Welke Lenzen voor de D40

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Plaats reactie
MarcelFDS

Welke Lenzen voor de D40

Bericht door MarcelFDS » di mei 29 2007 11:00 pm

Beste,

Volgende maand gaan we op vakantie naar de USA en hier ga ik me eerste Digitale spiegelreflexcamera kopen (D40). Ik word hierbij geholpen door vrienden die hier wonen.

Nu is mijn vraag wat voor teleobjectieven er op de D40 passen. Mijn oog was al gevallen op de 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR Zoom-Nikkor maar ik hoor regelmatig dat bijvoorbeeld sigma en tamron lenzen veel betere prijs/kwaliteit verhoudingen hebben. Heeft iemand hier ervaringen mee of kan iemand mij vertellen hoe ik kan zien of objectieven een SWM ingebouwd hebben.

De gevonden objectieven die op een D40 passen zijn in ieder geval:
-70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR Zoom-Nikkor
-55-200mm f/4-5.6G ED AF-S VR DX Zoom-Nikkor

Deze prijsklasse zoek ik ook gelijk een objectief, de 70-300 is de bovengrens.

Graag geen preken over waarom ik geen D40 zou moeten kopen maar serieuze reacties.

Grt. Marcel van Houwelingen

MarcelFDS

Bericht door MarcelFDS » wo mei 30 2007 11:46 am

Voor zover ik hier zie zijn dat alleen maar nikkor lenzen en mijn vraag was juist hoe je dit zou kunnen zien bij bijvoorbeeld sigma of tamron lenzen.

Gebruikerservaringen zou ik ook graag horen!

cstr1
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door cstr1 » wo mei 30 2007 11:49 am

zie de andere topic, Sigma al wel, Tamron nog geen lenzen voor de D40.

http://www.sigma-photo.com/news/news.asp?nID=3324
D40 met een Nikon 18-55 AF-S in zwart en zilver, 55-200 AF-S, 50mm f/1.8 D AF en 18-70 AF-S, SB-600, omkeerring, IR Remote Control, 52mm 0.45X Wide-Angle Lens en in de broekzak een Minolta Dimage.

MarcelFDS

Bericht door MarcelFDS » do mei 31 2007 3:44 pm

Tevens nog een klein vraagje. Als ik de D40 koop in amerika zit er waarschijnlijk een opladersnoer aan die je niet kan gebruiken in nederland. is in nederland makkelijk aan dit snoer te komen? Of moet je dan gelijk een nieuwe oplader kopen.

Hauer

Bericht door Hauer » do mei 31 2007 4:07 pm

Ik kan je de de Nikkor 18-200VR aanbevelen. Persoonlijk vindt ik het de ideale allround lens en dus ideaal voor vakanties. Ook Sigma heeft nu een soortgelijke lens met optische stabilisatie (OS). Wat betreft Tamron.... zie link: http://www.tamron.co.jp/en/news/release_2007/0213.html
Wens je alvast een fijne vakantie.
Mvgr. Herman

rik6230

Bericht door rik6230 » do mei 31 2007 5:00 pm

MarcelFDS schreef:Tevens nog een klein vraagje. Als ik de D40 koop in amerika zit er waarschijnlijk een opladersnoer aan die je niet kan gebruiken in nederland. is in nederland makkelijk aan dit snoer te komen? Of moet je dan gelijk een nieuwe oplader kopen.
Ik heb ook spullen uit amerika. De snoeren zijn hier in Nederland makkelijk verkrijgbaar.

groet,
Rik

obicham

Bericht door obicham » do mei 31 2007 8:22 pm

zorg wel dat je niet wordt aangehouden door de douane, kan anders een dure camera worden.
Krijg je geen probleem met garantie ???

Schenk

Bericht door Schenk » za jun 16 2007 5:21 pm

MarcelFDS schreef:Tevens nog een klein vraagje. Als ik de D40 koop in amerika zit er waarschijnlijk een opladersnoer aan die je niet kan gebruiken in nederland. is in nederland makkelijk aan dit snoer te komen? Of moet je dan gelijk een nieuwe oplader kopen.
Beetje laatje reaktie, maar ik zit nog maar pas op dit forum :-) Heb paar jaar geleden een ponit-and-shoot cameraatje gekocht in de US. Stekker inderdaad niet bruikbaar in NL. Heb de stekker er gewoon afgeknipt en een nieuwe aan geschroeft. Zo gepiept...

Schenk

Bericht door Schenk » za jun 16 2007 5:24 pm

Hauer schreef:Ik kan je de de Nikkor 18-200VR aanbevelen. Persoonlijk vindt ik het de ideale allround lens en dus ideaal voor vakanties. Ook Sigma heeft nu een soortgelijke lens met optische stabilisatie (OS). Wat betreft Tamron.... zie link: http://www.tamron.co.jp/en/news/release_2007/0213.html
Wens je alvast een fijne vakantie.
Mvgr. Herman
Die Sigma 18-200 OS komt binnenkort uit, maar heeft geen HSM, hetgeen betekent: alleen handmatige focus. Toch?

<edit>

MarcelFDS

Bericht door MarcelFDS » do jul 19 2007 1:01 am

Heerlijke vakantie in Amerika gehad en wat spullen gekocht!

De D40 heb ik met nikon's cashback actie gekocht voor 500-90 euro in nederland.

Verder heb ik in amerika gekocht:

-70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR Zoom-Nikkor
-SB-400
-Sandisk ultra 2 PLUS 2GB SD
-Extra Batterij

Voor de totale kosten van 493 euro inclusief verzendkosten.

Kortom, een stuk goedkoper!

Grt Marcel

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”