ja, je hebt gelijk. Oorspronkelijk bedoeld was het zonder mannetjes te maken. Mannetjes erbij geven ook het gevoel dat erbij kan gepaard gaan. Maar... ik wist niet of men het zou begrijpen of zien zonder die mannetjes. En deze moesten erbij geschilderd worden. Voor mij is het geen probeem omdat ik teken academie gevolgd heb. Ik hou me nu gewoonweg een heel primitieve ventjes die weergeven wat er moet weergegeven worden om het einddoel van mijn werk duidelijk te maken.
Weet je bij de vorige met die wegen nou daar had ik over geaarzeld om er een mannetje erbij te plaatsen die al dansend en waggelend zijn evenwicht probeert te houden bij al die (te kiezen) wegen.
Ik wil er nog iets aan toevoegen, ter verdedigen

. Nergens in de natuur vind je dat beeld. Het enige wat je moet doen is iets te fotograferen dat je in staat stelt om dat te verwezenlijken. De juiste technieken toepassen en de foto met zorg hanteren.
Als Photoshop heeft niet voor niets een penseel aan zijn programma toegevoegd denk ik. Vandaar dat ik het ook gebruikte om de wezens erbij te schilderen.
Alles wat je ziet komt vanuit mijn toestel en brein. Gebruikmakend van mijn computerprogramma's.
Dit is gewoonweg een creatieve fotobewerking.