder is denk ik geen optie, als dit niet zo is hoor ik dat graag.
De Nikkor is altijd een goede keuze als ik heb gelezen, de Sigma 120-400 kan ik weinig tot niet van vinden m.b.t. informatie, iemand ervaring met deze lens?
Kunnen jullie mij helpen met beslissen? Bedankt!