abstract : de val

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Loeky

Bericht door Loeky » za jan 14 2012 10:09 pm

1.

Afbeelding

2.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Loeky op ma jan 16 2012 9:08 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: abstract : de val

Bericht door a90 » za jan 14 2012 11:29 pm

Ehhh, is dit een schilderij ?
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Loeky

Bericht door Loeky » zo jan 15 2012 8:13 am

Een creatief bewerkt foto tot een schilderachtig geheel. Slechts de mannetjes werden erbij geschilderd. Om de val duidelijk de maken.

jac49
Forumlid
Forumlid

Bericht door jac49 » zo jan 15 2012 9:49 am

@Loekie Slechts de mannetjes werden erbij geschilderd.

Vandaar dat dit niet abstract is. :wink: :wink: .
maar toch mooi gedaan,het beoordelen van dit soort kunstzinnige foto's wordt wel heel erg lastig ,ik weet niet wat andere forum leden hier van denken, wellicht een punt van discussie???
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

Loeky

Bericht door Loeky » zo jan 15 2012 12:36 pm

:) ja, je hebt gelijk. Oorspronkelijk bedoeld was het zonder mannetjes te maken. Mannetjes erbij geven ook het gevoel dat erbij kan gepaard gaan. Maar... ik wist niet of men het zou begrijpen of zien zonder die mannetjes. En deze moesten erbij geschilderd worden. Voor mij is het geen probeem omdat ik teken academie gevolgd heb. Ik hou me nu gewoonweg een heel primitieve ventjes die weergeven wat er moet weergegeven worden om het einddoel van mijn werk duidelijk te maken.

Weet je bij de vorige met die wegen nou daar had ik over geaarzeld om er een mannetje erbij te plaatsen die al dansend en waggelend zijn evenwicht probeert te houden bij al die (te kiezen) wegen.

Ik wil er nog iets aan toevoegen, ter verdedigen :wink: . Nergens in de natuur vind je dat beeld. Het enige wat je moet doen is iets te fotograferen dat je in staat stelt om dat te verwezenlijken. De juiste technieken toepassen en de foto met zorg hanteren.
Als Photoshop heeft niet voor niets een penseel aan zijn programma toegevoegd denk ik. Vandaar dat ik het ook gebruikte om de wezens erbij te schilderen.
Alles wat je ziet komt vanuit mijn toestel en brein. Gebruikmakend van mijn computerprogramma's.

Dit is gewoonweg een creatieve fotobewerking.

oud0001

Bericht door oud0001 » ma jan 16 2012 1:37 am

Hmm, best wel concreet en persoonlijk zie je dergelijke bewerkingen ook in het foto raadsel topic.

FrankO
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door FrankO » ma jan 16 2012 8:50 am

Ik denk dat de mannetjes het geheel minder maken. Kunst van het weg laten..
D300; MB10; AF-S 17-55 f/2.8G ED-IF; AF-S DX 35 f/1.8G; Micro AF-S 60 f/2.8 IF-ED; AF-S VR 70-200 f/2.8G IF-ED ; AF VR 80-400 f/4.5-5.6D ED; SB600; R1C1; Nikon 1 V1 18.5 f/1.8 + 10-30 VR + 30-110 VR + SB-N5; Coolpix AW100

Suus

Bericht door Suus » ma jan 16 2012 4:36 pm

Hoi hoi,

Vind het wel apart en kunstig, toch is mijn eerste indruk: geschilderd doek, dat het daarop beter thuis zou horen.

Bedankt voor het delen in ieder geval, heb je nog zoiets?

Germay
Forumlid
Forumlid

Bericht door Germay » ma jan 16 2012 5:08 pm

:mrgreen: Mooi gedaan zeg hier hou ik wel van.Een tip,ik had in het midden een beetje opgedonkert had je mijn inziens nog meer diepte gekregen zonder die mannetjes uiteraard.
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.

Loeky

Bericht door Loeky » ma jan 16 2012 9:06 pm

Bedankt aan allen.
Ja, ik heb nog een paar creatieve werkjes. de ene al beter of moeilijker dan de andere. Sommigen met en anderen zonder al teveel bij verwerkingen. Hangt af wat ik echt wil mededelen.
Dat zwart puntje is een goed idee. Alvast bedankt voor de tip. Boven plaats ik mijn update. Dat is overzichtelijker voor wie kijken wil naar de werkjes.

jac49
Forumlid
Forumlid

Bericht door jac49 » ma jan 16 2012 11:42 pm

Ik vind in ieder geval het beeld met de mannetjes sterker .
Ja en kunst moet je niet veranderen ,zeker niet omwille van andere betrachters ,jij hebt met het beeld een bedoeling gehad en die met ons gedeeld,maar mischien is het beter om deze beelden in fotopresentatie te plaatsen.
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

Arie Vigelius
Forumlid
Forumlid

Bericht door Arie Vigelius » di jan 17 2012 7:54 am

Ben het met Jac49 eens.
Df Shooter.
http://www.vigelius.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Loeky

Bericht door Loeky » di jan 17 2012 8:46 am

Ok en bedankt Jac en Zorackx. Jullie hebben gelijk. Mijn tekenleraar zei altijd, je eerste lijn is altijd de beste. Dus moesten we niet beginnen te vegen. :wink:

Suus

Bericht door Suus » di jan 17 2012 3:54 pm

Hoi Loeky,

Stip vind ik niet zo mooi. Des te mooier is die andere weer!

Arie Vigelius
Forumlid
Forumlid

Bericht door Arie Vigelius » di jan 17 2012 7:15 pm

Het feit dat je het "verst vallende" poppetje kleiner hebt getekend, geeft vanzelf diepte aan de kunstwerk.
Die stip: gauw weghalen! :-)
Df Shooter.
http://www.vigelius.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”