Advies gevraagd: welke extra lens/lenzen voor de D5100

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Plaats reactie
Ocram
Forumlid
Forumlid

Advies gevraagd: welke extra lens/lenzen voor de D5100

Bericht door Ocram » wo jan 11 2012 10:32 pm

Hallo.
Zoals eerder geschreven in een andere gedeelte van deze forum. Ik ben een beginner.
Ik heb een D5100 met een 18-105 lens. Regelmatig ga ik op stedentrip. Soms naar buitenlandse steden.
O.a. staan New York, Willemstad, Rome, Madrid en Barcelona op de vakantieplanning. De camera en lens gaan dus mee.

Is de 18-105 gewoon voldoende of raden jullie mij aan of toch verder te gaan kijken voor een extra lensje of extra lenzen?
Mijn foto interesse gaat uit naar straatfotografie, musea, gebouwen, stekelijke natuurparken e.d. Ook wil rekening houden met de nacht/avond/ochtend opnamen.
Ik heb geen probleem om lenzen te verwisselen, want dat is 1 van de voordelen van zo'n DSLR. De verkoper in de fotozaak liet het aan mij zien dat een lens verwisselen een peuleschil is. Mijn budget voor een nieuwe lens of lenzen hou ik (voorlopig) op 600 Euro.

Alle tips zijn welkom.

Steven

Re: Advies gevraagd: welke extra lens/lenzen voor de D5100

Bericht door Steven » wo jan 11 2012 10:46 pm

Ik adviseer je een nikkor 50mm f/1.4 of f/1.8 meer heb je feitelijk niet nodig naast het objectief dat je al hebt voor de vakantie die je beschrijft.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo jan 11 2012 11:06 pm

Adviseer dan de 35mm F1.8; een veel betere keus op een DX camera.

Wat gebruik je het vaakst met je huidige objectief? Veel 18mm? Dan eens kijken in het supergroothoek-bereik. Veel 105mm? Dan een teleobjectief erbij.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

JeroenS
Forumlid
Forumlid

Bericht door JeroenS » wo jan 11 2012 11:19 pm