Advies gevraagd. Flitser.

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Wednys
Forumlid
Forumlid

Advies gevraagd. Flitser.

Bericht door Wednys » vr jan 27 2012 8:26 am

Hallo,

Ik ben in bezit van een Nikon D3000.
En heb voor de hobby een thuis studio.
Op mijn website http://www.wednys.nl" onclick="window.open(this.href);return false; staan foto's hiervan.
Nou kan ik mij redelijk uit de voeten met de camera in de studio.
Ik heb een dagcursus basis fotografie gevolgd.
Maar ik moet nog wel veel leren qua fotografie termen.
(en ik vind dat best pittig)

Nou heb ik dus de vraag gekregen om fotograaf te zijn op de trouwerij van kennissen!
En voel me dan ook helemaal vereerd dat ze mij vragen.
Alleen komt nu mijn 'probleem'.
Flitsen! Ik heb er geen ervaring mee en met de standaard flitser gaat dat het niet worden op een binnen lokatie.
Mijn vraag aan jullie is welke flitser zou ik moeten aanschaffen om binnen goede foto's te kunnen maken.
En zijn zulke flitsers (naar oefenen en inlezen) makkelijk te begrijpen/gebruiken?
Graag jullie advies.

Groeten Wendy.

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Advies gevraagd. Flitser.

Bericht door Dreamlogic » vr jan 27 2012 8:51 am

Hoi Wendy,

Het fotograferen van bruiloften is een pittige tak van sport.
De D3000 is een prima camera, maar bedenk wat je gaat doen als je camera er plotseling mee ophoud tijdens de dag zelfs. Tip dus: zorg voor een back-up camera.

Verder zul je bij een bruiloft te maken krijgen met veel verschillende licht-omstandigheden, bewegende mensen en zowel van dichtbij als veraf moeten fotograferen. Vooral bij hoge iso-waardes heb je weinig aan de D3000, je zult aardig wat ruis krijgen, maar je zult toch ook de bewegingen vast willen leggen (vandaar de hoge iso, je moet een snelle sluitertijd kunnen genereren). Houd daar dus rekening mee.