Cybershooter schreef:Mooie foto's die naar de gegeven omstandigheden, toch behoorlijk scherp zijn. Foto 1 vind ik zelf persoonlijk iets te koud qua witbalans. Foto 2,3 en 4 geven goed het gevoel van snelheid weer. Ook mooi is dat je rekening hebt gehouden met het feit dat je sluitertijd niet heel hoog moet zijn met het meetrekken van de camera tijdens het afdrukken, zodat je de achtergrond en de wielen van de motoren in beweging ziet.
Tips om de camera mee te trekken met het onderwerp, heb ik niet echt voor je. Dat blijft altijd een moeilijk onderdeel van fotograferen van snel bewegende onderwerpen, maar zo te zien gaat het je aardig af hoor.
Bedankt voor je feedback, het blijft inderdaad altijd wel lastig! De omstandigheden waren niet ideaal maar dat is ook juist de uitdaging. Mijn D3100 presteert met dit objectief toch eigenlijk heel behoorlijk (vanuit mijn optiek).
Suus schreef:Knap gedaan! Zeker omdat de beweging niet parallel aan jouw camera is is pannen erg moeilijk. Mijn oom zit in de motorrace en heb het ook eens geprobeerd. Ik vind het lint op de achtergrond erg storend, misschien kun je iets met je diafragma stoeien. Ik vind op foto 1 het opspattend zand erg mooi
Groetjes
Suus
Dankje!

Het is inderdaad lastig om goed te 'pannen'. Ja het diafragma zou ik wel iets meer open kunnen draaien, je speelt wel meer op 'safe' door het diafragma wat te knijpen en zo meer van de opname scherp te krijgen. Ik ga het zeker proberen.
Groeten