Zoals zovelen wil ik ook af en toe op reis met minder gewicht. De keus in systeemcamera's wordt steeds groter, maar ook steeds duurder (bijvoorbeeld Sony NEX7 en Fuji X-pro). Mijn voorkeur gaat, mede door het grote aanbod aan lenzen, vooralsnog uit naar Panasonic (GX1) en Olympus (PEN3), ook de V1 staat nog op de lijst maar hierover ook twijfel. Wat is verstandig, nu kopen, wachten tot in het voorjaar en voor welke zouden jullie gaan?
De Panasonic GF2 is als uitloopmodel voor 279 euro te koop, is iemand in het bezit van deze camera en wat zijn de ervaringen, is de techniek in 1,5 jaar zo verbeterd dat deze echt verouderd is?
welke systeemcamera?
Re: welke systeemcamera?
Beste Edward,
Lees je berichtje nu pas. Ik zelf heb in december een Pen mini E-PM1 gekocht. Er was toen nog zo'n kijken-of-het-klikt actie, dus mocht me niet bevallen dan kon ik 'm weer terugsturen. Ik kan je vertellen dat ie me perfect bevalt! Hij is lekker klein, zeker in combinatie met een pancake lensje. De foto's zijn haarscherp en op scherpte diepte gebiedt ook niks op aan te merken.
Verder kun je absurdt veel instellingen wijzigen. Bediening is een beetje een gewennig als je een Nikon DSLR gewend bent.
Succes,
Erik
Lees je berichtje nu pas. Ik zelf heb in december een Pen mini E-PM1 gekocht. Er was toen nog zo'n kijken-of-het-klikt actie, dus mocht me niet bevallen dan kon ik 'm weer terugsturen. Ik kan je vertellen dat ie me perfect bevalt! Hij is lekker klein, zeker in combinatie met een pancake lensje. De foto's zijn haarscherp en op scherpte diepte gebiedt ook niks op aan te merken.
Verder kun je absurdt veel instellingen wijzigen. Bediening is een beetje een gewennig als je een Nikon DSLR gewend bent.
Succes,
Erik