D200 rechtstreeks uit USA

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Joglo

D200 rechtstreeks uit USA

Bericht door Joglo » do mei 31 2007 8:22 pm

Ik sta er voor open om rechtsreeks in de USA een D200 kit te kopen
met 3 lenzen te weten Nikon AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70mm lens , Nikon 70-300mm f/4-5.6G AF Zoom-Nikkor, high resolution Wide Angle Lens, een koffer een tas , statief en 3 filters een 4 GB kaart en een
cleaningsetje setprijs 1800 dollar verzendkosten 100 dollar verzekerd verzenden.

Na een dag bellen met Douane, accountant, Nikon, en TNT inklaring
is mij duidelijk geworden dat een aanschaf van deze camera 19% btw en maximaal 14% invoerrechten gaat kosten. De garantie is in de EU niet geldig maaaaaaaaaaaarr dat geldt alleen voor de body. Lenzen en flits etc zijn wereldwijd gegarandeerd.
Ik betaal met Visa dus standaard 6 maanden verzekering en kan dat voor 8 euro nog uitbreiden om een beetje zekerheid in te bouwen.

Bij de huidige dollarkoers kost deze set ca 1900 euro.
Ik hoef denk ik niet voor te rekenen dat het mij in Nederland iets meer gaat kosten. De eventuele kosten voor een reparatie wil ik met een dergelijk verschil wel voor mijn rekening nemen.
Wie heeft er ervaring mee en waar zit die adder.

Alvast bedankt

Joglo.

paparazzi

Bericht door paparazzi » do mei 31 2007 8:31 pm

Heb je geen familie/vrienden die binnenkort naar Amerika gaan? Ik heb onlangs spulletjes mee laten brengen door vrienden die op familiebezoek gingen, zodat ik de tax-kwestie heb kunnen omzeilen.

Als je bij B&H bestelt zit je wat betrouwbaarheid betreft in elk geval goed. Hoor langs alle kanten, ook op internationale fora, dat die betrouwbaar zijn en mijn bestelling was ook prima in orde.

Overigens, een 70-300G? Waarom geen vr?

Joglo

Bericht door Joglo » do mei 31 2007 8:34 pm

Ok bedankt voor je reactie.
Ik ben zelfstandig dus ik kan de BTW terugvorderen omdat ik hem zakelijk koop.
Ga ik niet voor vliegen. hhaa
wat is B&H sorry ben nog nieuw hier....

Overeigens ben ik benieuwd of dit voor mij een goede aankoop is. Ik start over enkele weken met de fotovakopleiding vandaar mijn gesnuffel omtrent de aankoop.

Groetjes,
Joglo

paparazzi

Bericht door paparazzi » do mei 31 2007 8:38 pm

http://www.bhphotovideo.com/

bij welk bedrijf wil jij bestellen? er zijn ook veel zaakjes die je oplichten, dus kijk daar mee uit en doe eerst grondig research via google of het wel 'n betrouwbaar bedrijf is waarbij je wilt bestellen

Als je een fotovakopleiding gaat doen, zul je waarschijnlijk al snel betere (lichtsterkere) lenzen willen hebben, in elk geval zou ik zeker de 70-300G laten schieten want de vr versie is kwalitatief 'n stuk beter. Als kitlens is de 18-70 helemaal niet verkeerd. Wat voor super wide angle praat je over? De Nikon 12-24? Een Sigma 10-20?

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: D200 rechtstreeks uit USA

Bericht door Hans Braakhuis » vr jun 01 2007 9:30 am

Joglo schreef: De garantie is in de EU niet geldig maaaaaaaaaaaarr dat geldt alleen voor de body. Lenzen en flits etc zijn wereldwijd gegarandeerd.
Als ik bij Nikon kijk, dan staat daar een ander verhaal: Nikon Support en dan zoeken op garantie:

Digitale producten van Nikon die in Europa worden verkocht, vallen onder een garantie die wordt gerespecteerd door de Europese vestigingen van Nikon in de hieronder vermelde landen. Deze garantie wordt niet ondersteund door Nikon vestigingen buiten Europa. Digitale producten van Nikon die buiten Europa worden gekocht vallen onder lokale garanties.

Voor service en garantie op buiten Europa gekochte artikelen kun je dan ook terecht in de winkel waar je wat kocht.

Nikon support heeft het dan over:
Als ik een Nikon product op de "grijze markt" heb gekocht, heb ik dan garantie?
Ja, alle Nikon producten zijn voorzien van een garantie van de fabrikant. Het daartoe bestemde Nikon servicecenter zal altijd Nikon producten repareren die onder de garantie vallen, terwijl ze ook reparaties uitvoert die buiten de garantie vallen. Als u een product van de grijze markt bezit, dient u dit voor onderhoud terug te sturen naar de verkoper of de importeur waar het product werkelijk vandaan komt. Raadpleeg hiervoor de contactinformatie van de leverancier.

Overigens vindt ik je aankoopbedrag niet echt goedkoop. Ik weet niet of in Europa dezelfde kit ook te krijgen is, want daar zit volgens mij net de kneep. Reken mee:
D200 1250
18-70 kit 200 als niet kit +- 325
70-300 100 dit was altijd de prijs van dit ding, en ze zijn nu in de uitverkoop.

eenvoudig statief, filters, tassen ed. De inkoopprijs van de winkel is hooguit 50 Euro. Maar de winkel verkoopprijs van een eenvoudig tasje is zo 85 euro.

D70-shooter

Bericht door D70-shooter » vr jun 01 2007 10:23 am

Als je toch in het buitenland wil kopen, bestel de hele set dan bij Hong Sien.

Waarschijnlijk goedkoper dan de prijs die je nu betaald.

Als je niet weet hoe of wat, stuur mij dan even een pb.

Groet, Ton

paparazzi

Bericht door paparazzi » vr jun 01 2007 11:16 am

Amerika is goedkoper dan Hongsien (mits je 't juiste bedrijf kiest) en voor de ts maakt de tax niets uit omdat ie dat terug kan vorderen. Dus dan is verzekerd laten opsturen wel zo veilig natuurlijk.

rik6230

Bericht door rik6230 » vr jun 01 2007 12:24 pm

In de berekening van Hans kost de d200 body 1250 euro. Ik heb hem uit Engeland voor 1139. Na betaling 3 dagen later in huis.

groet,
Rik

paparazzi

Bericht door paparazzi » vr jun 01 2007 1:45 pm

Op B&H een D200 body incl. 2gb sandisk extreme III: 1025 euro
D200 body, incl. 18-135 kitlens, incl. 4gb lexar 133x: 1406 euro

D70-shooter

Bericht door D70-shooter » vr jun 01 2007 3:08 pm

Amerika is goedkoper dan Hongsien (mits je 't juiste bedrijf kiest) en voor de ts maakt de tax niets uit omdat ie dat terug kan vorderen. Dus dan is verzekerd laten opsturen wel zo veilig natuurlijk.
Ik lees nergens dat Joglo btw+invoerrechten kan terugvorderen, dus in dat geval is een aankoop in de US niet eens interessant.

Als je alle duties plus verzendkosten telt, dan kun je beter alles hier in Nederland kopen. (Digitalstreet of Cameranu)

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » vr jun 01 2007 3:11 pm

Hier staat het
Joglo schreef: Ik ben zelfstandig dus ik kan de BTW terugvorderen omdat ik hem zakelijk koop.
Groetjes,Joglo

Joglo

Bericht door Joglo » vr jun 01 2007 3:23 pm

allereerst hartelijk dank voor de adviezen.
De 19% btw krijg ik inderdaad terug maar die 14%invoerrechten niet.
Overigens heb ik al gezien dat als je een hoop shops controleert ze als
oplichters bekend staan bij Rip off.
Wat adviseren jullie voor mij als goede startlens.
Er is vanuit de opleiding een minimale eis voor een zoomobjectief van van +/_ 30-35 gesteld
Oh en ik ben overigens een zij!!

paparazzi

Bericht door paparazzi » vr jun 01 2007 3:28 pm

de 18-70 is 'n goeie kitlens, heb 'm zelf ook, inmiddels wel door 'n lichtsterke lens (17-55 2.8 ) vervangen, maar ik blijf 'm als reserve bij houden

grappig, met mijn nickname denkt men meestal ook dat ik 'n man ben, dus ik ben niet de enige die af en toe als 'hij' wordt aangesproken :)

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****

Bericht door hans1956 » za jun 02 2007 11:11 pm

D70-shooter schreef:
Ik lees nergens dat Joglo btw+invoerrechten kan terugvorderen, dus in dat geval is een aankoop in de US niet eens interessant.

Als je alle duties plus verzendkosten telt, dan kun je beter alles hier in Nederland kopen. (Digitalstreet of Cameranu)
Een ondernemer kan alleen de BTW terug vragen wanneer de spullen in het kader van zijn/haar onderneming zijn aangeschaft. Invoerbelasting dus niet!

Gr. Hans
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

alfredo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door alfredo » ma jun 04 2007 3:10 am

stel je eerst eens voor!!! niet eerst die interessantdoenerij...
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”