Welke Lenzen voor de D40
Welke Lenzen voor de D40
Beste,
Volgende maand gaan we op vakantie naar de USA en hier ga ik me eerste Digitale spiegelreflexcamera kopen (D40). Ik word hierbij geholpen door vrienden die hier wonen.
Nu is mijn vraag wat voor teleobjectieven er op de D40 passen. Mijn oog was al gevallen op de 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR Zoom-Nikkor maar ik hoor regelmatig dat bijvoorbeeld sigma en tamron lenzen veel betere prijs/kwaliteit verhoudingen hebben. Heeft iemand hier ervaringen mee of kan iemand mij vertellen hoe ik kan zien of objectieven een SWM ingebouwd hebben.
De gevonden objectieven die op een D40 passen zijn in ieder geval:
-70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR Zoom-Nikkor
-55-200mm f/4-5.6G ED AF-S VR DX Zoom-Nikkor
Deze prijsklasse zoek ik ook gelijk een objectief, de 70-300 is de bovengrens.
Graag geen preken over waarom ik geen D40 zou moeten kopen maar serieuze reacties.
Grt. Marcel van Houwelingen
Volgende maand gaan we op vakantie naar de USA en hier ga ik me eerste Digitale spiegelreflexcamera kopen (D40). Ik word hierbij geholpen door vrienden die hier wonen.
Nu is mijn vraag wat voor teleobjectieven er op de D40 passen. Mijn oog was al gevallen op de 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR Zoom-Nikkor maar ik hoor regelmatig dat bijvoorbeeld sigma en tamron lenzen veel betere prijs/kwaliteit verhoudingen hebben. Heeft iemand hier ervaringen mee of kan iemand mij vertellen hoe ik kan zien of objectieven een SWM ingebouwd hebben.
De gevonden objectieven die op een D40 passen zijn in ieder geval:
-55-200mm f/4-5.6G ED AF-S VR DX Zoom-Nikkor
Deze prijsklasse zoek ik ook gelijk een objectief, de 70-300 is de bovengrens.
Graag geen preken over waarom ik geen D40 zou moeten kopen maar serieuze reacties.
Grt. Marcel van Houwelingen
- cstr1
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
zie de andere topic, Sigma al wel, Tamron nog geen lenzen voor de D40.
http://www.sigma-photo.com/news/news.asp?nID=3324
http://www.sigma-photo.com/news/news.asp?nID=3324
D40 met een Nikon 18-55 AF-S in zwart en zilver, 55-200 AF-S, 50mm f/1.8 D AF en 18-70 AF-S, SB-600, omkeerring, IR Remote Control, 52mm 0.45X Wide-Angle Lens en in de broekzak een Minolta Dimage.
Ik kan je de de Nikkor 18-200VR aanbevelen. Persoonlijk vindt ik het de ideale allround lens en dus ideaal voor vakanties. Ook Sigma heeft nu een soortgelijke lens met optische stabilisatie (OS). Wat betreft Tamron.... zie link: http://www.tamron.co.jp/en/news/release_2007/0213.html
Wens je alvast een fijne vakantie.
Mvgr. Herman
Mvgr. Herman
Ik heb ook spullen uit amerika. De snoeren zijn hier in Nederland makkelijk verkrijgbaar.MarcelFDS schreef:Tevens nog een klein vraagje. Als ik de D40 koop in amerika zit er waarschijnlijk een opladersnoer aan die je niet kan gebruiken in nederland. is in nederland makkelijk aan dit snoer te komen? Of moet je dan gelijk een nieuwe oplader kopen.
groet,
Rik
Beetje laatje reaktie, maar ik zit nog maar pas op dit forumMarcelFDS schreef:Tevens nog een klein vraagje. Als ik de D40 koop in amerika zit er waarschijnlijk een opladersnoer aan die je niet kan gebruiken in nederland. is in nederland makkelijk aan dit snoer te komen? Of moet je dan gelijk een nieuwe oplader kopen.

Die Sigma 18-200 OS komt binnenkort uit, maar heeft geen HSM, hetgeen betekent: alleen handmatige focus. Toch?Hauer schreef:Ik kan je de de Nikkor 18-200VR aanbevelen. Persoonlijk vindt ik het de ideale allround lens en dus ideaal voor vakanties. Ook Sigma heeft nu een soortgelijke lens met optische stabilisatie (OS). Wat betreft Tamron.... zie link: http://www.tamron.co.jp/en/news/release_2007/0213.html
Mvgr. Herman
<edit>
Heerlijke vakantie in Amerika gehad en wat spullen gekocht!
De D40 heb ik met nikon's cashback actie gekocht voor 500-90 euro in nederland.
Verder heb ik in amerika gekocht:
-SB-400
-Sandisk ultra 2 PLUS 2GB SD
-Extra Batterij
Voor de totale kosten van 493 euro inclusief verzendkosten.
Kortom, een stuk goedkoper!
Grt Marcel
De D40 heb ik met nikon's cashback actie gekocht voor 500-90 euro in nederland.
Verder heb ik in amerika gekocht:
-SB-400
-Sandisk ultra 2 PLUS 2GB SD
-Extra Batterij
Voor de totale kosten van 493 euro inclusief verzendkosten.
Kortom, een stuk goedkoper!
Grt Marcel