D90 Zoeker is donker
D90 Zoeker is donker
Goedenavond Nikon Clubmembers!
Ik doe een beroep op jullie kennis/ ervaring !!
Mijn camera kreeg van het een op het andere moment een probleem.
De lichtval in de zoeker werd steeds donkerder. Als ik van objectief verander dan
kan ik 1 a 2 foto's nemen met een goede lichtval. Daarna zakt het licht langzaam weg in de zoeker.
Automatisch flitsen doet ie daarom ook niet meer.
Wie heeft een idee wat het euvel is en moet ik 'm naar Mediamarkt brengen ter reperatie?
Ik heb de 'kit' (body en objectief) gekocht bij Mediamarkt incl verzekering. Garantie is nog 6 maanden.
Vriendelijke groet,
René Dubelaar
Ik doe een beroep op jullie kennis/ ervaring !!
Mijn camera kreeg van het een op het andere moment een probleem.
De lichtval in de zoeker werd steeds donkerder. Als ik van objectief verander dan
kan ik 1 a 2 foto's nemen met een goede lichtval. Daarna zakt het licht langzaam weg in de zoeker.
Automatisch flitsen doet ie daarom ook niet meer.
Wie heeft een idee wat het euvel is en moet ik 'm naar Mediamarkt brengen ter reperatie?
Ik heb de 'kit' (body en objectief) gekocht bij Mediamarkt incl verzekering. Garantie is nog 6 maanden.
Vriendelijke groet,
René Dubelaar
Re: D90 Zoeker is donker
Wanneer heb je de accu voor het laatst opgeladen?
- D7000newbie
- Forumlid
- Contacteer:
D90 Zoeker is donker
Je kunt ook eerst even bellen met NSP in Beverwijk om te horen of ze dit probleem herkennen.
Evt zelf langsbrengen of rechtstreeks opsturen kan ook. Wel in overleg met MM natuurlijk, anders krijg je misschien discussie als er kosten ontstaan...
Evt zelf langsbrengen of rechtstreeks opsturen kan ook. Wel in overleg met MM natuurlijk, anders krijg je misschien discussie als er kosten ontstaan...
Nikon D7000 met MB-D11 grip, SB700 flitser, R1C1 macro flitserset, Gitzo statief en monopod.
Nikon objectieven: 10-24mm f/3.5-4.5G | 18-105mm f/3.5-5.6G | 70-300mm f/4.5-5.6G | 35mm f/1.8G | 50mm f/1.4G | 85mm f/1.4G | 105mm f/2.8G Micro | TC-17 convertor
Nikon objectieven: 10-24mm f/3.5-4.5G | 18-105mm f/3.5-5.6G | 70-300mm f/4.5-5.6G | 35mm f/1.8G | 50mm f/1.4G | 85mm f/1.4G | 105mm f/2.8G Micro | TC-17 convertor
@ 7000 newbie:
Dank je wel voor de tip!
Groet Rene
NSP in Beverwijk bellen? Ja, en even langs MM in Hoofddorp.Je kunt ook eerst even bellen met NSP in Beverwijk om te horen of ze dit probleem herkennen.
Dank je wel voor de tip!
Groet Rene
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
NSP=Nikon Service Point, 0251-274737ReneDubelaar schreef:@ 7000 newbie:NSP in Beverwijk bellen? Ja, en even langs MM in Hoofddorp.Je kunt ook eerst even bellen met NSP in Beverwijk om te horen of ze dit probleem herkennen.
Dank je wel voor de tip!
Groet Rene
Je schrijft over een verlengde garantie. Die zal je bij de MM hebben meegekocht en je schrijft dat je nog 6 maanden hebt dus laat de afwikkeling in geval van verzending via MM lopen of wanneer je het zelf doet laat MM het schriftelijk aan je bevestigen dat je hiervoor toestemming hebt. Dit zoals al eerder geschreven straks een discussie over de factuur te vermijden.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Het lijkt op een probleem met het diafragma, dat hoor bij het kijken door de zoeker en scherpstellen altijd wijd open te staan en lijkt nu wel dicht.
Wat voor objectieven gebruik je ?
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Je hebt een punt, maar een verklaring voor het weigeren van het automatisch flitsen zie ik daar niet in.a90 schreef:Het lijkt op een probleem met het diafragma, dat hoor bij het kijken door de zoeker en scherpstellen altijd wijd open te staan en lijkt nu wel dicht.
Raar probleem in ieder geval.
Is de camera al gereset? Ik verwacht er niets van, maar je weet nooit.
@ Tom: Ja ik heb gereset volgens instruktieboek maar dat helpt niets.
@a90: Ik heb twee objectieven : AF-S Nikkor 18-105mm en AF-S Nikkor 50mm
@ jan : Nikon Service Point ga ik ook bellen. Dank je wel voor de info : tel nr en garantie.
Extra info D90 Zoeker is donker: : als ik fotografeer via 'Beelden kadreren op de monitor' (livebeeld) dan flitst de camera zonder probleem, maar
het beeld op het LCDscherm is ook donker.
@a90: Ik heb twee objectieven : AF-S Nikkor 18-105mm en AF-S Nikkor 50mm
@ jan : Nikon Service Point ga ik ook bellen. Dank je wel voor de info : tel nr en garantie.
Extra info D90 Zoeker is donker: : als ik fotografeer via 'Beelden kadreren op de monitor' (livebeeld) dan flitst de camera zonder probleem, maar
het beeld op het LCDscherm is ook donker.