Firmeware update D700, wil niet!!!
- wopper
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Firmeware update D700, wil niet!!!
Nou nou ben al de gehele avond aan de gang om de laaste firmeware update te downloade van de Nikon site, maar het gaat mij maar niet lukken.
Wat doe ik fout, wie oh wie weet er raad??
Ik heb Windows 7 en Explorer 9, is dat soms fout???
Wat doe ik fout, wie oh wie weet er raad??
Ik heb Windows 7 en Explorer 9, is dat soms fout???
Laatst gewijzigd door wopper op vr jan 06 2012 9:21 am, 2 keer totaal gewijzigd.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Firmeware update d700
Internet Explorer is behoorlijk fout, maar niet zo fout dat je er niet zoiets mee zou kunnen downloaden. Wat is precies het probleem bij het downloaden?
- wopper
- Clublid
- Contacteer:
Nou ik ga naar de site van Nikon, doe me zoals beschreven de firmeware downloaden, sla hem op mijn P.C. Dan moet je het gedowdloade gaan uipakken(doosje met boekjes erin), maar dat doet hij niet. Kan het zijn dat ik misschien niet het juiste uitpak programa op mijn P.C. heb....
Ik heb het al geprobeert met Internet Explorer en met Fire Fox. Dacht dat het misschien daar aan kon liggen.
Ik heb het al geprobeert met Internet Explorer en met Fire Fox. Dacht dat het misschien daar aan kon liggen.
Het bestand is gecomprimeerd, en kan uitgepakt worden met b.v. Winrar. Zonder zo'n in-uitpak programma gaat het niet.wopper schreef:Nou ik ga naar de site van Nikon, doe me zoals beschreven de firmeware downloaden, sla hem op mijn P.C. Dan moet je het gedowdloade gaan uipakken(doosje met boekjes erin), maar dat doet hij niet. Kan het zijn dat ik misschien niet het juiste uitpak programa op mijn P.C. heb....
Bert
- wopper
- Clublid
- Contacteer:
Heb me net winrar erop gezet, nu zegt hij alsmaar dat hij niet kan openen omdat het bestand beschadigd is.....Pluruk schreef:Het bestand is gecomprimeerd, en kan uitgepakt worden met b.v. Winrar. Zonder zo'n in-uitpak programma gaat het niet.wopper schreef:Nou ik ga naar de site van Nikon, doe me zoals beschreven de firmeware downloaden, sla hem op mijn P.C. Dan moet je het gedowdloade gaan uipakken(doosje met boekjes erin), maar dat doet hij niet. Kan het zijn dat ik misschien niet het juiste uitpak programa op mijn P.C. heb....
Bert

- Léon Obers
- Forumlid
Dan download je het nog een keer.
https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app ... a_id/45646" onclick="window.open(this.href);return false;
Overigens een zelfuitpakkend exe-bestand.
Je hebt er helemaal geen Winrar voor nodig. Na opklikken wordt een map "D700Update" aangemaakt met het "D7000102.bin" firmwarebestand erin.
Dat bestand zet je met een cardreader in de hoofddirectory van de D700 CompactFlash geheugenkaart.
Volg simpelweg de instructies op, die bij de hiervoor vermelde Nikon webpagina vermeld staan.
Nog meer uitgebreid uitgelegd: http://www.nikonsupport.eu/europe/kdb/e ... l_ABF.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app ... a_id/45646" onclick="window.open(this.href);return false;
Overigens een zelfuitpakkend exe-bestand.
Je hebt er helemaal geen Winrar voor nodig. Na opklikken wordt een map "D700Update" aangemaakt met het "D7000102.bin" firmwarebestand erin.
Dat bestand zet je met een cardreader in de hoofddirectory van de D700 CompactFlash geheugenkaart.
Volg simpelweg de instructies op, die bij de hiervoor vermelde Nikon webpagina vermeld staan.
Nog meer uitgebreid uitgelegd: http://www.nikonsupport.eu/europe/kdb/e ... l_ABF.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vriendelijke groet, Léon Obers
- wopper
- Clublid
- Contacteer:
Re: Firmeware update D700, wil niet!!!
Dit krijg ik te zien als ik een dubbelklik doe als het bestand op de kaart staat....
Fout melding
H:\D700update/D7000102.bin
Archief heeft onbekend formaat of is beschadigd.
Ben bang als ik de kaart in het fotomachien doe dat ik straks hellemaal niks meer erop heb staan
Fout melding
Ben bang als ik de kaart in het fotomachien doe dat ik straks hellemaal niks meer erop heb staan

- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Oh! Maar dan heb je geen probleem met het bestand hoor, dat hoort te gebeuren. Je PC hoort niets te (kunnen) doen met dat .bin bestand. Dat moet door je camera worden geinterpreteerd. Je moet het alleen op de geheugenkaart plaatsen. Probeer niet het te openen o.i.d.wopper schreef:Dit krijg ik te zien als ik een dubbelklik doe als het bestand op de kaart staat....
Fout melding
Als je het bestand op de kaart hebt staan conform instructie gewoon de kaart in de camera en updaten (ook conform instructie). Geen zorgen, de camera checkt eerst of het bestand OK is en heeft waarschijnlijk ook nog wel een rollback functie voor het geval het fout gaat (kan het wel uitleggen maar dat wordt erg technisch).
Enige wat je moet doen is zorgen dat je een volle batterij hebt en de camera tijdens de update ONDER GEEN ENKEL BEDING UITSCHAKELEN, tot deze meldt dat hij klaar is. Hoe lang het ook duurt (al is het meestal enkele minuten).
Spul waarmee je foto's maakt...
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
PS: Wat ik even niet weet is of het bestand in de root van de geheugenkaart (in jou geval H:) moet staan of dat het in die folder op de kaart moet staan, maar dat staat vast wel in de instructie.
Spul waarmee je foto's maakt...
- wopper
- Clublid
- Contacteer:
Zo heb nu alles op de kaart staan, heb de kaart in de camera gedaan.
Zet zoals besschreven de camera aan ga naar firmware versie zie daar A 1.01 en B1.01 staan.
Maar zoals beschreven zou onder gereed update moeten staan, tja en dat heb ik er dus weer niet staan.
Krijg er een punt hoofd van :mrgreen:
Zet zoals besschreven de camera aan ga naar firmware versie zie daar A 1.01 en B1.01 staan.
Maar zoals beschreven zou onder gereed update moeten staan, tja en dat heb ik er dus weer niet staan.
Krijg er een punt hoofd van :mrgreen:
- Léon Obers
- Forumlid
Lezen is kennelijk niet je sterkste kant, en echt, een kind kan de was doen met de uitvoerige gebruiksaanwijzing die Nikon ter beschikking stelt.
Heb je dat firmware D7000102.bin bestand in de hoofddirectory van een geheugenkaart staan (dus niet in een mapje),
en dan eigenlijk nog het beste zonder iets anders op dat kaartje? (Dus dat D7000102.bin bestand is dan het enigste bestand op het geheugenkaartje).
Wat Nikon aangeeft in hun handleiding:
Belangrijk:
Zorg ervoor dat u de firmware kopieert naar de hoofddirectory van de geheugenkaart.
De camera herkent de nieuwe firmware niet als deze zich in een map in de hoofddirectory bevindt.
Dan vanaf hoofdstuk 5 van de uitvoerige handleiding: http://www.nikonsupport.eu/europe/kdb/e ... l_ABF.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb je dat firmware D7000102.bin bestand in de hoofddirectory van een geheugenkaart staan (dus niet in een mapje),
en dan eigenlijk nog het beste zonder iets anders op dat kaartje? (Dus dat D7000102.bin bestand is dan het enigste bestand op het geheugenkaartje).
Wat Nikon aangeeft in hun handleiding:
Belangrijk:
Zorg ervoor dat u de firmware kopieert naar de hoofddirectory van de geheugenkaart.
De camera herkent de nieuwe firmware niet als deze zich in een map in de hoofddirectory bevindt.
Dan vanaf hoofdstuk 5 van de uitvoerige handleiding: http://www.nikonsupport.eu/europe/kdb/e ... l_ABF.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vriendelijke groet, Léon Obers
- wopper
- Clublid
- Contacteer:

Tja Leon dat is erg, beter lezen de volgende keer, je had gelijk. Ik had het bestand niet uit het mapje gehaalt, dat was het probleem.
Maar in ieder geval iedereen hartelijk bedankt voor de info, ik heb nu de juiste nieuwste versie erop staan

En ook maar ff gelijk de SB-900 gedaan.
En het ergste is, heb dat een jaar of 2 geleden zonder problemen met de D300 in éé'n keer gedaan.
Nogmaals bedankt voor de info, ben weer happy.